Toon posts:

[MSI I845PE MAX] Problemen bij het booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hello allemaal,

ben een beetje ten einde raad :(

situatie is als volgt:
net thuisgekomen met een p4 2.4, msi i845pe max, 512mb kingston ddr333, ati radeon 9500pro, wd 80 gig hd. Alles aangesloten, start hem op geen probleem geeft aan dat de bios settings onjuist zijn, geen probleem denk ik, ga de bios in zet alles goed (geheugen, boot volgorde) doe save & exit, de comp reboot en ik krijge een mangled msi logo (zwarte vlekken in) en de pc hangt... zelfs het num lock lichtje gaat niet meer aan/uit. ik doe een cmos reset en dan kom ik terug bij stap 1.

ik heb geprobeerd met een andere videokaart, heb een memory test gedaan die gelukt is op de ddr module en heb tig keer geprobeerd te herstarten. na een cmos reset te hebben gedaan met de jumpertjes, komt ie telkens met het bios setup screen, de reboot derna (en de 20 daarna) hangt hij altijd (of met het msi logo of met een zwart scherm met een knipperende cursor linksboven)

iemand enig idee?

hoop dat er niks stuk is :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check ook de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :) Bijvoorbeeld al geprobeerd met een maximaal uitgekleed systeem?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Om welke P4 gaat het precies? (FSB van 400 QDR of 533 QDR) Staan de geheugentimings niet té strak? Lukt het booten wel wanneer je alle settings zo conversatief mogelijk zet? Zie verder ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wat zegt je D-Bracket?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
bah nu doet ie niks meer :(

zelfs de fan spinned niet

kheb wel gemerkt dat ik dat kleine extra voedingskabeltje vergeten was, wat waarschijnlijk men vorige problemen uitlegt

ik heb de hele zooi versleept naar een andere kast en nu ben ik vast iets anders vergeten, maar ik zit me zo op te jagen op die 'à(ç!é"'à(!àé"'ç!(à"'ç!(à"é pc dat ik niet meer deftig kan nadenken

ik heb:
-mb/cpu/proc verplaatst
-hd/floppy
-mb aangesloten op voeding(werkt), met zowel de brede als de smalle kabel (dat tussengeval is geen aansluiting voor, dus heb ik niet nodig vermoed ik)
-de voeding staat op 1 en er zit stroom op
-floppy/hd zijn afgekoppelt dus enkel mb/cpu/ram staan onder spanning

pc is dood... geen fan spin, niks

waar kan dit aan liggen aub?

Verwijderd

trek je batterijtje er eens uit en leg m er omgekeerd een sec of 10 in, daarna uiteraard weer omgedraaid terug alvorens nogeens te booten :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Probeer dit is: (werkt hier @ 645E Max-U)

Netstroom eruit > Powerknop 10 seconden indrukken > Netstroom erin > aanzetten (indien mogelijk :P )

[ Voor 43% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 22:31 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
snif nog altijd niks :(

denk dat het echt wel kapot is

morgen proc/ram is proberen op andere pc

*zucht*

da's iig men eerste en men laatste msi :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 22:57:
da's iig men eerste en men laatste msi :P
Dat vindt ik echt onzin hoor, je sluit het verkeerd aan en geeft MSI de schuld...
zielig...

Verwijderd

ga anders eens terug naar de leverancier (je winkel) misschien dat zei snel het probleem voor je kunnen oplossen waar heb je het trouwens gekocht :D

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:51
Het lijkt wel op kortsluiting, zo reageerde mijn oude P2b-f ook toen ik er een kapotte voeding aan hing.
Kan je niet gewoon garantie krijgen? Als je niet zegt dat je het verkeerd hebt aangesloten.
Pagina: 1