Toon posts:

[Idee] Service om chat-fakers tegen te gaan

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Heb een site gemaakt waar chatters kunnen controleren of de ander echt is wie hij zegt dat ie is, zodat die fakers eindelijk een keer van de chatsites afrotten
Het werkt zo:

Op internet zijn er veel chatsites waar mensen in alle leeftijdscategorieën komen om met elkaar te praten.

Er zijn ook singels en stellen die met elkaar in contact willen komen.
Vaak gebeurt dit door middel van het versturen van foto’s.
Er zitten op deze websites vaak mensen die zich anders voor doen dan ze werkelijk zijn.
Bijvoorbeeld een man van 30 die op een chatsite zegt dat hij een vrouw van 17 is en wel in contact wil komen met andere vrouwen of mannen
Dit noemt men op internet ‘fakegedrag’.

Dit ‘fakegedrag’ is niet alleen zeer vervelend voor de mensen die wel serieus zijn, maar ook nog eens gevaarlijk.

Als er iemand op een chatsite zit die wel 17 is en in contact wil komen met de faker en een afspraak wil maken, kan dit gevaarlijk zijn voor degene die wel serieus is.

Omdat iedereen op het internet vrijwel anoniem is en zich voor kan doen als wie hij/zij maar wil, hebben wij er het volgende unieke systeem voor bedacht om dit in grote mate terug te dringen.

De mensen melden zich aan bij onze site en sturen een kopie van een legitimatie op, wij controleren dit, klopt het dan wordt de persoon in de database toegevoegd, ze kunnen verders niets veranderen behalve een stukje profiel

Deze dienst is niet gratis, maar wel effectief!!

is niet om te spammen dit

link weg gelaten ;) modjes

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 23:39 ]

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 15:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Hmm.. op zich geinig. Maar niet realistisch.

Hoe wil je dat realiseren? Er zal altijd wel een manier zijn om het te omzijlen, tenzij die mensen bij jou aan de deur moeten komen ofzo?

edit: Tip trouwens, als je reclame wil maken voor je site moet je dat niet gaan rondspammen (vorige topic), zet het gewoon in je Profile onder Homepage, of in je Signature.

[ Voor 33% gewijzigd door R4NCOR op 12-03-2003 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ge edit

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
euh, hoe wil je nagaan of iemand dat echt is dan?
via IP?

En dan moet je dus betalen zodat andere je kunnen controleren, denk niet dat daar animo voor is op gebied van chat..
Chat is voor de minder serieuzere doeleinden, zeker als het op IRC is met veel mensen...

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik voorspel weinig chatters op je site. Weinig mensen zullen zin hebben in al die moeite om gewoon beetje te chatten. Zo denk ik er over, maarja ik hou sowieso niet van chatten met vreemden.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zou zelf nogal uitkijken met het versturen van kopien van mijn legitimatiebewijs, en zeker aan zo'n soort bedrijf! (no offence tegen jou, maar ik ga niet al mijn gegevens rondstrooien).

De kans op vervalste legitimatiebewijzen die in omloop zijn neemt met sprongen toe :+

En wat gebeurt er als ik het legitimatiebewijs van m'n buurman oid opstuur? Dan voegen jullie die toe en kan ik van alles op zijn naam flikken ...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Is niet alleen chat, het gaat meer om dating, zoals op chatgirl en cu2 gebeurd ,mensen sturen foto's naar zogenaamde stellen en vrouwen, en worden gewoon geflest

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Even een titel-edit. "wat vinden jullie van dit idee" staat wat vaag. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
volgens mij is het niet toegestaan om persoonsgegevens vast te leggen zonder toestemming van 1 of andere instantie :?

voor bedrijven geldt dit zeker. hoe zit dat hier?

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 23:43:
Is niet alleen chat, het gaat meer om dating, zoals op chatgirl en cu2 gebeurd ,mensen sturen foto's naar zogenaamde stellen en vrouwen, en worden gewoon geflest

Ervaring mee? ;)

Nee maar goed, een vervalste ID is zo gemaakt. Je haalt er misschien wel een paar rotte appels uit, maar zeg nou zelf wie is er zó fanatiek om met legitimatiebewijzen te gaan werken?

Dan kun je er beter meteen een hele website/dating aanvast koppelen. Dat mensen hun gegeven met de post moeten opsturen, die worden gecontroleerd en tegen betaling krijgen ze dan een profile op de website.

En ook weer tegen betaling kan dan gebruik worden gemaakt van de datingservice. Dan heb je een leuk lopend bedrijfje ;)

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 12 March 2003 @ 23:42:

En wat gebeurt er als ik het legitimatiebewijs van m'n buurman oid opstuur? Dan voegen jullie die toe en kan ik van alles op zijn naam flikken ...
deze wordt meteen vernietigd, en mischien een idee om er op de site te zetten dat
het nummer mag worden doorgekrast of een vet kruis er doorheen met een stift, gaat ons alleen om leeftijd en geslacht.

denk niet dat jou buurman zijn legitimatie aan jou geeft toch

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En als je klikt op chatten kom je uit op de Focus-chat site. Denk niet dat dit zomaar mag. Ik overweeg Fi-Chat dan ook maar even te berichten.

ARME AOW’er

• dreeke

dreeke

outdated icon

[nohtml]
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 23:45:
[...]

deze wordt meteen vernietigd
Jij ziet het verschil niet aangezien je mij en m'n buurman niet kent...
denk niet dat jou buurman zijn legitimatie aan jou geeft toch
Even uit z'n jas pakken en onder de scanner is zo gedaan

Verwijderd

Topicstarter
mag je doen want die chat mag je gratis (commercieel)gebruiken

Verwijderd

mmm nou dan zal eerst eens een site als TMF chat of zo wat veel gebruikt is met dit moeten beginnen voor het succes maakt..... dan idd kopie id / foto opsturen....
en die koppelen aan een bep w8woord ja... dan kun je dat al gauw verhelpen.....

verder er niet op in gaan als je niet meerdere fotos van hem/haar en zn familie hebt...
een webcam conferance zou ook een id zijn dan heb je die gene iig gezien doet ook al iets..
heeft ie deze dingen niet.... zeg maar dat ie cheap is en negeer die gene...
zeg nou niet dat niet iedereen met een comp en inet te cheap is om een 20euro webcammetje te halen....

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op 12 March 2003 @ 23:45:
volgens mij is het niet toegestaan om persoonsgegevens vast te leggen zonder toestemming van 1 of andere instantie :?

voor bedrijven geldt dit zeker. hoe zit dat hier?
right you are........

zelfs al heb je toestemmming van de personen, dan nog moet je het melden en een voldoende beveiligd databeest hebben

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou, melding dan maar aan Fi-Chat gedaan :) staat trouwens op de Homepage van Fi-Chat COPYRIGHT...

Dat je het programma gebruikt, prima als dat gratis te verkrijgen is. Als je hun site in een apart venster laat draaien met verwijdering van de advertenties van Fi-Chat maak je volgens mij een overtreding. Maar 'we' zullen zien.

[ Voor 60% gewijzigd door Guardian Angel op 12-03-2003 23:59 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 23:50:
een webcam conferance zou ook een id zijn dan heb je die gene iig gezien doet ook al iets..
Das ook weer een idee, daarom zet ik t ook hier, om het geheel zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

Stewie!

Keen must die!

Misschien als je AV en privacy dinges bij KVK inlevet en dit vermeld kom je betoruibaarder over.aar het idee is perfect. Alleen de kosten, kan je beter 3 euro van maken

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Topicstarter
10 europer drie mnd vindt ik wel meevallen.
maar guardianangel wil je hier even kijken http://www.chatendate.nl/gratischatbox.html
Voor mensen zoals jou was er vroeger een woord (...)

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 13-03-2003 00:05 ]

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 00:00:
Voor mensen zoals jou was er vroeger een woord (...)
Zo, nou gaat je draadje dus dicht, want nu heb je echt echt he-le-maal verziekt.

En open er niet nog een topic over, nu heb je gewoon pech.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.