[98SE] TCP/ip stuk na install van tweede NIC

Pagina: 1
Acties:

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoi !

Ik ben zojuist een behoorlijke tijd bezig geweest met het delen van internet op een W98 bakkie (dit is nu anders opgelost, thank God). Helaas ging na installatie van de tweede NIC (eerste is een RTL8139, tweede is een Intel PRO/100S) de hele TCP/IP zooi stuk:

Ik krijg wel een IP nummer van DHCP, en ik kan ook pingen naar een andere PC. Een internet IP pingen gaat ook (geroute via een andere machine). Wanneer ik echter iets meer doe dan pingen klapt dat programma er uit. IExplore gaat op z'n bek bij het openen van mijn IP, Netscape 6 gaat bij het starten plat, en zelfs Telnet werkt niet. Het lijkt dus alsof de hele netwerklaag kaduuk is. Hoe is dit op te lossen?

Het volgende heb ik geprobeerd:
-NIC drivers opnieuw installeren
-TCP/IP + MS client herinstalleren
-Win98SE erovernieuw op
-Adaptor weggooien in Win98

Ik heb dit vroeger al eens gezien, maar wist toen ook geen oplossing. Helaas werkt de beste oplossing niet: hij mag NIET leeg! Er staat een boel software op die er op moet blijven :(

Iemand een idee? Please? :X

Verwijderd

Battle_Bunny schreef op 12 maart 2003 @ 22:25:
IExplore gaat op z'n bek bij het openen van mijn IP, Netscape 6 gaat bij het starten plat, en zelfs Telnet werkt niet.
Mjah, wat gebeurd er dan precies? Loopt hij vast? Kun je de muis nog wel bewegen? Krijg je foutmeldingen, zo ja, welke? Of misschien BSOD's?

• Battle Bunny
Sorry... Ik krijg een standaard "This application has caused ...", etc. Dat dan in module "UNKNOWN" ...

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 09:49
Je kan is probeeren om er een echt uit tehalen en het weer te laten werken en dan de 2e er bij prikken

Verwijderd

Kan je je localhost pingen (127.0.0.1) ?
Zo ja dan is je tcp/ip nog in orde..

Ik dacht dat je je onder Win98 je netwerkomgeving helemaal kon de-installeren of is dit niet mogelijk?

Kan je trouwens wel gewoon netwerken en/of internetten? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 22:32 ]

• Battle Bunny
Er zit nu maar 1 nic in. Ook na het weghalen van de andere NIC(dus NUL nics in totaal :+) en het dan weer in proppen werkt niet. Overigens zit er ook nog een vage ISDN kaart in, dus netwerk echt "weg" kan helemaal niet goed....

• Battle Bunny
Kan je je localhost pingen (127.0.0.1) ?
Damn! DAT ben ik vergeten te testen!
Ik dacht dat je je onder Win98 je netwerkomgeving helemaal kon de-installeren of is dit niet mogelijk?

Kan je trouwens wel gewoon netwerken en/of internetten? :)
Hoe dan?

En nee, NIETS met TCP/IP werkt nu.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

het kan wel, Zoeken bij de MS-KB op TCP/IP reinstall geeft alvast en aantal mogelijkheden aan.

Het is wel een proces wat registry editting vereist en je hebt de oorspronkelijke bestanden van de installatie cd nodig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Battle Bunny
BackSlash32: Je link wijst naar zoeken naar "install tcp-ip" :)

Anyway, goeie. Hier staan vast wat dingen tussen. Vreemd trouwens dat de "dat heb ik ook gehad" meldingen uit blijven. Dat had ik wel verwacht, aangezien dit nu de tweede keer is dat ik het heb!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja, aan "ME TOO" antwoorden heb je niet veel, wel aan links waar je verder mee kan zoeken :)

Maar het probleem ken ik, zeker nog uit m'n 9x tijd ;)

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2003 23:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1