Toon posts:

Pentium IV mobile cpu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand enig idee waar deze te koop zijn?
Heb al aardig wat tijd gespendeerd aan het zoeken maar kom er niet uit!

_/-\o_

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:47
staan ze niet in de pricewatch

edit:

niet dus.... :/

[ Voor 17% gewijzigd door X-Rey op 12-03-2003 20:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik geloof niet eens dat ze zo te koop zijn, worden alleen aan OEMs uitgeleverd.

(waar wil jij dan een mobile P4 opprikken?)

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
ik denk dat terw_dan de spijker op z'n kop slaat. mobiles zijn vaak oem only.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

Shunt

Boe

en waar wil je ze op zetten
de voet waar ze in moeten is totaal anders dan de normale P4 ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Shunt schreef op 12 March 2003 @ 20:38:
en waar wil je ze op zetten
de voet waar ze in moeten is totaal anders dan de normale P4 ;)
Ik geloof zelfs dat mobile procs helemaal geen socket hebben zoals desktop cpus die hebben (zit allemaal vast zal ik maar zeggen).
heb ooit een losse P3 mobile zien liggen bij Lopez, en dat was niet bepaald een herkenbare cpu :P

Verwijderd

Topicstarter
Zal het even uitleggen:
Ben een laptop aan het bouwen (van ongeclaimde onderdelen etc.) ben al klaar maar
gebruik nu een desktop p4 1.6GHz maar deze ondersteund geen speedstep en vreet dus
batterijen!
Laptop wordt BTW een Dell C640!

Socket is identiek aan S478 , alleen levert het bordje maar 1,3 V core spanning!

Heb ook nog een P4 2,4GHz getest maar deze start niet op dit voltage , heb dus echt een P4- m nodig!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Wat betreft de opmerkingen over het niet los kunnen verkrijgen of het niet aanwezig zijn van een socket; Intel verkoopt wel degelijk zgn. Boxed P4-M cpu's. Maar waar die dingen te krijgen zijn :? Waag er eens een aan Intel gericht mailtje aan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Abbadon schreef op 12 maart 2003 @ 20:55:
Wat betreft de opmerkingen over het niet los kunnen verkrijgen of het niet aanwezig zijn van een socket; Intel verkoopt wel degelijk zgn. Boxed P4-M cpu's. Maar waar die dingen te krijgen zijn :? Waag er eens een aan Intel gericht mailtje aan.
Hmmm, dan had ik het dus fout.

Maarre, geld dit ook voor de P3s? want die ben ik nog nooit tegengekomen als losse verkoop

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Terw_Dan schreef op 12 March 2003 @ 21:01:
[...]

Hmmm, dan had ik het dus fout.

Ik dacht in eerste instantie ook dat ze alleen voor de OEM markt waren ;) maar dacht "kom laat ik 't ff checken, just to be sure :P ". Ben ze nog nooit tegengekomen iig, ook de P!!!-M's niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Die socket van een mobile P4 is volgens mij anders dan jou geteste P4 1.6
Werk namelijk bij een bedrijf wat notebooks levert en volgens mij is de een FCPGA en de mobile uFCPGA

Verwijderd

Topicstarter
ferdivdw> Klopt wat je zegt maar dat heeft alleen betrekking op de uitvoering van de
CPU , de pinout is identiek!

De laptop werkt namelijk gewoon , dus dat is wel ok!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb der net eentje gevonden op Marktplaats.nl
http://www.marktplaats.nl...are/processoren/17897.htm
Misschien wel interessant.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Raid-0 > Heb even gekeken maar betreft hier een 1,8GHz model en ben eigenlijk op zoek naar een 2,2 of 2,4 GHz model , maar toch bedankt!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 16:28:
Raid-0 > Heb even gekeken maar betreft hier een 1,8GHz model en ben eigenlijk op zoek naar een 2,2 of 2,4 GHz model , maar toch bedankt!
Anders stuur je die adverteerder een mailtje waar hij dat ding vandaan heb.

Als ie hem legaal heb weet ie ook een leverancier lijkt me.

• Snijkoek
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Vinden wij ook wel leuk om te weten overigens ;) En om nou die kerel plat te gaan mailen met ze allen :P

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de adverteerder heeft hij hem met veel moeite kunnen bestellen bij computerland in A'dam!
Heb deze vervolgens gemailed maar nog geen reactie mogen ontvangen!

• Dukey
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zou maar even wachten met bestellen want het schijnt dat Intel Mobile CPU's standaard een multiplier pakken van 12 ongeacht de echte multiplier, wanneer deze op een normaal mobo worden gezet.

Een artikel bij Hexus waarin de nieuwe Abit BH7 plank getest wordt, pakt men een mobile CPU om een hoge FSB te kunnen gebruiken.

Pagina 5 van de review:
http://www.hexus.net/review.php?review=529&page=5

"Using a 1.7GHz Pentium 4 mobile processor, ones that always default to 12x multiplier in a desktop motherboard environment, I was confident that the CPU was capable of 200FSB (2.4GHz)."

Edit: Stom stom, weer niet goed gelezen ja, hij komt uiteindelijk in een laptop ja, dus bovenstaande geld niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Dukey op 25-03-2003 08:01 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Djoekie schreef op 24 maart 2003 @ 19:23:
Ik zou maar even wachten met bestellen want het schijnt dat Intel Mobile CPU's standaard een multiplier pakken van 12 ongeacht de echte multiplier, wanneer deze op een normaal mobo worden gezet.

Een artikel bij Hexus waarin de nieuwe Abit BH7 plank getest wordt, pakt men een mobile CPU om een hoge FSB te kunnen gebruiken.

Pagina 5 van de review:
http://www.hexus.net/review.php?review=529&page=5

"Using a 1.7GHz Pentium 4 mobile processor, ones that always default to 12x multiplier in a desktop motherboard environment, I was confident that the CPU was capable of 200FSB (2.4GHz)."
Er staat "in a desktop motherboard environment" in eeen laptop is dat natuurlijk niet het geval.

Verwijderd

Ik heb dus zo'n aldi geval met een desktop cpu 2.6 Mhz PIV. Ben er zeer tevreden over, behalve dan dat de accu maar iets meer dan een uur meegaat en dat ik, in de trein, bijna de broek verbrand van degene die rechts van mij zit. :?

Zou het dan mogelijk zijn om gewoon een mobile versie in te prikken of is dat een beetje te simpel uitgedrukt ?

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Dat is idd wat simpel uitgedrukt. Je zult eerst moeten achterhalen of het gebruikte chipset enbios in de notebook wel mobiles ondersteunt. Anders zal de P4-M zich gedragen als in een desktop-omgeving en dus een multiplier van 12 gaan gebruiken...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1