Exchange data recovery zonder netwerk

Pagina: 1
Acties:

• alien8ed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

alien8ed

ignorance is bliss

Topicstarter
Hallo peopz,

Heeft iemand enig idee hoe ik de mail en contacts van een exchange server die van het netwerk is gehaald en niet meer terug kan onder dezelfde settings kan overzetten op een nieuwe server?
Of kent iemand een andere manier dan exmerge om een oude priv.edb leeg te trekken, die dus geen draaiende exchange server services vereist?

ik ben systeembeheerder voor een bedrijf en onlangs is onze oude NT 4.0 exchange 5.5 mail server gecrasht.
Per direct hebben we een andere server geinstalleerd met win 2k en exchange 5.5 en op de zelfde settings geconfigureerd, zodat we zo kort mogelijk zonder mail zouden zitten.

Nu is de oude (win NT) mail server weer gefixed en willen mijn collega's hun oude mail en contacts terug.
Probleem hierbij is dat de NT bak niet meer onder zijn oude naam op het netwerk kan worden gezet, daar staat nu de nieuwe exchange server voor in de plaats.
Als ik de exchange services op de oude server onder een andere servernaam wil opstarten, (om exmerge te draaien, ) kan hij dit niet doen omdat de afhankelijkheidsservice of -groep niet kan opstarten.
Hierdoor kan ik exmerge niet uitvoeren.

Alvast dank voor evt oplossingen ;)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Je kunt een NT4 BDC installeren in het domain en deze loskoppelen. Hierna promoot je deze tot PDC en installeer je Exchange 5.5

Daarna dezelfde SP's erop en de dbases terugzetten. Hierna kun je met ExMerge de mail exporteren :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Fonz55
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 14:45
Wat je kunt doen is een NT4 server met een willekeurige naam inrichten. Dan exchange erop waarbij je een nieuwe site aanmaakt die dezelfde organisatienaam en sitenaam heeft. Niet joinen dus! Je kunt dan de consistente priv.edb inclusief logs op deze machine terugzetten (over de originele) en de services starten. Exchange doet dan een roll-back op de IS. Je hebt dan nog een lege GAL. Deze vul je dmv DS/IS consistency adjuster te draaien.
/+edit/ Je kunt daarna de IS leegtrekken dmv exmerge.

[ Voor 6% gewijzigd door Fonz55 op 13-03-2003 08:40 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:15

mutsje

Certified Prutser

eenvoudiger zou zijn de meest recente backup van voor de crash terug zetten als we het over een online backup hebben met oplossing die Fonz55 ook brengt(dus server exchange erop met zelfde orginisatie naam en sitenaam)

Verwijderd

Als de oude mailserver weer werkt, is het inrichten en afsplitsen van een (B)DC volgens mij het makkelijkst.

Je haalt de DC uit het netwerk (mag niet meer terug in het netwerk), promoot je de BDC naar PDC (n.v.t. indien je een AD DC hebt), en hang je je oude exchange server eraan. Ik denk dat je dan het computer account moet resetten, zodat de oude server zijn naam/account weer kan claimen.

Hiermee kan je dan inloggen op de exchange server en met ExMerge de db leegtrekken. Die bestanden breng je terug in je productienetwerk, waar je ze met ExMerge weer toevoegt (NADAT je een volledige backup hebt gemaakt).

De afgesplitste DC en de oude Exchange server kun je dan formatteren.