Gamepad met 8 buttons, slechts 4 werken?

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:08

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
In een poging om nu maar gelijk al mijn hardware met Linux te laten werken heb ik inmiddels mijn scanner, digicam en webcam aan de gang gekregen.

Next on the list: gamepad.

Ik heb een zykon gamepad met 8 buttons. Maar wat ik ook probeer, slechts de eerste 4 werken.
Vervolgens ben ik op de homepage van de joystick driver gaan kijken, waar ik deze regel aantrof:

Standard joysticks with 2, 3 or 4 axes, and up to 4 buttons

Up to 4 buttons. Betekent dat dat er no way is dat ik die overige buttons aan de gang krijg? Ik probeerde met het daar gegeven gxtest programmaatje deze knoppen tevergeefs aan het werk te krijgen. In de broncode heb ik buttons handmatig op 8 gezet, het gevolg is dat er wel een rijtje van 8 buttons op het scherm komen, maar 5 t/m 8 doen gewoon niets.

Verder is het ding normaliter(ik heb ook al zonder geprobeerd), verbonden met een Advanced Gravis MIDI adapter, waarop ik MIDI-apparatuur kan aansluiten en 2 joysticks. Nu heb ik onder DOS wel eens voor elkaar gekregen dat ik 2 joysticks tegelijk kon gebruiken, echter onder Windows is me dat nooit meer gelukt.

Is dit onder Linux mogelijk? Met de standaard driver werkt dit in ieder geval niet.

Tja

Verwijderd

Bij mij werken ze alle 8. Welke gamepad module heb je geladen?

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
voor de gamepoort: gameport en emu10k1_gp
voor de gamepad: analog

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
niemand?

Tja

Verwijderd

heb je dit ook al geprobeerd ?

modprobe analog js=gamepad
of
modprobe analog js=gamepad8

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
gamepad geeft me 6 buttons, gamepad8 laat ze alle 8 werken :)

8)7 Na een grep js= * -r in de kernel source vond ik dit antwoord ook in Documentation/input/joystick.txt
Beter zoeken, MadEgg

Da's deel 1. En over het andere deel van m'n vraag? 2 joysticks op 1 gameport, kan ik dat aan de gang krijgen?

Tja

Verwijderd

Zie /usr/src/linux/Documentation/input/joystick.txt. "modprobe analog js=gamepad8,gamepad8" zou genoeg moeten zijn voor twee joysticks.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Uit linux/Documentation/input/joystick.txt:
parameters are:

js=type,type,type,....

'type' is type of the joystick from the table below, defining joysticks
present on gameports in the system, starting with gameport0, second 'type'
entry defining joystick on gameport1 and so on.
Gameport0, gameport1. Maar ik heb ze beide op 1 gameport... deze methode werkt dus niet.

[ Voor 12% gewijzigd door MadEgg op 14-03-2003 18:56 ]

Tja

Pagina: 1