Ik heb het volgende netwerk/internet delen probleem waar ik maar niet uitkom.
De situatie:
- Router/firewall speedtouch 510 v4 (adsl) (1port) naar internet
- switch op de speedtouch
- aan de switch 6 pc's in netwerk + 1 netwerk printer
Nu zijn er 3 computers (2x win2000, 1x winMe) + 1 netwerk printer in dit netwerk van het 'home-office' en 3 van 'overige' (willekeurig os) gebruikers.
Ik wil ervoor zorgen dat het home-office in 1 netwerk komt en alles deelt met elkaar, hd's printer etc. en op internet kan. Het home-office netwerk/router moet zo worden beveiligd/ingesteld dat de 'overige' gebruikers niet bij de 'home-office' pc's kunnen komen cq. helemaal de home-office pc's niet zien. De 'overige' pc's moeten ook via de speedtouch op internet kunnen komen.
De speedtouch heeft dhcp server, dns, firewall en router tabellen.
Kan dit? (en zo ja hoe?) (Andere ip-ranges oid?)
De situatie:
- Router/firewall speedtouch 510 v4 (adsl) (1port) naar internet
- switch op de speedtouch
- aan de switch 6 pc's in netwerk + 1 netwerk printer
Nu zijn er 3 computers (2x win2000, 1x winMe) + 1 netwerk printer in dit netwerk van het 'home-office' en 3 van 'overige' (willekeurig os) gebruikers.
Ik wil ervoor zorgen dat het home-office in 1 netwerk komt en alles deelt met elkaar, hd's printer etc. en op internet kan. Het home-office netwerk/router moet zo worden beveiligd/ingesteld dat de 'overige' gebruikers niet bij de 'home-office' pc's kunnen komen cq. helemaal de home-office pc's niet zien. De 'overige' pc's moeten ook via de speedtouch op internet kunnen komen.
De speedtouch heeft dhcp server, dns, firewall en router tabellen.
Kan dit? (en zo ja hoe?) (Andere ip-ranges oid?)