Toon posts:

Vraagje over HP Omnibook xt1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen, mijn vader heeft een Omnibook xt1500 met voorgeinstalleerde zooi erop enzo. er stond winXP pro |:( op maar er moet win2k op komen.

nu zat ik ook in de bios te loeren en kwam er achter dat er eigenlijk helemaal niets in de bios staat, is er een soort ristrictie op de echte bios van zo'n laptop ofzo? en hoe kan ik die er af halen?

en, hoe kan ik dat HP splash screen weghalen, zodat ik memory count zie en dat soort vrolijke gezwam.

Deze laptop heeft een ATI Mobility Radeon 7500 waar ik NERGENS drivers voor kan vinden, mochten jullie mij kunnen helpen aan win2k drivers voor deze videoplank...please! stuur me een werkende url

(ok het waren meerdere vragen)

_/-\o_ alvast erg bedankt _/-\o_

Twisted-Maniac

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zomaar drivers ergens vandaan halen is zelden mogelijk! Videokaart is een geintegreerd onderdeel dat gebruik maakt van specifieke onderdelen van de notebook. Drivers zijn dan ook per fabrikant anders! Er zijn zelden generieke drivers te krijgen (detonators willen nog wel eens lukken voor de GF4, maar voor de M7 van Ati zijn ze voor zover ik weet altijd leverancier afhankelijk!).

edit:

HP is echt 10x niks als het gaat om support. Het is een van de merken waar ik echt een gruwelijke afkeer van gekregen heb de laatste paar jaar.
Currently hp does not have any drivers available for your system for windows 2000. Chances are they probably will not in the future because windows 2000 is older than xp. However you can find generic drivers for most of your hardware that you can use. A good search engine will yield most of the drivers you need, but drivers for hp exclusive hardware will be nearly impossible to find unless they create them.
bron
Chief,
I don’t see them there anywhere. If you are looking for the XP drivers that came with your unit, you will find them on the Recovery CD at, <CD Drive>/HP/Drivers/video.
If you are looking for Win2K drivers, you are out of luck, there are none…
bron

En als laatste: nog een linkje, zoeken naar xt1500 in de fora van HP

Ik raad je aan om de handleiding + meegeleverde CD's eens ZEER uitgebreid te gaan bekijken. Recovery cd kun je bestellen / zat erbij? Ik gok trouwens dat de XP drivers heel misschien wel eens kunnen werken onder 2k. Kwestie van proberen: uitpakken naar een directory en daar naartoe verwijzen, dus NIET vanaf een setup.exe draaien.

Waarom wil je trouwens persé van XP naar 2K? IMHO heb je er vrij weinig aan aangezien XP een prima OS is voor een notebook. Zolang je >128MB hebt zul je geen verschil in snelheid merken. Ook de kernel is zo goed als gelijk. Tevens zal HP bij eventuele support moeilijk kunnen gaan doen en bij een reparatie direct XP terug zetten nog voordat ze het probleem gaan bekijken (software fouten uitsluiten door het supported OS te gebruiken).

Ik zou nog maar eens goed nadenken wat het je waard is voordat je iets gaat fixen wat niet broke is. :+

[ Voor 73% gewijzigd door GA!S op 13-03-2003 02:51 ]

de betaler vervuilt