Overboeking in de praktijk

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:01

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben voor mijn bedrijf bezig met een ADSL en/of SDSL lijn. We gaan waarschijnlijk een Business abonnement bij XS4All nemen.

Ik zie op de website van XS4All echter verschillende "overboekings"-verhoudingen met daarbij zeer uiteenlopende prijzen (klik). Mijn vraag is nu: Hoe merkbaar is de overboekingsfactor in de prakijk? Heeft iemand daar misschien ervaring mee?

Want het lijkt me zonde een overboeking van 1:4 te nemen terwijl 1:20 of 1:10 een stuk goedkoper is. Wel moet ik zeggen dat de verbindingen zeer belangrijk zijn, aangezien het hier om een internetcafé gaat.

Groetjes,

Byteripper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik kan alleen over mijn eigen situatie praten, zowel nu via publishnet (bbned) als voorheen via wanadoo (kpn) heb ik nooit iets gemerkt van overboek. (allebei 1:25).
Moet ik er wel bijzeggen dat ik in een wijk zit met veel ouderen.. mischien is dat van invloed...

Ook op mijn werk heb ik nu publishnet adsl en ook daar kan ik niet zeggen dat ik er ooit iets van merk.

Het is natuurlijk wel zo dat ze bij bijv 1:25 nooit iets beloven... als je er dus ooit wel last van hebt kun je er niet over klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28
Heb er geen ervaring mee. Maar met DSL heb je toch een niet gesharede verbinding met met de centrale? Begrijp ik het dan goed dat je een vaste bandbreedte shared met x anderen aan de zijde van xs4all?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik weet het niet helemaal zeker... volgens mij is inderdaad de "share" pas in de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
Terror schreef op 13 maart 2003 @ 01:55:
Heb er geen ervaring mee. Maar met DSL heb je toch een niet gesharede verbinding met met de centrale? Begrijp ik het dan goed dat je een vaste bandbreedte shared met x anderen aan de zijde van xs4all?
dit staat op de xs4all website, geldt alleen voor business dsl...
Overboeking
Naast de snelheid kunt u een overboekingswaarde kiezen. Die bepaalt in hoeverre u de snelheid op het DSL netwerk deelt. In de praktijk beinvloedt een grote overboekingswaarde nauwelijks de snelheid van de verbinding. Echter is een gegarandeerde snelheid belangrijk voor uw bedrijf, kies dan voor een lage overboekingswaarde. XS4ALL adviseert u graag over een geschikt abonnement voor uw bedrijf. Kijk hier voor een volledig overzicht van de kosten en specificaties.
klik hier voor het hele business dsl verhaal

offtopic:
en Byteripper, lees dit eens even als je wilt: Begroeting onder posts & replies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
In de praktijk merk je er op dit moment nog niks van, het is namelijk zo dat er nu toch nog teveel bandbreedte ligt vanaf de centrales en dus merk je er niks van.

Toch raad ik aan om wel een kleine overboekings waarde te kiezen, aangezien het om een bedrijf gaat dat afhankelijk is van de internetverbinding. Ik ben dan van mening dat je het niet kan permitteren om er last van te hebben, als particulier maakt dit niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:39

Crazy D

I think we should take a look.

Niet alleen de overboeking, maar ook (of juist) het servicelevel is van belang. Of surfen met 1950kbit of 2040kbit gaat is denk ik niet zo belangrijk voor een inet cafe, maar een verbinding die er een dag uitligt wel...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28
larsemenneke schreef op 13 maart 2003 @ 05:07:
[...]

dit staat op de xs4all website, geldt alleen voor business dsl...

[...]

klik hier voor het hele business dsl verhaal

offtopic:
en Byteripper, lees dit eens even als je wilt: Begroeting onder posts & replies
Heb het gelezen , maar staat nergens waar die share plaats vind, alleen dat ie er is.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:21

qless

...vraag maar...

Die bandbreedte wordt gedeeld vanaf de centrale naar de provider zelf toe. Vanaf de centrale naar jouw huis/bedrijf is inderdaad ongedeeld.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1