Tijdens het zoeken op GoT kwam ik laatst een programmeer wedstrijd tegen, deze was alleen van een tijdje terug.
Daarom probeer ik er zelf maar een te organiseren.
Nu leek mij het leuk om het travalers salesman problem te gaan doen.
Probleem is als volgt heel simpel uitgelegt :
Zakenman moet langs een x aantal klanten.
Wat is de snelste weg.
Stel hij heeft 10 klanten, kan die kiezen uit 10, daarna 9, daarna 8 enz...
Dus mogelijkheden is 10! = 3628800
Nu heb ik 1000 coordinaten gemaakt, mogelijkheden
4,02387260077093773543702433923e+2567
Niet te doen om alles na te rekenen dus slimheid algoritme best wel belangrijk.
Kijk dus snel op http://home.planet.nl/~burg0484 voor de got.zip met 2 programma's.
genrnd.exe genereert de reeks met coordinaten.
checktry.exe check de reeks die je hebt berekent op de lengte.
verder nog de source van deze 2 en een file met de coordinaten in ascii text voor als je niet mijn generatie code kan/wil gebruiken.
Die checktry.exe staat er bij omdat er zeker weten met verschillende talen/os'en/weetikhet gaat worden gewerkt.
En aangezien niet elke taal precies hetzelfde afrond gebruiken we gewoon dit proggie.
genrnd.exe en checktry.exe zijn gecompiled met djgpp maar met borland C 4.5 geven ze dezelfde resultaten dus als het goed is zijn ze makkelijk te porten naar een andere taal, mits deze ook 16 bits en 32 bits integers ondersteund.
Snelste oplossingen wil ik gaan bijhouden op mijn site dus heb je er een die sneller is dan wat er staat kan je de getallen.uit file naar mij mailen.
Verdere vragen kan je mailen of in dit forum zetten.
Succes!
Daarom probeer ik er zelf maar een te organiseren.
Nu leek mij het leuk om het travalers salesman problem te gaan doen.
Probleem is als volgt heel simpel uitgelegt :
Zakenman moet langs een x aantal klanten.
Wat is de snelste weg.
Stel hij heeft 10 klanten, kan die kiezen uit 10, daarna 9, daarna 8 enz...
Dus mogelijkheden is 10! = 3628800
Nu heb ik 1000 coordinaten gemaakt, mogelijkheden
4,02387260077093773543702433923e+2567
Niet te doen om alles na te rekenen dus slimheid algoritme best wel belangrijk.
Kijk dus snel op http://home.planet.nl/~burg0484 voor de got.zip met 2 programma's.
genrnd.exe genereert de reeks met coordinaten.
checktry.exe check de reeks die je hebt berekent op de lengte.
verder nog de source van deze 2 en een file met de coordinaten in ascii text voor als je niet mijn generatie code kan/wil gebruiken.
Die checktry.exe staat er bij omdat er zeker weten met verschillende talen/os'en/weetikhet gaat worden gewerkt.
En aangezien niet elke taal precies hetzelfde afrond gebruiken we gewoon dit proggie.
genrnd.exe en checktry.exe zijn gecompiled met djgpp maar met borland C 4.5 geven ze dezelfde resultaten dus als het goed is zijn ze makkelijk te porten naar een andere taal, mits deze ook 16 bits en 32 bits integers ondersteund.
Snelste oplossingen wil ik gaan bijhouden op mijn site dus heb je er een die sneller is dan wat er staat kan je de getallen.uit file naar mij mailen.
Verdere vragen kan je mailen of in dit forum zetten.
Succes!
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22