DirectX 9 Slipstreamen in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
Ik weet dat het mogelijk is om SP1 van Windows XP te slipstream zodat je (als je installed), gelijk SP1 hebt. (link). Ik vroeg me alleen af of dit ook mogelijk is met DX9, en zo ja, hoe dit precies moet.

Bij de search en met google kon ik helaas zo niets vinden :/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

probeer het ook maar eens met deze keywords :
Unattended install + batch + autologon

And while you're at it, zoek op je installatie CD naar Deploy.cab, daar staat namelijk de Setupmanager in waarmee je je eigen unattende install via een wizard mee kan maken :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Slipstreamen werkt helaas alleen voor service packs. Je moet namelijk om te slipstreamen de file update.exe draaien en je raadt het al die wordt meegeleverd met service packs maar niet met DirectX of Windows Media Player 9 (Om nog iets te noemen)

Aangezien deze update.exe precies weet welke files vervangen danwel aangepast moeten worden, kan je daarna een Windows XP setup doen gelijk met de service pack er in. Voor elke service pack is deze update.exe uniek. Dat wil zeggen dat de update.exe van SP1 bijv. niet weet welke bestanden hij moet vervangen voor SP2.(Kunnen dezelfde bestanden zijn, maar ook hele andere)
Je kan dus niet de update.exe uit SP1 gebruiken om DirectX 9 te slipstreamen, gewoon weg omdat update.exe niet weet welke bestanden er vervangen moeten worden.

Ga je nu botweg zelf de bestanden veranderen dan zal je denk ik tegen problemen aan lopen omdat niet alleen de bestanden moeten worden vervangen maar ook omdat de setup van Windows XP die nieuwe bestanden moet installeren. Je zal dus ook in een inf file of zoiets moeten sleutelen. Dat lijkt me allemaal errug veel werk voor iets wat je na een install ook snel zelf kunt installeren.
Dus helaas geen slipstream voor iets anders dan service packs.

• Milenco
BackSlash32 schreef op 12 March 2003 @ 23:28:
probeer het ook maar eens met deze keywords :
Unattended install + batch + autologon

And while you're at it, zoek op je installatie CD naar Deploy.cab, daar staat namelijk de Setupmanager in waarmee je je eigen unattende install via een wizard mee kan maken :)
Dit is zeer interessant. Ik ben het nu ff aan het doorkijken allemaal, en het is allemaal heel handig.

Ik heb DX9 Redist al gedownload en in een aparte map gegooid. Nu moet ik ff kijken dat ik een commando vind dat die DX9 op de achtergrond installed en wat ik in de RunOne map kan gooien.

• Milenco
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 23:37:
Slipstreamen werkt helaas alleen voor service packs. Je moet namelijk om te slipstreamen de file update.exe draaien en je raadt het al die wordt meegeleverd met service packs maar niet met DirectX of Windows Media Player 9 (Om nog iets te noemen)

Aangezien deze update.exe precies weet welke files vervangen danwel aangepast moeten worden, kan je daarna een Windows XP setup doen gelijk met de service pack er in. Voor elke service pack is deze update.exe uniek. Dat wil zeggen dat de update.exe van SP1 bijv. niet weet welke bestanden hij moet vervangen voor SP2.(Kunnen dezelfde bestanden zijn, maar ook hele andere)
Je kan dus niet de update.exe uit SP1 gebruiken om DirectX 9 te slipstreamen, gewoon weg omdat update.exe niet weet welke bestanden er vervangen moeten worden.

Ga je nu botweg zelf de bestanden veranderen dan zal je denk ik tegen problemen aan lopen omdat niet alleen de bestanden moeten worden vervangen maar ook omdat de setup van Windows XP die nieuwe bestanden moet installeren. Je zal dus ook in een inf file of zoiets moeten sleutelen. Dat lijkt me allemaal errug veel werk voor iets wat je na een install ook snel zelf kunt installeren.
Dus helaas geen slipstream voor iets anders dan service packs.
Dat is idd wel jammer jah :(. Ik probeer het nu via de methode die hierboven staat, misschien dat dat wel gaat werken.

• Milenco
Ik heb even gekeken her en der, maar ik kan nergens een commando vinden om DX9 op de achtergrond te installen :|. Weet iemand of dit uberhaupt wel mogelijk is?
Pagina: 1