VOB's importeren...en dan een menu maken

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 21:12
Ik heb hier 2 films in VOB-vorm. (elk 2 VOB en 1 IFO), nu wil ik een menu
maken zodat ik kan kiezen welke film ik wil bekijken.
Maar welk programma ik ook probeer (SpruceUp, DVDit, Ulead DVDworkshop,
DVDMaestro) ik kan geen VOB's of IFO importeren.
Ook gezocht op VCDhelp, maar niets gevonden.

Met welk programma kan dat wel, zodat ik een menu kan maken ??

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ben zelf ook op zoek naar een proggie om van VOB's een DVD menu te maken...

Heb zelf een paar Dolby Digital trailers waarvan ik een menu wil maken.

Volgens mij kan het met IfoEdit, maar ik krijg daar een error.
Laat ff weten als het je gelukt is.

http://mpucoder.kewlhair.com/derrow/

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Hier nog wat meer info over "DVD Authoring"
http://www.doom9.org/mpg/dvdauthoring.htm
(Deze website bevat ook nog andere DVD guides.)

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook ik ben op zoek geweest naar een methode om de Dolby Digital demo .VOB's (zonder ifo) te authoren en branden, tot nu toe geen bruikbare opties tegengekomen.

Dus als iemand een goede tip heeft? :)

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Is me zojuist gelukt met DolbyDigitalCanyon.vob.

Je hebt dus een DVD Authoring proggie nodig. Probleem is dat de meesten niet direct VOB's kunnen lezen, maar alleen hetgene waaruit de VOB is opgebouwd, dus .AC3 en .M2V (MPEG2) files.
Het krijgen van deze files uit een .VOB (het demuxen), kan je simpel doen met VOBRator 0.2b (freeware). Daarna kan je deze files Authorren met IfoEdit 0.95 (ook freeware).

Als het om 1 VOB gaat, kan je dat in IfoEdit doen door:
DVD Author > Author new DVD > etc..

Je krijgt dan geen DVD menu, maar hij speelt meteen af.
Een menu kan je maken met DVDit, alleen crasht deze steeds :( waardoor dat niet is gelukt.

Verwijderd

Ik ben ook een beetje bezig geweest hiermee; ik gebruik om de menu's te maken Sonic foundry DVD Architect; dit werkt goed; maar heb nog geen VOB's erin gezet; of dvd gebrand aangezien ik geen dvd brander bezit :)

leuk topic dit ! :9

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

http://www.dvdrhelp.com -> Author -> How to author & burn a DVD from VOB Trailers/files. How to put download VOB trailers on a DVD and burn it. -> Freeware. http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/120021.php

Hmm .. da's dus alleen fikken, niet een menutje maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Ulead DVD MovieFactory 2 kan niet met DVD input files werken, dus niet met zowel gemuxde als gedemuxde DVD zooi.
DVDit SE/PE werkt alleen met Dolby Digital 2.0 ipv 5.1
IfoEdit kan geen menu's
Sonic ReelDVD werkt iig wel :) , je moet alleen wel eerst handmatig met een ander proggie de VOB demuxen

[ Voor 16% gewijzigd door Cyb op 14-03-2003 18:09 ]

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
Nu 2 jaar verder kan dit nu wel? ik probeer nl hetzelfde voor vob's een menu te maken

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
Het kan nog net zo goed als toen. Voor het demuxen, waar Cyb het ook al over had, kan je een programma als VobEdit gebruiken. Voor het reathoren tot een nieuwe DVD (de stap waarin je het menu toevoegt) is inmiddels een enorm scala aan programma's beschikbaar. Op Doom9.net kan je voor een aantal daarvan een guide terugvinden.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden een menu gemaakt bij een DVD met het programma DVDLab Pro. Het is in het begin nogal ingewikkeld, maar je kan er echt heel veel mee.

Als je wat simpelers zoekt kan je bijv TMPGEnc DVD Author gebruiken. Wel erg makkelijk, maar je bent erg gebonden aan een bepaalde opmaak.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-12 22:04
Nu Anno 2006 bestaat er nog steeds geen eenvoudig programma om ENKEL en alleen een SIMPEL dvd menu te maken? Ik heb hier een 3 tal vob files, elke vob is een aparte film. Het enige wat ik nodig heb is een menu, zonder plaatjes voor mij part, waarin je kunt kiezen uit 1 van de 3 opties.

Dit moet toch allemaal veel eenvoudiger kunnen, geen gedemux files omzetten enz enz... Al die programma's die ik tot dusver gezien heb zijn veel te uitgebreid, hebben een onduidelijke handleiding of doen er veel te lang over (zoals Magix Film op cd/dvd).

Ik zoek een programma dat zegt, "Selecteer uw vob-files", daarna een invoerveld hoe de 'linkjes' moeten heten, dus bv. "abc" en "bdc" en "lod" en dat daar een kant en klare file uitrolt die ik dan samen met de vob files met Nero op een dvd kan branden. Is er echt niet zo iets?

Mijn YouTube Channel

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:19
DVD Lab kan al sinds 2003 overweg met VOB files zonder demultiplexen. Of het simpel genoeg is kan ik niet voor je beoordelen, ik vond het altijd erg prettig werken :)

Regeren is vooruitschuiven

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 12:45

Caveman

whahoehaha

Mijn voorkeur zou uitgaan naar DVDlab, zoals al vermeld...... maar er is nog een "quick and dirty" methode; als er geen subs of iets dergelijks inzit, hernoem de vobs gewoon naar mpg en importeer ze in ieder gewenst dvd author proggie.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1