Toon posts:

config\system overschrijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik snap niet wat ik verkeerd gedaan heb maar, ik start mijn pc op met Windows XP en toen kreeg ik een melding dat 'C:\Windows\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM' beschadigd is of niet aanwezig is. Hij doet verder niks meer....

Ik heb verder nog nooit problemen gehad met mijn systeem. Ik heb nu zitten uitpluizen en het schijnt een bekend Microsoft probleem te zijn, echter, de oplossing hiervoor op de website is zeer omslachtig!!!(4 pagina's lang zegt genoeg B) )

Nu wilde ik gewoon de files van de map SYSTEM32\CONFIG vanuit een andere pc met WIndows XP op cd branden en die dan over de mijne heen kopieren en mijn vraag is dan ook of dit werkt!?!? :?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nee, dat heb ik namelijk wel eens geprobeerd en dat werkte niet ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 23:05:
ik start mijn pc op met Windows XP en toen kreeg ik een melding dat 'C:\Windows\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM' beschadigd is of niet aanwezig is. Hij doet verder niks meer....
Logisch, want dat is je System Registry Hive die blijkbaar corrupt is.
Nu wilde ik gewoon de files van de map SYSTEM32\CONFIG vanuit een andere pc met WIndows XP op cd branden en die dan over de mijne heen kopieren en mijn vraag is dan ook of dit werkt!?!? :?
Nee.
Nu je weet dat dat je registry inhoud is waar jouw PC's hardware config in staat kun je wel raden wat er gebeurt als je een andere config ervoor in de plaats zet.

Wat je wel kan doen is booten van CD in de Recovery Console en de backup config uit C:\Windows\repair over de foute heen zetten, of een tweede install erNAAST zetten om bestanden te redden.

En anders is er nog Knoppix om bij je data te komen (live linux die van Cd draait)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

Nee werkt idd niet. Heb ik ook weleens geprobeerd.
Wat wel kan helpen, (heb ik wel vaker gedaan) gewoon de XP installatie er nog eens overheen doen. :7
Heb je trouwens al systeemherstel geprobeerd?

• mikeoke
  • Laatst online: 30-12-2025
je config\system bestand is te groot, daardoor krijg je die foutmelding
waarschijnlijk is je config\system.sav daardoor ook al te groot dus helpt ook niet om die terug te zetten

je kan inderdaad system uit windows\repair terug zetten maar als je sinds je installatie nog geen ntbackup ASR hebt gedraaid is die ook al erg verouderd
maar je windows zal in ieder geval weer starten
draai daarom regelmatig ntbackup met ASR!!

heeft iemand al een oplossing voor deze bekende BUG van microsoft om dit te voorkomen??

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-04 13:52

MnM

http://www.mediaworkstati...utorials/cw_boot_toot.htm

hier staat exact wat je moet doen om het op te lossen, ik heb het meerdere keren gedaan en het is tot nu altijd nog gelukt.

Gewoon exact doen wat er staat
suc6

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 23:05:
Ik heb nu zitten uitpluizen en het schijnt een bekend Microsoft probleem te zijn, echter, de oplossing hiervoor op de website is zeer omslachtig!!!(4 pagina's lang zegt genoeg B) )
Waar? waar? linkje :)

Daar hebben anderen ook wat aan wellicht, denk je niet?
mikeoke schreef op 12 maart 2003 @ 23:23:
heeft iemand al een oplossing voor deze bekende BUG van microsoft om dit te voorkomen??
Ik zou daar graag een linkje van willen zien als dat een erkende bug is.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2003 23:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
He jongens allemaal bedankt voor jullie oplossingen ik ga er vanacht mee aan de slag!

Maar 1 vraag.....mijn pc is uiterst schoon en zelden tot nooit vastgelopen.....nu had ik FSB met 2 Mhz verhoogd en toen ik opnieuw opstarte starte hij niet door en na een reset (ook de FSB weer op 133 gezet)kreeg ik deze melding

Hoe kan dan gebeuren???

Verwijderd

Topicstarter
Ooh hier is de link erover naar Microsoft:

http://support.microsoft.com/?kbid=307545

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

XP en win2k zijn minder tolerant voor instabiele hardware dan 9x over het algemeen.

Wellicht liep je mem daardoor ook buiten specs, missing \system32\config of \software kan dan het gevolg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Fuck man is je pc daar zo gevoelig voor!!

Ik heb uitgebreid vanalles gelezen en daar stond in dat hij wel vast kan gaan lopen enzo maar daar wordt niets vermeld van problemen van deze aard.

Nu is wel dus mooi heel mijn pc vernaait

• mikeoke
als je gebruik maak van systen restore kan je het inderdaad volgens de website weer repareren
http://www.mediaworkstati...utorials/cw_boot_toot.htm

maarja heb het op mijn eigen systeem uitgezet :-S
blijf wel gebruik maken van ntbackup

Verwijderd

Topicstarter
Staat dat standaard aan ofzo?

En als ik daar geen gebruik van heb gemaakt??

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zo naar huis(zit nu bij me vriendin) en dan ga ik aan de slag.....ik heb nog een cd-tje knoppix liggen maar die ziet mijn netwerkkaart niet dus ik moet het hiermee gaan doen.

• mikeoke
het staat standaard aan
dus zal bij jou dan ook wel werken volgens die link, even documentje printen en dan aan de slag

en als het niet aanstond dan moet je dus via de rapair directory je bestanden terugzetten
zet dan alleen je system terug en niet de rest, dat is namelijk voldoende
en als je pc toch nog vrij "schoon" is zal je er weinig last van hebben dat je een "oudere" system terug hebt gezet

[ Voor 4% gewijzigd door mikeoke op 13-03-2003 01:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier ben ik weer met een werkend systeem!

Hierbij wil ik jullie bedanken!!!
Pagina: 1