Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PDA met GPRS optie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo hallo,

heb de FAQ gelezen, of regels... hoe je het ook wil noemen...
Ik heb dus ook gelezen "waar hoort deze vraag thuis"... Ik denk hier :)

Goed, de vraag...

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een mooie PDA. Die Toshiba was heel mooi, Compaq's ook... Etc etc... Nu las ik vandaag op webwereld.nl iets over die DELL AXIM X5... Heel aardig...
Alleen, toen ik ze belde wisten ze mij te vertellen dat dit dingetje geen GSM SIM ondersteund... WEL zou er binnenkort een WiFi versie komen... Maar ik heb alleen thuis WiFi... Wat heb ik daar aan? Ik wil net ERGENS ANDERS DAN THUIS (daar heb ik immers mijn PCs voor) kunnen internetten, mail checken, MSNen eventueel etc...

Mijn vraag dus.. Ik zoek een mooie PDA, niet een van 2000 euro, die een INGEBOUWDE GSM/GPRS functie heeft zodat ik op internet kan. Moet basic kunnen internetten, outlooken (IMAP?) en MSNen...
Nu is de enige waarvan IK dat weet de XDA van O2... Maar ik heb geen O2 meer... En vind de XDA niet zo geweldig... Zijn er nog anderen? GEEN IR of BlueTooth, want IR is niet handig (GSM er steeds bij) en BlueTooth heeft mijn 7210 niet... Ik heb gekeken en gekeken, maar niets gevonden eigenlijk...

Bedankt voor jullie adviezen alvast :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:54

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Nokia 9210i, die heeft alleen GSM, geen GPRS.
Of de Sony-Ericsson P800

Maar wat wil je nu? Je hebt al een telefoon, maar je wil een PDA met telefoonfuncties, maar je wil geen bluetooth of IR omdat je telefoon dat niet heeft.
Neem een Osaris of Psion revo, daarmee kun je via de serieele kabel, een nullmodem en dan een datakabel via je oude GSM internetten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Kijk eens naar de Eten Infotouch P600. Dit is een PDA met PocketPC 2002, GSM met GPRS en ook nog uit te breiden naar GPS navigatie.
En die kost ongeveer 700 Euro.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 02:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op 13 March 2003 @ 01:40:
Nokia 9210i, die heeft alleen GSM, geen GPRS.
Of de Sony-Ericsson P800

Maar wat wil je nu? Je hebt al een telefoon, maar je wil een PDA met telefoonfuncties, maar je wil geen bluetooth of IR omdat je telefoon dat niet heeft.
Neem een Osaris of Psion revo, daarmee kun je via de serieele kabel, een nullmodem en dan een datakabel via je oude GSM internetten.
Hi,

ik zoek GEEN telefoon met ingebouwde PDA, maar een standalone PDA met telefoon optie... Ik hoef er niet eens mee te bellen (met de PDA)... Maar wil alleen kunnen internetten ermee.
Ik wil dus GEEN telefoon, en ik wil mijn telefoon ook niet als medium gebruiken.. Dus geen kabels, IR, BlueTooth of wat dan ook...Sorry dat ik in mijn 1e post niet zo duidelijk was :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 02:37:
Kijk eens naar de Eten Infotouch P600. Dit is een PDA met PocketPC 2002, GSM met GPRS en ook nog uit te breiden naar GPS navigatie.
En die kost ongeveer 700 Euro.
Hmm ben nu op de site... 1e indruk is goed. Ken dat merk alleen niet, is dat wat? (Stomme vraag misschien)

Zijn ze overigens in NL te krijgen? Heb ze nog nooit gezien namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eens vergeleken heh, ik denk dat ik hem ga kopen

Ik heb dus naar de P603 gekeken,
en vergeleken met de P700 die over een tijd uitkomt...

Het enige GROTE verschil is de 206Mhz vs 400Mhz processor...

Is dat een HEEL groot verschil bij zo'n klein dingetje?? Ik heb er geen idee van...

Thanks

Verwijderd

Compaq/HP Ipaq 5450!
Supersnelle 400 MHz XScale processor
48mb Flash Rom geheugen/ 64 Mb Ram
Verwisselbare batterij
Geintegreerd wlan en Bluetooth
Thermische Vingerprintscanner
Haarscherp TFT touchscreen kleurenbeeldscherm
2 jaar omruilgarantie, 1 jaar op de batterij

Tevens mogelijkheid om je simkaart in de pda te stoppen! Bellen maar zou ik zeggen! ;) Leuk dingetje zeker die fingerprintscanner!
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 01:10:
Hallo hallo,

heb de FAQ gelezen, of regels... hoe je het ook wil noemen...
Ik heb dus ook gelezen "waar hoort deze vraag thuis"... Ik denk hier :)

Goed, de vraag...

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een mooie PDA. Die Toshiba was heel mooi, Compaq's ook... Etc etc... Nu las ik vandaag op webwereld.nl iets over die DELL AXIM X5... Heel aardig...
Alleen, toen ik ze belde wisten ze mij te vertellen dat dit dingetje geen GSM SIM ondersteund... WEL zou er binnenkort een WiFi versie komen... Maar ik heb alleen thuis WiFi... Wat heb ik daar aan? Ik wil net ERGENS ANDERS DAN THUIS (daar heb ik immers mijn PCs voor) kunnen internetten, mail checken, MSNen eventueel etc...

Mijn vraag dus.. Ik zoek een mooie PDA, niet een van 2000 euro, die een INGEBOUWDE GSM/GPRS functie heeft zodat ik op internet kan. Moet basic kunnen internetten, outlooken (IMAP?) en MSNen...
Nu is de enige waarvan IK dat weet de XDA van O2... Maar ik heb geen O2 meer... En vind de XDA niet zo geweldig... Zijn er nog anderen? GEEN IR of BlueTooth, want IR is niet handig (GSM er steeds bij) en BlueTooth heeft mijn 7210 niet... Ik heb gekeken en gekeken, maar niets gevonden eigenlijk...

Bedankt voor jullie adviezen alvast :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 May 2003 @ 01:42:
Compaq/HP Ipaq 5450!
Supersnelle 400 MHz XScale processor
48mb Flash Rom geheugen/ 64 Mb Ram
Verwisselbare batterij
Geintegreerd wlan en Bluetooth
Thermische Vingerprintscanner
Haarscherp TFT touchscreen kleurenbeeldscherm
2 jaar omruilgarantie, 1 jaar op de batterij

Tevens mogelijkheid om je simkaart in de pda te stoppen! Bellen maar zou ik zeggen! ;) Leuk dingetje zeker die fingerprintscanner!

[...]
Ja maar deze heeft geen GPRS modem?

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
O2 XDA lijkt me, als die nog leverbaar is? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar vind ik niet zo veel... Maar klopt toch heh, die 5450 IPAQ heeft geen GPRS?

Verwijderd

Ja grappenmaker je kan wel je simkaart in de 5450 stoppen, maar dan doettie er niks mee. Hij heeft helemaal niks daarvoor. Hij heeft geen telefoon functie en ook geen GPRS. Het was de planning dat HP/Compaq in de toekomst wel een model hiervoor zou uitbrengen, maar volgens de laatste berichten gaat dit weer niet door. Het is dus nog even afwachten.
Wel is misschien een optie om een ipaq 3950 te kopen en daarbij dan een gsm/gprs pack. Het nadeel hiervan is alleen dat je pda er een stukje dikker van wordt.
succes met je keuze

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

In principe all PPC's met een CF slot

deze staat in de pricewatch:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiovox.com/images/ProductLarge/rtm8000_y.jpg

deze moet nog komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/content/images/1681_large.jpg

...gamen blijft leuk...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

De Palm Tungsten W kan bellen en heeft ondersteuning voor GSM / GPRS. Een iets goekopere optie is de Handera Treo. Draaien beide PalmOS, dus zeer veel software voor te krijgen, en de batterij gaat wat langer mee dan bij een PocketPC-based apparaat.

De Tungsten W:
Afbeeldingslocatie: http://www.palm.com/images/products/handhelds/tungsten-w/bboard_yourmobileoffice.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Boss op 12-05-2003 11:18 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar ik ben een beetje verliefd op die pocket PC dingen :D

wel interessant idd

Verwijderd

http://www.pdagold.com/hardware/ check onder het kopje "Phone edition" daar staan een aantal grappige machientjes

aleen NOGSTEEDS geen een met bluetooth, wifi en gsm :((

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Het is inderdaad brak, er is geen 'ideaal' apparaat hiervoor. Of je moet een Bluetooth GSM en Ipaq aanschaffen.

Ik overwoog om de XDA te kopen, maar ik ben niet tevreden over de specs van de XDA. Ik wil graag dat de XDA2 uitkomt :), met bluetooth, mooier schermpje, CF kaart, GPRS enz.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mozin schreef op 16 mei 2003 @ 10:57:
Ik overwoog om de XDA te kopen, maar ik ben niet tevreden over de specs van de XDA. Ik wil graag dat de XDA2 uitkomt :), met bluetooth, mooier schermpje, CF kaart, GPRS enz.
GPRS kan toch al?
En bij apparaten waar nu al een SD-slot wordt toegepast, zal er niet gauw een CF voor in de plaats komen. Nu SD steeds algemener wordt, zal het door fysieke afmetingen op den duur steeds meer het gebruik van CF-slots vervangen. Dat is nu al duidelijk te merken.
SD is binnenkort mogelijk tot 4 GB, en de prijzen dalen nog steeds.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Mij lijkt de Fujitsu-Siemens Pochjet Loox 600 wel wat voor jou. Je kan er een optionele gsm/gprs kaart in stoppen zodat hij de functies heeft van een mobiel. En hij is niet heel duur. Specificaties:

Manufacturer: Fujitsu-Siemens
OS version: Pocket PC 2002 ~ WinCE 3.0
CPU: Intel PXA250 (XScale) @ 400MHz
RAM / ROM: 64MB / 32MB (FlashROM)
Size & Weight: 3.23 x 5.2 x 0.67 inches, 6.17oz
82 x 132 x 17 mm, 175g
Display: Transflective TFT, 240x320, 65536 colors
Communications: Serial cable USB cable
IrDA @ 115.2Kb
Bluetooth

Audio: Mono Speaker
Mono Microphone
Stereo Jack connector

Input: Touch screen

Power: Li-Polymer 1520mAh, 12 hours
Expansions: Compact Flash (type I/II, built-in)
Secure Digital (SD only, built-in)
Expansion sleeve

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me de Eten P603 laten overkomen
PERFECT dingetje...
Alleen in het duits.. Maar de leverancier komt maandag met een oplossing daarvoor
Pagina: 1