Toon posts:

koeler op chipsetkoelblokje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mn northbridge koelen omdat deze toch vrij heet wordt, ik heb nu maar zo'n passief standaard koellichaampje... en dat op een KT333 chipset :|
maareh, ik dacht er nu aan om een Zalman ZM-NB32J chipset koelertje te kopen met arctic silver koelpasta en daar los een Papst op YS-Tech koelertje op te doen.
maar kan ik op die dat koellichaampje van Zalman dan gewoon een 40mm. koelertje kwijt of wordt het dan een 30mm. ? of kan er überhaupt geen fannetje op die dat koelblokje geschroefd worden?
dat koelblokje heeft trouwens een doorsnee van 37mm.

Bij voorbaat dank voor uw nuttige tips :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 11:07
Je kan er gewoon een 40x40m fannetje op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Zolang je systeem niet instabiel wordt hoef je niets extra te koelen wat standaard passief gekoeld is. Ik ben van plan om tussen nu en ooit een Zalman passief blok te kopen want er zit nu een (weliswaar langzaamdraaiend) fanneke op. Weg ermee. Ik heb nu een zacht suizende PC ipv een razende stofzuiger en ben er heel blij mee, en als het nog stiller kan, bring it on.

Oh en dat hoeft niet eens ten koste te gaan van snelheid, XP1700+ @ 2130 met waterkoeling, dus dat valt mee :)

[ Voor 35% gewijzigd door Captain Pervert op 13-03-2003 07:29 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die zalman NB-32J. Bij mij zit er een sunon fannetje op. Het koelt echt perfect. Er zijn er meer die het hebben (Strider, NoStra). Het werkt gewoon erg goed en het is goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb dat blokje ook op m'n northbridge. Met passieve koeling wordt ie 32 graden :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalman NB-32J, is echt ideaal. Zoals gemerkt zijn er dus heel veel mensen die dit aanschaffen. Gigabyte heeft bij de GA-7VAX(p) serie een koelertje erop gezet wat een enorme herrie maakt naarmate het langer dan een maand draaid. Er is dus veel kritiek op geweest, maar als je die eraf haalt, en een Zalman erop zet mits je een goede airflow hebt dan scheelt het grades en geluid. Die Airflow is echt belangrijk.

Geen geluid dus :)

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediashop.com/shop/media/zalmanpassi.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 17:19
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:47:
Zalman NB-32J, is echt ideaal. Zoals gemerkt zijn er dus heel veel mensen die dit aanschaffen. Gigabyte heeft bij de GA-7VAX(p) serie een koelertje erop gezet wat een enorme herrie maakt naarmate het langer dan een maand draaid. Er is dus veel kritiek op geweest, maar als je die eraf haalt, en een Zalman erop zet mits je een goede airflow hebt dan scheelt het grades en geluid. Die Airflow is echt belangrijk.

[afbeelding]
Dat is dus hetzelfde geval als met mijn MSI 845PE Max2-FIR. Alleen de intel chipset is heel anders dan een VIA chipset, dus ik weet niet of dat gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja uh :| , ik heb hier ook een kt333 chipset en op een fsb van 195 Mhz word hij nog niet warm , ongeveer 40 C passief dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier ook een passief gekoelde Northbridge (KT400), een Zalman NB32J wederom ;)
Het standaard fannetje maakte naar mijn idee geluid, en dat vond ik minder prettig. En met en fannetje erop zal je de FSB ook nog wel flink kunnen opschroeven.

Ik vind het blokje er trouwens wel een beetje goedkoop uitzien :? Dat had ik nog niet eerder gehad met Zalman...

Overigens heb ik al mn casefans uit staan, dus erg veel flow is er niet.....maar die 92mm Zalman fan van de 6000CU zorgt ervoor dat de NB toch nog een beetje lucht krijgt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Tweeke op 13-03-2003 16:43 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Discriminatie! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
offtopic:
LOL :+ Nou, wat mij betreft hoor jij er ook gewoon bij hoor *slijm*

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeurpiet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Afbeeldingslocatie: http://www.ocshop.nl/website/pics_products/crystal-orb.gif
Is dat niet wat? Zie OCshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zoals we van Tt gewoon zijn: eerst lekker stil en na een tijdje maakt het ding een takkeherrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Jupiler schreef op 13 March 2003 @ 17:04:
Zoals we van Tt gewoon zijn: eerst lekker stil en na een tijdje maakt het ding een takkeherrie.
Hm, maar is dat niet met elke koeler zo? ff stoffen en hijs alweer stiller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 15:47:
.....Gigabyte heeft bij de GA-7VAX(p) serie een koelertje erop gezet wat een enorme herrie maakt naarmate het langer dan een maand draaid.
[afbeelding]
Ik heb een Gigabyte GA-8INXP (Granite Bay) daar zit ook zo'n elendige schreeuwlelijk op, maar dan met echt een soort van heatsinkje er op. Ik twijfel daarom nu of zo'n pasief Zalmanneke dat wel aankan. Maar er zal gezien de slechte levering van deze chip nog wel niemand zijn die hier ervaring mee heeft.

Daarom: heeft die 7VAXP er ook zo'n heatsinkje bij? Dan zal het misschien wel gewoon interessante onzin zijn. Zoals meerdere GigaByte shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Tt --> Titan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09 09:44

bennierex

Pilot_Z

ThermalTake :? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door bennierex op 13-03-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die koperen titan chipset koeler is wel geinig, heb ik op mn videokaart en is best stil :) Kost iets van 10 euro of zo..niet zo heel erg veel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, zo'n 40 mm. past dus wel op die zalman... nou dan bestel ik t zaakje maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Ik heb de Zalman NB32J op de Northbridge en ben er niet tevreden mee.. met orginele heatsink en fan kon ik stabieler overclocken.. maar vraag me wel af met welke schroeven jullie een fan op de zalman vastschroeven... die koelvinnen staan ver van elkaar.. krijg je dikke schroef die niet door de gaatjes van de Fan past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 20:24

t!mP

is inflatie gevoelig

Als je een beetje creatief bent krijg je er wel zo'n fannetje op, maar je hebt ook goede passieve koelblokjes van zalman. Je kan ook wel zo'n chipset koelertje kope zoiets als eh cristal orb" ofso. Maar die krenge make een echte teri*g herrie.
En met een beetje airflow voldoet zo'n passief blokje van zalman prima ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sedat schreef op 14 March 2003 @ 00:12:
Ik heb de Zalman NB32J op de Northbridge en ben er niet tevreden mee.. met orginele heatsink en fan kon ik stabieler overclocken.. maar vraag me wel af met welke schroeven jullie een fan op de zalman vastschroeven... die koelvinnen staan ver van elkaar.. krijg je dikke schroef die niet door de gaatjes van de Fan past?

Lijm ;)

Dat hij niet goed koelt snap ik echt niet. Ik had hem op een NF2 met 2,00V op de chipset en hij bleef gewoon lauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 15:47:

[afbeelding]
huh, die lijkt verdacht veel op de koeler die bij mij op mn Asus A7N8X zit.. is dat standaard daaro?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

gewoon een standaart p1 hatsink + fan pakken. werkt goed en kost weinig.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Zoals ik dacht, orginel heatsink en Fan terug erop (op 7volt).. en alles loopt weer soepel... GEEN zalman meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Waarschijnlijk een slecht contact ofzo.. Je bent echt de enige bij wie hij slecht presteert.

Ter vergelijking: jij hebt een 845PE chipset, ik een 850E, wiens Northbridge een stukje warmer wordt. En ik hield 'm op een lekkere 30°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:38
ik heb die zalman er ook opgezet en het viel me wel op dat de bodem van het blok de Northbridge (kt333) niet helemaal bedekt (het blok is net iets te smal)
maar heb maakt qua temp/stabiliteit geloof ik niet zoveel uit.

ik had er eerst nog een oude geforce2mx fannetje (40mm) op gezet ( met standaard schroeven) maar dat is geloof ik eigenlijk helemaal niet nodig mits je niet zwaar gaat oc´en

btw. ik heb hem vooral gekocht vanwege de 2 comp heatgeleidende lijm die erbij zit. is erg handig om koellichamen op geheugens , mosfets en southbridges te zetten... :)

[ Voor 21% gewijzigd door mcbadass op 18-03-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb ook zalman, op mijn epox 8kha+, en ik denk dat dat door mijn goede airflow nog beter koelt als dat vorige ding, dat was een plaatje alu, met ribbeltjes van 2mm, en daar een klein fannetje op, die moest ik om de maand schoonblazen, omdat hij telkens vol lucht zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

_ferry_ schreef op 18 March 2003 @ 14:20:
omdat hij telkens vol lucht zat
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, maar als ie de standaard koeler van m'n 7VAXP Ultra afhaal, en bijvoorbeeld zo'n zalman er opzet. ben ik dan m'n garantie kwijt.

want dan vind ik het niet intressant. maar ik vind het ding inderdaad een ongelofelijke herrie maken.

gewoon uittrekken zal hij wel niet overleven op een 2200 XP+ Niet OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

In theorie ben je 'm kwijt, maar je kan de originele sink er gewoon weer opzetten als je moet gaan RMAen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:38
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 14:46:

gewoon uittrekken zal hij wel niet overleven op een 2200 XP+ Niet OC?
je kunt het gewoon proberen, waarschijnlijk gaat hij het gewoon doen.

Als je vastlopers en vage errors krijgt dan gewoon weer aanzetten, stuk zal je bord er in elk geval niet van gaan.
Pagina: 1