Toon posts:

Planet ADSL -> Ping van 4000ms +?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat mij sinds enkele dagen opviel dat internetten wel erg traag ging ben ik eens enkele ping en traces gaan doen. En wat blijkt? Een gemiddelde ping naar de primaire Planet ADSL-dns server van ruim 4000 ms |:(

Pingen van andere Nederlandse servers en/of buitenlandse servers geven ongeveer dezelfde responsetijden. Wat betreft tijd maakt het niet veel uit; 's avonds, 's nachts of 's middags, de ping-tijden blijven belachelijk hoog.

Het antwoord van de Planet helpdesk komt niet verder als "het zal wel druk zijn op i-net"... |:(

Responsetijden op m'n eigen lokale netwerk zijn <1 ms.

Tot slot krijg ik op m'n firewall tussen de 30 en 60 meldingen per uur binnen van de meest vage adressen die allerlei poorten proberen te bereiken (wat ze dus niet lukt, want die zijn mooi geblockt). Toch vind ik dat wel veel en vaak van dezelfde adressen.

Verdere gegevens:
ADSL Comfort (Planet Internet)
USB-modem
Server; P3, WinXP
Firewall/Router: Wingate 5.0.1

Tips iemand :?

(Downloaden gaat wel op normale snelheid, zij het na enige vertraging in het begin)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Planet heeft vaker rare trekjes vertoond. Ik heb ook een tijdje gehad (2-3weken). Alle gameserver die ik bezocht had hoger ping dan normaal... niet zo hoog als die van jou uiteraard. En gisteren moest ik nog mijn ADSL setting veranderen ( ik had altijd standaard simpele setting ... alleen bij security Data password uitgevinkt kon ik meteen internetten en gisteren weigerde hij mijn instelling en moest toch maar alles veranderen (offtopic). Maar goed als het niet binnen 1 week is opgelost dan moet je gewoon geld terug vragen inclusief Mxstream kosten.

Lucky Goldstar

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:47

Roel

screen -x addict

Sinds gisteravond hebben we daar op m'n werk ook last van... Zelfs een 14k4 modem internet sneller :(

code:
1
2
3
--- www.chello.nl ping statistics ---
35 packets transmitted, 31 received, 11% packet loss, time 57994ms
rtt min/avg/max/mdev = 3000.297/3847.653/5221.997/564.072 ms, pipe 5

Lekker is dat.. :s

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Hier (De Meern), ping van ongeveer 17ms en geen packet-loss.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12

• JvS
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, een ping van 4000 is achterlijk en heeft weinig met het netwerk te maken. Die helpdeskmedewerker had het niet helemaal goed, want je lijn naar de DNS server van planet moet gewoon snel zijn. Je hebt een virus of een programma als kazaa openstaan. Start je PC eens helemaal 'kaal' op (met MSCONFIG bij 'opstarten' alles uitvinken, behalve systemtray bij win98), ik denk dat het dan weer normaal is. Iemand is gewoon als een dolle aan het uploaden.

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 13-03-2003 09:54 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist nog even gekeken en op dit moment heb ik zonder Kazaa een ping van gemiddeld 125 ms (na 30 keer pingen) en mét Kazaa een gemiddelde van ruim 200 (ook na 30 keer pingen). Nou scheelt het dus inderdaad wel redelijk wat, maar dan nog is naar mijn mening een ping van 125 ms nog vrij hoog.
Als ik mensen zie met 17 ms....

Maar goed, 125 is nog altijd véél beter dan die 4000+ dus ik zal het er maar mee moeten doen. :|

Ik hou het gewoon ff in de gaten en als het te gortig wordt ga ik de helpdesk maar weer's spammen })
Veel meer dan dat kan ik toch niet doen.

Edit: Krijg net een mail van Planet met een enqûete-formulier...hmmm...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 15:04 ]

Verwijderd

Kazaa/iMesh/filesharing oid aan? Dat is vaak het probleem.... heb je trouwens een hub of eem switch?

• JvS
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is niet het programma kazaa wat het veroorzaakt, maar het aantal downloads en met name uploads. Als je iets meer tijd aan uitzoekwerk besteedt, kan je dit zo oplossen. Ik zou de helpdesk maar niet gaan bellen, want als je een wat hogere ping naar de provider zelf hebt, ligt dat bij adsl echt 99 van de 100 keren aan jezelf (uitzondering zonnet gebruikers op dit moment)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1