Toon posts:

[tv-out Radeon 9700 pro] donkere balken/strepen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een tv-out kabeltje ( 2 tulp stekkers) gehaald voor mijn Ati Radeon 9700 Pro (latest driver etc etc etc) en alles werkt perfect, behalve dan dat er strepen/golven/balken hoe je het wilt noemen, door het beeld gaan, dit zijn niet de "witte" strepen die in de Grote tv out faq staan, maar gewoon brede balken, die langzaam van van boven naar beneden *en soms andersom* bewegen. Het is bijna niet zichtbaar(het zijn transparante balken), maar toch wel storend.

Is dit dan toch die balken die worden bedoelt in het grote tv out faq? Want heb eigenlijk helemaal geen verstand van aarden en etc als dat echt zo is!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 01:34 ]

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

De grote tv-out FAQ

Hier al gelezen en geprobeerd ?

ja dus... |:( Ik ben niet helemaal wakker meer :P

De kabels niet langs stroom kabels liggen ?? kan soms ook wel voor problemen zorgen.
Ook moet je zorgen dat alles goed aan aarde ligt.
Soms kan ook juis die aarde voor problemen zorgen.. stoord ie ook als je de antenne ingang loskoppelt ??

/pfff en typo's.. Ga maar naar bed denk ik :P

[ Voor 73% gewijzigd door RedVox op 13-03-2003 01:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 01:32:
dit zijn niet de "witte" strepen die in de Grote tv out faq staan
Omg meen je dat serieus? of heb je mijn thread nie eens gelezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 01:35 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
offtopic:
Wel wakker blijven RedVox :P

Verwijderd

Topicstarter
De antenne ingang... is dat de ingang van de pc of de Tv of is dat het mannetjes connector? En bedoel je dan dus, als de draad eruit is, of de tv dan nog stoord? Want dat is niet zo, het is zodra de plug erin gaat.

En de draden lopen ook niets langs stroom kabels

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

als het onstaat als je de antenne plug erin doet (op de tv of eventueel de pc) heb je last van mantelstroom. (Door weerstands verschil gaat er een stroompje lopen tussen de verschillende aarde's van de pc/tv/amp etc...)

Hier zijn kleine filtertjes voor te krijgen die dat heel eenvouding oplossen.
Die plaats je dan tussen bijv de TV en de Antenne aansluiting aan de muur.

Zoek ff in GoT, nog niet zo lang geleden ook zo'n probleem voorbij zien komen.
In die draad stonden ook leveranciers van die dingetjes.

Electra in breda heeft ze zo liggen.. mischien in de buurt ?

Verwijderd

Heb je toevallig een philips breedbeeld tv? Deze hebben hier nogal last van. van de goedkoopste tot de duurste. maw probeer het ook ff op een andere tv.

wat ik je ook aan kan raden zijn gold.... kabels te gebruiken

mark

Verwijderd

Topicstarter
ja die heb ik juist, met gouden uiteindes, want die geleiden het beste zei de verkoper.

En nee geen philips breedbeld tv, wel een redelijk verouderde tv, maar nog nooit streep problemen gehad, en ik kan jammer genoeg geen andere tv erop aansluiten, aangezien die er niet is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok ik heb net een kabel van de achterkant van de tv eruit gehaald, want ik las in andere topics dat er een kabel in je tv zit, en dit is een Coax kabel... en nadat ik deze eruit haalde... waren alle problemen opgelost.. het enige probleem is dan wel, dat je dan ff geen tv hebt, dus zodra je stopt met tv out, doe dan die kabel er weer in, anders zijn al je zenders weg :)

anyways, weet iemand hier een oplossing op?

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 18:17:
Hmm ok ik heb net een kabel van de achterkant van de tv eruit gehaald, want ik las in andere topics dat er een kabel in je tv zit, en dit is een Coax kabel... en nadat ik deze eruit haalde... waren alle problemen opgelost.. het enige probleem is dan wel, dat je dan ff geen tv hebt, dus zodra je stopt met tv out, doe dan die kabel er weer in, anders zijn al je zenders weg :)

anyways, weet iemand hier een oplossing op?
Als je dus nu zo'n mantel stroom filtertje ertussen zet kun je je kabel laten zitten. :)
Ook kun je de tip mbt aarde in de "faq" proberen... dan heb je een iets "beter" oplossing dan steeds die kabel eruit halen...

/edit: Dit staat hier boven allemaal beschreven hoor :P

[ Voor 7% gewijzigd door RedVox op 14-03-2003 18:31 ]

Pagina: 1