[XP] Naam wijzigen werkt soms niet *

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
Echt irritant. Dan wil ik een naam wijzigen van een bestand via dubbelklik, naam wjizigen etc. en dan krijg ik de melding van windows dat het bestand al in gebruik is. Dan moet ik dus eerst een paar seconden op een ander bestand klikken en dan kan ik pas weer het gewilde bestand wijzigen. Laadt windows soms bestands info ergens in?

Ik heb btw winxp pro

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je dubbelklikt op een map of bestand wordt het gebruikt geopend,
zodra dat gebeurd kan je tijdelijk de bestands naam niet gebruiken, omdat het zoals windows zelf aangeeft dat het al in gebruik is :)

sluit het debetreffende bestand af, en probeer het dan :)

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
met dubbelklik bedoel ik dus langzaam achter elkaar, zodat je de bestandsnaam kunt wijzigen. Er is geen prog geopend wat het bestand in gebruik heeft

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
:? ... Je bedoelt dat als je in de verkenner op een bestandsnaam klikt en vervolgens nog een keer klikt, dat eigenlijk het bestand wilt hernoemen maar dat windows het dan opent?

Ok! ... Windows beweer dan dat het bestand 'gelockt' is? Dat is erg raar. Heb je een virusscanner geïnstaleerd?

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 12-03-2003 21:30 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
zone alarm verder niets

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zou je dit voortaan in je topictitel willen zetten? Zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 :). Bij deze heb ik het voor je gedaan.

Wat voor bestand gaat het om? Avi's geven regelmatig problemen, zie ook: XP kan AVI niet verwijderen?. Om een naam te wijzigen heb je namelijk de rechten nodig om een bestand te verwijderen, 't is in ieder geval te proberen :).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bestand selecteren en F2 geeft eenzelfde resultaat ? (kan nl. aan die dubbelklik liggen)

ARME AOW’er

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
even voor de duidelijkheid: ik kan dus wel de nieuwe bestandsnaam intypen (naam wijzigen) maar als ik dan op enter druk krijg ik die melding en springt de bestandsnaam weer terug naar zijn oude naam.

Compubiter: het zijn inderdaad avi bestanden , ik zal het desbetreffende topic eens even doornemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Sebje op 12-03-2003 21:37 ]

• Sebje

Sebje

Makelaartje

Topicstarter
jow probleem weg, de oplossing is idd een aanpassing in het register, THANkS :D

Verwijderd

Ja dat is zo windows xp probleem komt misschien door de machtigingen van het bestand of de map waar het in staat die kan je proberen te veranderen lukt het dan nog niet moet je het via de veilige modus doen en dan kan je het wel veranderen. :9

xp [FJK: heeft] daar altijd [FJK: problemen] mee heb er zelf ook veel last van gehad maar dan via veilige modus met ms dos prompt kan je alles aanpassen hoe je het wilt. Ik kreeg zelfs eerst de bestanden niet verwijderd :'(

Het is een manier maar weet geen andere manier :'(

Modbreak:

Ik heb wat woordjes verwijderd die was erg overdreven reacties over WinXP verwoorden. Verder is het dus gewoon een bekend probleem met een bekende oplossing, dus als het jou (Trancemeester) niet lukte, was het echt meer een probleem met de gebruiker dan het OS. Die ondubbelzinnige termen waren dus nergens voor nodig ;) :+

[ Voor 33% gewijzigd door F_J_K op 12-03-2003 22:48 ]

Verwijderd

Misschien een nutteloze toevoeging......maar als ik problemen heb om een bestand bijvoorbeeld een *.avi te verwijderen (soms door irritante preview als een bestand corrupt is en natuurlijk probeert windows het dan toch te previewen, lukt dus niet en je kunt het dan niet deleten)

wat bij mij werkt is gewoon de console en dan niet del gebruiken, maar erase!!
(in de console de naam wijzigen moet dan toch ook wel voor elkaar te krijgen zijn :? )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:11 ]

Pagina: 1