Toon posts:

Ontwerp slaapkamer

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus nu eindelijk zo ver dat ik een surroundset ga kopen, namelijk de Logitech Z-640. Maar mijn kamer is compleet niet 'surround-vriendelijk'.

Mede daarom ben ik van plan mijn kamer te gaan 'verbouwen'. Hierin wil ik meteen wat dingen aanpassen en vergemakkelijken.
Hieronder komt zo een plattegrond van mijn slaapkamer dat ik met mijn paint skillzz gemaakt heb. Ik weet niet of ik dit van jullie verlangen kan, maar hebben jullie enig idee hoe ik mijn kamer kan invullen?

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Ontwerp.JPG

Zoals jullie zien is het een langwerpige en smalle ruimte. Dit is dus de meest onhandige kamer die je kunt hebben als je kijkt naar wat er allemaal in moet (zie onder de platte grond) en dat ie 'surround-vriendelijk' moet zijn.
Verder wil ik graag een groter bureau, zodat ik beter kan werken. Zie het maar als een soort 2-delig bureau met een 'huiswerk-maak-enzo-gedeelte' en een 'pc-gedeelte'.

Ik hoop dat jullie bereid zijn mij hiermee te helpen. Ik heb al van alles ontworpen, maar telkens liep ik weer vast.

(PS: Ik heb geen flauw idee waar dit topic hoort, sorry)

//Edit: ff [img] van gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 22:23 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
wil je zowel surround voor je TV als PC?

en heb je de mogelijkheden (kan je het?) om een kastje te bouwen die de signalen van je geluidskaart veranderd (dat bijv. linksvoor linksachter wordt, en linksachter dan rechtsachter)

ik zou je bureau onder zetten, TV rechts en bed links, of andersom, dan kun je vanuit je bed TV kijken, en als je zo'n schakelkastje maakt, kun je je speaker zo positioneren dat het altijd goed zit.

verder maakt de afstand toch niet zóveel uit, ik dacht dat je bij logitech het volume van iedere speaker onafhankelijk kon controleren

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 12-03-2003 22:28 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 16:30
Hmzzz het zou makkelijker zijn als je bed en tv op schaal getekend had :D
maar het lijkt mij het mooiste om je tv rechts onderin de hoek te zetten je bed langs de muur tegenover de ramen met verwarming en voor/naast je verwarming aan de kant van de hoek waar de tv staat je bureau neer te zeten en dan vanuit de hoek van de tv de surround opstelling te maken

Verwijderd

Tis lastig, das 1 ding wat zeker is...
Ik ga er vanuit dat je je bureau bij het raam wilt hebben? Of niet?
En moet je je bed van 2 kanten in kunnen?
Moeten er kasten in?
Waarvoor is dat gedeelte voven het omcirkelde?

Ik zal zo wel ff kijken of ik iets in elkaar kan knutselen.

Trouwens: ik denk dat ie het beste naar SG kan :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Is dit wat? Ff snel in elkaar getekend. :)
Ongeveer iets wat OnTrack ook in gedachten had. Zie ik net. :7
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kamer.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 22:28:
Tis lastig, das 1 ding wat zeker is...
Ik ga er vanuit dat je je bureau bij het raam wilt hebben? Of niet?
En moet je je bed van 2 kanten in kunnen?
Moeten er kasten in?
Waarvoor is dat gedeelte voven het omcirkelde?

Ik zal zo wel ff kijken of ik iets in elkaar kan knutselen.

Trouwens: ik denk dat ie het beste naar SG kan :)
Kast ruimte maakt helemaal nix uit. In het gedeelte dat niet rood gemarkeerd is staan veel klerenkasten en een boekenkast, daar heb ik genoeg aan. Dat gebied is dus al 'bezet'.

Bed van een kant inkunnen is genoeg.

Het bureau hoeft niet perse bij het raam te staan. Als het daar moet staan, is het wel makkelijk dat het bureau naar de kant van de ramen toe staat. Anders zit ik namelijk met licht van buiten tegen mijn beeldscherm aan.

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 12 maart 2003 @ 22:36:
Is dit wat? Ff snel in elkaar getekend. :)
Ongeveer iets wat OnTrack ook in gedachten had. Zie ik net. :7
[afbeelding]
Sorry van je mooie ontwerp, maar het gedeelte dat met rood is omcirkeld is beschikbaar. Daar waar jij dat buro hebt getekend, zitten kasten in de muur (voor kleren) en rechts staat een boekenkast.

• megaleo

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 22:41:
[...]

Sorry van je mooie ontwerp, maar het gedeelte dat met rood is omcirkeld is beschikbaar. Daar waar jij dat buro hebt getekend, zitten kasten in de muur (voor kleren) en rechts staat een boekenkast.
Oh ja. Piep.
Kun je aan die boekenkast dan niet links in de hoek zetten?

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 12 maart 2003 @ 22:45:
[...]

Oh ja. Piep.
Kun je aan die boekenkast dan niet links in de hoek zetten?
Jah, dat kan wel, maar daar win je niets mee. Ten eerste kunnen de deuren van die kasten (bovenaan horizontaal) niet meer los. En ten tweede win je daar anderhalve meter totaan het raam en de verwarming.

• megaleo

megaleo

Special member

Je kunt natuurlijk ook nog je tv ophangen!! :*)
Als je je buro nou onderin de hoek zet (links/rechts maakt niet uit dan) en je tv er ergens boven hangen en je bed er tegenover.

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 12 March 2003 @ 22:50:
Je kunt natuurlijk ook nog je tv ophangen!! :*)
Als je je buro nou onderin de hoek zet (links/rechts maakt niet uit dan) en je tv er ergens boven hangen en je bed er tegenover.
Dat dacht ik ook.. ik wilde het bureau onderin, en dan een plankje maken op anderhalve meter hoogte tussen de ramen en het bed er tegenover (dus in het midden van de ramen en dan tegen de linker muur aan)... maar dan zit je met het probleem dat je (omdat de verwarmingen uitsteken) maar 20 a 30 cm doorloop ruimte naar het bureau hebt :r En als je niet genoeg voorover bukt stoot je je kop ook nog aan de uitstekende tv (die er wel 50 cm uit steekt) :)

• megaleo

megaleo

Special member

Koop anders een mooie beugel van Vogels, met 2 van die draaipunten. Kost wel wat. Maar dan heb je ook wel wat. 8)
En ja als je maar 20 a 30 cm doorloop ruimte hebt. Tja, als het niet anders kan. ;)
En je buro kun je natuurlijk over de hele breedte van je kamer onderin maken!! Dan heb je behoorlijk de ruimte!! :7

edit:
Ikke heb een typcursus gehad!! :P

[ Voor 15% gewijzigd door megaleo op 12-03-2003 23:07 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:49
hele onderste wand bureau 1 meter bij 1.2 is mooi voor je pc, en dan kun je je boeken en hw op de overige 1.00 bij 1.20 kwijt.
TV kun je boven je bureau hangen, op een plank, of zoon beugel (kun je hem ook nog draaien)

bed zet je maar ergens neer...

maak een net kastje voor je rear speakers, of hang ze aan de muur (zitten er beugels bij?)
verder zet je de sub ergens onder je bureau, liefst in een hoek van de kamer.

zo heb je geen last van licht en je hebt veel vrijheid om je bed neer te zetten.

edit: megaleo, jij tiept te snell :P

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 12-03-2003 23:05 ]

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Dit lijkt mij de makkelijkste oplossing, de TV opgehangen of niet, kan beide:

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~weerd634/kamer.jpg

edit: Om je zet idd je bureau over de hele breedte onderin,

bed aan de linkerzijkant & tv ergens bij je raam

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 23:38 ]

• Stefan53xx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 06:38
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 23:32:

[afbeelding]

Ik zou iig het bureau niet tegen die verwarming aanzetten.. daar staat denk ik ook je pc op..
Wordt ie lekker warm van.. of heb ik het nou verkeerd? :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 23:32:

[afbeelding]

Opzich wel een goed idee, dat had ik namelijk ook. Maar mijn moeder vond dit geen goed idee, want nu kun je niet goed bij de ramen en de verwarmingen zitten in de weg. Dan kan ik net zo goed weer het bureau tegen de linkermuur zetten, maar dat heb ik nu ook. En wat betreft ruimte kom ik daar niet goed weg.

Ik denk dat ik maar ga voor het bureau onderaan... in een L-vorm... het lange pootje over de 2,40 m breedte en dat korte pootje tegen de linker muur. Ik wil graag richting de deur zitten, want dan kan ik de rear-speakertjes tegen de muur in de hoeken maken.
Het probleem is dan alleen dat ik het bed wel kwijt kan, maar de tv niet. In principe kan de tv wel tussen de ramen op een plank of steun staan, maar dat kijkt niet makkelijk :) Ik vrees dat het bed dan wel over dwars moet staan, met het nadeel dat ik maar 20 a 30 cm doorloop heb en ik voorover moet bukken om me hoofd niet te stoten aan de tv. Ik kan natuurlijk ook een koprol maken over het bed ;)

Wat heb ik toch een klote kamer. Het hoefde maar 1 meter breder te zijn en ik had geen problemen.

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 23:30

SilentSimon

Have you been hopped?

* SilentSimon heeft zn slaapkamer zelf gebouwd met een beschikbare ruimte van 9x6 meter :)

kun je die tv niet op zon tv-standaard doen oid?

Verwijderd

Topicstarter
SilentSimon schreef op 13 March 2003 @ 13:26:
* SilentSimon heeft zn slaapkamer zelf gebouwd met een beschikbare ruimte van 9x6 meter :)

kun je die tv niet op zon tv-standaard doen oid?
Zie mijn vorige post.. ik ben wel van plan zo'n steun of standaard zoals jij zegt te gebruiken, maar dan zit ik nog steeds met de 2 meter lengte van mijn bed :?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2963/full.gif

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:06
Wat voor maat TV heb je eigenlijk? toch niet van 1m x 1m x 1m? Ik ben een beetje aan het modellen in 3dsmax (lees eerste keer uitproberen) maar ik heb wat te weinig gegevens. Zoals hoogte, zowel de hoogte waarop het raam hangt alsook de hoogte van het raam zelf. Voor de radiators geldt hetzelfde.

Knakker hierboven CV_SmileY, je probeert een bed in een (niet- getekende) kast te stouwen ;). De rooie lijnen geven de grens aan.

Een paar simpele probeerseltjes:
Afbeeldingslocatie: http://users.alwaysaccess.nl/~hvdveen/kamer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.alwaysaccess.nl/~hvdveen/kamer2.jpg

Ooh ja, het bureau is 240cm x 120cm x 90cm. De 1e plank is nu 240 cm x 60 cm. Die daarboven is nu 240cm x 40cm.

[ Voor 32% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-03-2003 15:49 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://oskar.eelis.net/kamer.png

Rood = bureau
Blauw = bed
Groen = tv
Paars = surround set
Grijs = monitor, kast etc.

De lijntjes geven de bovenkant aan van een object, behalve bij paars, grijs en groen.

Meetfouten voorbehouden, ik heb hier geen aandacht aan besteed, behalve dan de lengte van de kamer, het bureau en het bed. Maar dat dan uit de losse hand.

Nog een paar puntjes:

- Volgens mij is dat bed wat aan de korte kant, maar dat is geen probleem aan het einde zoals je ziet.
- Als je ook nog huiswerk wilt kunnen maken, kan je je toetsenboard aan de kant zetten, op je bed maken, op de grond maken, niet op je kamer maken of je tv aan de muur hangen (boven bureau) en op je bed zitten en huiswerk op de plaats van het groene maken.
- Ook nog even klein puntje op de tekening die ik heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://oskar.eelis.net/kamer.extra.png

Uit deze hoek heb ik mijn tekening gemaakt. Oftewel, rechts onder in de eerste tekening is in de tweede tekening de bovenkant van het rode gedeelte.

Ik hoop dat je hier veel aan hebt.

/Edit:
Japie_17 schreef op 13 March 2003 @ 15:06:

Knakker hierboven, je probeert een bed in een (niet- getekende) kast te stouwen ;). De rooie lijnen geven de grens aan.
Die 'knakker' heeft ook gewoon een naam hoor :/.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 15:10 ]

• CV_SmileY
  • Nu online

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Japie_17 schreef op 13 March 2003 @ 15:06:

Knakker hierboven, je probeert een bed in een (niet- getekende) kast te stouwen ;). De rooie lijnen geven de grens aan.
'Knakker' meldt zich. Je ging je kamer ->VERBOUWEN<- lijkt mij dat je dan ook wel je kasten kan veranderen :)
En als je iets nuttigs met je kamer wilt doen, dan zou ik dat zeker doen

• Jaap-Jan
CV_SmileY schreef op 13 maart 2003 @ 15:17:
[...]

'Knakker' meldt zich. Je ging je kamer ->VERBOUWEN<- lijkt mij dat je dan ook wel je kasten kan veranderen :)
En als je iets nuttigs met je kamer wilt doen, dan zou ik dat zeker doen
Sorry voor dat woord, maar ik denk dat hij niet de mogelijkheid heeft om de kledingkasten te veranderen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Ik denk dat je de wereld misschien wat meer kan vertellen over de betreffende kasten.

Hoe ziet het gedeelte eruit wat niet te veranderen valt?
Hoeveel loopruimte is daar nodig?
Kun je de kasten daar eventueel toch wel weghalen of absoluut niet?
Welke kasten wel en welke kasten niet?

Mijn tip: Houd ook rekening met de lichtinval op je monitor.
Als de zon erop staat moet je iedere keer als het buiten fraai weer is jezelf opsluiten in een donker hol. het is dus wel handig om ook een kompas aan te geven op je plattegrond. (waar is het noorden?)

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb ongeveer dezelfde ruimte beschikbaar als jij hebt (al is het bij mij dan meteen me hele kamer). mijn ruimte is 2.20 bij 3.90 en ik heb het als volgd ingedeeld:

- tv aan de muur met beugel
- bureau (1.60 breed) bij raam
- naast buro kast met stereo apparatuur
- 2 kasten rechts aan de zijkant zijn 1 meter hoog (heb jij niet nodig dus scheelt ruimte)
- mijn bed is ongeveer 1 meter breed maar omdat jouw kamer breder is scheelt het maar 20 centimeter.
- ook heb ik nog een deur maar die heb jij ook niet :)

Afbeeldingslocatie: http://ick.gamepoint.net/Kamer.jpg

ik ga nog me tv boven me monitor hangen zodat ook mijn TV 5.1 verantwoord staat maar omdat daar een groot raam zit moet ik hem aan het plafond hangen en die beugels zijn €200+

btw tekening is volledig op schaal gemaakt: 1 pixel is 1 cm

[ Voor 5% gewijzigd door Leipo op 13-03-2003 16:31 ]

Verwijderd

Leipo schreef op 13 March 2003 @ 16:29:
Een heel verhaal

btw tekening is volledig op schaal gemaakt: 1 pixel is 1 cm
Dus jij beweert dat jouw tv 31 centimeter breed is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 17:43 ]

Verwijderd

Je koopt gewoon een hoogslaper, die lekker hoog is en dan plaats je daar onder alles wat je verder wil, of je slaapt op een matje of zo'n airo bed :P dat je overdag weg haalt... zodat je voldoende ruimte hebt

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Japie_17 schreef op 13 maart 2003 @ 15:06:
Wat voor maat TV heb je eigenlijk? toch niet van 1m x 1m x 1m? Ik ben een beetje aan het modellen in 3dsmax (lees eerste keer uitproberen) maar ik heb wat te weinig gegevens. Zoals hoogte, zowel de hoogte waarop het raam hangt alsook de hoogte van het raam zelf. Voor de radiators geldt hetzelfde.

Knakker hierboven CV_SmileY, je probeert een bed in een (niet- getekende) kast te stouwen ;). De rooie lijnen geven de grens aan.

Een paar simpele probeerseltjes:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ooh ja, het bureau is 240cm x 120cm x 90cm. De 1e plank is nu 240 cm x 60 cm. Die daarboven is nu 240cm x 40cm.
Wat fijn dat je dat voor me over hebt. Mooi gedaan hoor!

Zoals jij het hebt gemaakt kan opzich heel goed. Die schappen boven het bureau zijn overbodig en zijn ook niet mogelijk (meter boven de grond begint een schuine wand). Maar het probleem is dat ik vanuit mijn bed in een krampachtige houding tv moet kijken... Ik heb dus het id dat bureau zoals jij dat getekend hebt, om te draaien (meter van de kant) zodat ik erachter kan gaan zitten met het hoofd naar het noorden. En dan de tv als volgt: voor een goede ondersteuning van het bureaublad, kan ik daaronder kastjes maken... ik zorg voor een uitsparing waarin ik me tv zet, en voila; een tv die in het bureau verwerkt is en waar ik vanuit bed naar kan kijken. Ik weet alleen niet of het fijn is om zo met het bed te slapen, want je ligt nu met het hoofd naar de deur toe. Het zal even wennen zijn.

Maar je hebt me in ieder geval op goeie ideeën gebracht. Bedankt daarvoor ;)
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 16:04:
Ik denk dat je de wereld misschien wat meer kan vertellen over de betreffende kasten.

Hoe ziet het gedeelte eruit wat niet te veranderen valt?
Hoeveel loopruimte is daar nodig?
Kun je de kasten daar eventueel toch wel weghalen of absoluut niet?
Welke kasten wel en welke kasten niet?

Mijn tip: Houd ook rekening met de lichtinval op je monitor.
Als de zon erop staat moet je iedere keer als het buiten fraai weer is jezelf opsluiten in een donker hol. het is dus wel handig om ook een kompas aan te geven op je plattegrond. (waar is het noorden?)
Zoals de plattegrond getekend is, is de noord-zuid positie ook. Dus boven is noord, onder zuid, enz.
Verder is er absoluut geen mogelijkheid die kasten te veranderen of zoiets dergelijks. De enigste mogelijkheid is binnen de rode lijnen.

[Buiten de quotes om] Ik denk dat ik nu genoeg weet. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de bijdrage aan ideeën. Uiteraard maak ik nog even foto's van de oude situatie en de nieuwe situatie. Bedankt allemaal! [/Buiten de quotes om]

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een vraagje aan Japie_17. Ik wil graag ook met dat programma gaan tekenen. Waar heb je dat vandaan?
Dan kan ik namelijk een ontwerp maken voor een post hier :) Het is zowieso wel makkelijk voor de uitvoering. Is het moeilijk om met dat programma te werken?

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 17:33:
[...]
Dus jij beweert dat jouw tv 31 centimeter breed is?
ja dat beweer ik en dat is ook zo :) tis maar een klein TV'tje

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 19:08:
Even nog een vraagje aan Japie_17. Ik wil graag ook met dat programma gaan tekenen. Waar heb je dat vandaan?
Dan kan ik namelijk een ontwerp maken voor een post hier :) Het is zowieso wel makkelijk voor de uitvoering. Is het moeilijk om met dat programma te werken?
Eeehm. Ik heb het programma gedownload van een minder legale bron. 3d studio max 5 is 550 MB om te downloaden. Ik heb 'm nu een weekje. Ik had het eigenlijk alleen gedownload om eens te bekijken hoe het allemaal werkt.

Om het een beetje in de vingers te krijgen heb ik de tutorial van Oogst doorgespit. Als je helemaal niets van het programma weet is het best nog wel een lastige tutorial, maar het heeft mij wel wat op weg geholpen.

[ Voor 178% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-03-2003 11:00 ]

Pagina: 1