[switch] loopt na tijdje "vast"

Pagina: 1
Acties:

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
Ik heb een Edimax ES-3108P 8 poorts 10/100Mbit switch, echter dheb ik het volgende probleem.....
Sinds kort heb ik ipv 5 alle 8 de poorten in gebruik, en toen zijn eigenlijk de problemen begonnen....Na een tijdje werken, downloaden enzo is er opeens geen communicatie naar mn andere computers mogenlijk (er is wel een link). De enige oplossing is de switch uit en aan te zetten.....

Het is niet te zeggen wanneer de switch bevriest, het gebeurt willekeurig.... (lastig als je aan het downloaden bent)

Op mn switch zijn aangesloten 6 pc's met allen een 10/100 Mbit netwerkkaart, en een 3com 10/100 switching hub (en op de hub zitten nog een aantal pc's en printers)

Ik had er nog een pc met een 10MBit aansluiting op zitten, maar die is er nu af, maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb de chip in de switch passief gekoelt met een koelblokje (wordt best wel warm zo zonder koelblok), maar ook dit helpt niet.

Als ik de switch uit en aan zet gaan alle lampje na elkaar aan en branden dan fel, als de switch klaar is met de zelftest gaan (bijna) alle lampjes branden, maar niet meer zo fel. Ik denk dat de voeding de veroorzaker is van mijn probleem, ik heb hier niet zo ff een ander liggen om het te testen helaas.....

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :'(

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Kan idd aan de voeding liggen waardoor hij bij volle belasting in elkaar klapt.
Slecht zaak trouwens. Garantie? Terug brengen?
Anders even bij de Gamma, Praxis, WeetIkVeel een sterkere voeding halen.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kan het niet te maken hebben met één de NIC's van de later toegevoegde verbindingen?

Ik heb wel eens meegemaakt dat zo'n brakke Realtek-meuk-kaart om de zoveel tijd een hub liet 'vastlopen'. Gelukkig was het een managed hub en was snel duidelijk dat het steeds één en dezelfde van de 24 aangesloten NIC's was die hele rare troep rondstrooide.

Laat eens om de beurt één van de later aangesloten systemen een tijdje los en kijk of het dan nog gebeurt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:02
Heb ik al geprobeerd, ik heb in de nieuw aangesloten pc al andere nics gezet (Intel Etherexpress) Maar het probleem blijft......En helaas valt ie buiten garantie, dus terug brengen zal ook niet gaan ;(

Ik kan natuurlijk proberen om er een atx voeding aan te hangen (switch lust 12 volts) kan in ieder geval genoeg stroom leveren :Y)

Verwijderd

EHofman schreef op 12 March 2003 @ 22:55:
Heb ik al geprobeerd, ik heb in de nieuw aangesloten pc al andere nics gezet (Intel Etherexpress) Maar het probleem blijft......En helaas valt ie buiten garantie, dus terug brengen zal ook niet gaan ;(

Ik kan natuurlijk proberen om er een atx voeding aan te hangen (switch lust 12 volts) kan in ieder geval genoeg stroom leveren :Y)
Ik zou er persoonlijk sowieso een AT voeding tussen leggen. Zo'n gekloot met aankrijgen anders :+ Maar het liefst nog een normale adapter..

Ik heb jouw probleem één keer gehad. Maar na stroom eraf/erop deed 'ie het weer perfect. Bij mij zat het waarschijnlijk in het feit dat de switches (ik heb 2 van die dingen aan elkaar) 'kortsluiting' maakten, oftewel een soort broadcast probleem.. Weet niet of je daar iets mee kan :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 23:00 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Probeer hem eens ACTIEF TE KOELEN (buro fan erop ofzo)

Dus ff case eraf en BLAZEN!! (mag ook zelf blazen maar ik zou een FAN nemen)

Ik denk namelijk dat het een warmte probleem is.

[ Voor 28% gewijzigd door raymonvdm op 13-03-2003 22:04 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-12 17:30

SED

Controleer even of er geen sprake is van een uplink poort die gedeeld is met een gewone poort.
Diverse wat goedkopere merken gebruiken een gewone poort bijv poort 1die dan gekoppeld is aand e uplink. Je kunt slechts een van beide gebruiken!

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Sinds kort heb ik ipv 5 alle 8 de poorten in gebruik, en toen zijn eigenlijk de problemen begonnen...

Daar ligt je antwoord al eigenlijk. Je hebt iets aan je switch gehangen, waarschijnlijk met een poort die nogal kortsluit hehe. Ik zou maar eens een sniffertje gaan draaien (sniffer pro, relaxt) en kijken welke node op je netwerk nu voor die storing zorgt. Of ehm.. koop een goede switch die verotte poortjes detecteerd, en ze blokt. :) Volgens mij doen die 8 poort tafelswitches van Sweex dat al. Die witte weetjwel. Maarjah, veel plezier naar het zoeken van die gare device op je netwerk. :) Succes!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12 14:06

BJD

SED schreef op 14 maart 2003 @ 00:36:
Controleer even of er geen sprake is van een uplink poort die gedeeld is met een gewone poort.
Diverse wat goedkopere merken gebruiken een gewone poort bijv poort 1die dan gekoppeld is aand e uplink. Je kunt slechts een van beide gebruiken!
deze switch heefd geen uplink.
ik denk dat het mischien een probleem is van de mac table.
dat die vol raakt of dat er een overbelasting is.
ook is het mogenlijk dat de buffer niet meer helemaal goed is.
ikzelf heb deze switch zonder problemen al een tijdje. 3-5 poorten in gebruik
ook kun je ff edimax bellen :
Naam: Edimax Technology Europe BV
Adres: Nijverheidsweg 25 5683CJ BEST
E-mail: sales-europe@edimax.com.tw
Tel: 0499-377344

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had zo'n probleem met een router met ingebouwde switch, ook van Edimax. Steeds als er een computer op hing, liep de zaak na een paar minuten vast.

Na veel klooien en leggen van andere netwerkkabels en weet ik wat niet meer, bleek het een aardingsprobleem te zijn.

Nu de computer die alles liet vastlopen ook op randaarde zit, werkt de zaak als een trein.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Verwijderd

BJDI schreef op 24 April 2003 @ 16:02:
[...]
deze switch heefd geen uplink.
Ik heb ook de Edimax ES-3108p (G) en deze switch heeft wel een uplink
en jawel deze kan niet tegelijk met poort 1 gebruikt worden.

Dus misschien is dat wel het probleem...
Pagina: 1