mpg samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zit nu al anderhalve dag te prutsen om 3 (te grote) mpg's samen te voegen tot 1 file, zodat deze later weer over 4 cd's kan verdelen.

Opzich niet zo lastig zou je zeggen, maar ik krijg het niet voor mekaar.
Ben begonnen met TmpgEnc (2.510). Deze levert 1 grote file van 3 uur, alleen daar waar de eerste aanhechting van cd 1 / cd 2 begin, gaat het geluid a-synchroon lopen.
Ik heb daarna geluid/video apart gedemultiplext, en weer gemultiplext, maar zonder resultaat.

Met diverse andere tooltjes (en de bekende copy /b 1.mpg+2.mpg... etc) krijg ik 1 file die de lengte verkeerd weergeeft (58 min--> lengte van eerste cd, ipv 3 uur).
En waarin ik dus ook totaal niet kan 'spoelen'

Onder deze tooltjes vallen o.a.: Camel's MPEG join, Ordix MPack Pro, AVI MPEG RM Joiner en Twins File Merger.

Kortom; ben ten einde raad.

Heeft iemand suggesties?

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:06

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Blijven proberen dus.

Maar X-Split gebruik ik hier altijd voor.

Hier is ie te downloaden

http://www.qwerks.com/product.asp?ProductID=2731

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• MadMurdock
  • Niet online
OkselFris schreef op 12 March 2003 @ 20:31:
Blijven proberen dus.

Maar X-Split gebruik ik hier altijd voor.

Hier is ie te downloaden

http://www.qwerks.com/product.asp?ProductID=2731
bedankt, maar wat het tooltje doet is echt *exact* die copy /b... string.

Dus het oude probleem.. Een file van 3Gb,waarbij die een lengte van 58min. aangeeft, en ik niet kan spoelen, e.d.

Verwijderd

Weet je wel zeker dat alle delen exact dezelfde eigenschappen hebben wat betreft resolutie en bitrate e.d.?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Onderstaande draadjes hebben hier waarschijnlijk ook nog wat info over:
MPEG-bestanden samenvoegen
mpg unsplitter?
mpg's samenvoegen in nieuwsgroepen?
proggie om mpeg of avi filmpjes samen te knippen
Filmpjes samenvoegen???

Je roept over TmpgEnc dat het zonder resultaat is. Kan je iets specifieker zijn? :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MadMurdock
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 21:18:
Weet je wel zeker dat alle delen exact dezelfde eigenschappen hebben wat betreft resolutie en bitrate e.d.?
ja, k heb ze zelf geencode met tmpgenc, svcd (480x480), bitrate 2175kbps

• MadMurdock
  • Niet online
pven schreef op 12 March 2003 @ 21:23:
Onderstaande draadjes hebben hier waarschijnlijk ook nog wat info over:
MPEG-bestanden samenvoegen
mpg unsplitter?
mpg's samenvoegen in nieuwsgroepen?
proggie om mpeg of avi filmpjes samen te knippen
Filmpjes samenvoegen???

Je roept over TmpgEnc dat het zonder resultaat is. Kan je iets specifieker zijn? :?
nou er staat dat dat (de)multiplexen ook zonder resultaat is; dit levert weer hetzelfde op als ervoor. Dus a-synchroon geluid vanaf het eerste aanhechtingspunt. Heb al die topics doorgelezen, heb niet echt iets gevonden, wat het zou kunnen zijn :'(

[ Voor 6% gewijzigd door MadMurdock op 12-03-2003 21:35 ]

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 08:52
oe ik hoor het deuntje van the A-team nu al weer ;)
Maaruhm probeer geluid en beeld eens apart aan elkaar te zetten en dan multiplexen...

sensei_d.fpv channel

• MadMurdock
  • Niet online
MariahCareyLover schreef op 12 March 2003 @ 21:40:
oe ik hoor het deuntje van the A-team nu al weer ;)
Maaruhm probeer geluid en beeld eens apart aan elkaar te zetten en dan multiplexen...
Ik heb het beeld en geluid van de cd's nu even uit elkaar gehaald. En het beeld gewoon aan elkaar gezet met copy /b... Alleen hoe moet ik dit .mp2 files aan elkaar zetten? copy /b levert daar aldus tmpgenc een brakke audiofile?

edit:

dat ging dus ook gewoon met tmpgenc 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MadMurdock op 13-03-2003 11:48 ]

• MadMurdock
  • Niet online
argh :(

had nu beeld apart samengevoegd en geluid apart.. Alleen nu zit r toch nog een seconde ofzo verschil tussen :'(

Hoe zou ik dat nou nog kunnen fixen, want volgens mij heb ik zowat alles nu geprobeerd.

Verwijderd

MadMurdock schreef op 13 March 2003 @ 17:24:

had nu beeld apart samengevoegd en geluid apart.. Alleen nu zit r toch nog een seconde ofzo verschil tussen :'(

Hoe zou ik dat nou nog kunnen fixen, want volgens mij heb ik zowat alles nu geprobeerd.

Verwijderd

MadMurdock schreef op 13 March 2003 @ 17:24:

Kun je dat niet gewoon met virtualdub doen? audio iets later/eerder laten lopen tov video?

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 08:52
Sja als het erg belangrijk voor je is, kan je proberen met een geluideditor een stilte in te voegen of 1 sec eruit te knippen en dan re-encoden, dit gaat alleen veel tijd kosten....

sensei_d.fpv channel

• MadMurdock
  • Niet online
MariahCareyLover schreef op 13 March 2003 @ 20:17:
Sja als het erg belangrijk voor je is, kan je proberen met een geluideditor een stilte in te voegen of 1 sec eruit te knippen en dan re-encoden, dit gaat alleen veel tijd kosten....
daar was k al mee begonnen jah... en na een nachtje doorbikkelen....
Doet ie t :*)

Laten we maar hopen dat t de volgende keer gewoon gelijk goed gaat :)

Verwijderd

Met de proggy nandub kan je het ook. Er is een tutorial te vinden op doom9.net

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 02:11

Mentalist

[avdD]

Als je moeilijk wilt doen kun je altijd nog de files in virtualdub laden, naar .avi omzetten en daarna in b.v. Premiere laden en daar weer een videofile van renderen :o

Alleen kost 2x hercomprimeren veel tijd, en als je het niet uncompressed doet kost het nog kwaliteit ook :(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met EO-video, zeze kan joinen en converteren tegelijk

Verwijderd

MadMurdock schreef op 12 March 2003 @ 20:23:
Ik zit nu al anderhalve dag te prutsen om 3 (te grote) mpg's samen te voegen tot 1 file, zodat deze later weer over 4 cd's kan verdelen.

Opzich niet zo lastig zou je zeggen, maar ik krijg het niet voor mekaar.
Ben begonnen met TmpgEnc (2.510). Deze levert 1 grote file van 3 uur, alleen daar waar de eerste aanhechting van cd 1 / cd 2 begin, gaat het geluid a-synchroon lopen.
Ik heb daarna geluid/video apart gedemultiplext, en weer gemultiplext, maar zonder resultaat.

Met diverse andere tooltjes (en de bekende copy /b 1.mpg+2.mpg... etc) krijg ik 1 file die de lengte verkeerd weergeeft (58 min--> lengte van eerste cd, ipv 3 uur).
En waarin ik dus ook totaal niet kan 'spoelen'

Onder deze tooltjes vallen o.a.: Camel's MPEG join, Ordix MPack Pro, AVI MPEG RM Joiner en Twins File Merger.

Kortom; ben ten einde raad.

Heeft iemand suggesties?
Hoe groot zijn die 3 files eigenlijk(in min en MB)?
kun je niet beter bij TMPGEnc een range instellen? zodat hij stopt als hij bij de 2de CD komt en dan de nieuwe range weer daar laten beginnen
Pagina: 1