Toon posts:

[Excel] sorteren op getal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn hoofdgroepen van 1 naar 1000. Deze staan op volgorde van laag naar hoog.
Elke hoofdgroep heeft 1 of meerder artikelnummers bijvoorbeeld 56789.
In een Werkblad staat een cel die verwijst naar het artikelnummer bijvoorbeeld B29
Als ik nu de volgorde verander van bijvoorbeeld hoog naar laag dan blijft die verwijzen naar cel B29. Deze heeft echter dan een ander artikelnummer gekregen.
Hierdoor veranderd dus ook de celinhoud van het andere werkblad.
Is er een mogelijkheid dat de cel dan aan dat bepaalde artikelnummer is gekoppeld en niet aan de cel?

Verwijderd

Topicstarter
Een andere oplossing is om het artikelnummer te koppelen aan een zoekactie in het tablad waar dit artikelnummer in staat. Dus in Werkblad 1 vul ik een willekeurig artikelnummer in. Via een formule ga ik dan zoeken in de "artikelnummer"kolom van werkblad 2 vind die hem dan wordt het gekoppeld is die onbekend dan blijft de cel blanco. De vraag is hoe krijg ik dit voor elkaar

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 17:51
Inderdaad een vervelend probleem wat je noemt in je eerste post, zeker omdat de celverwijzingen wel behouden blijven met het verplaatsen van waarden. Met de functie VERT.ZOEKEN kan je een waarde opzoeken die hoort bij een bepaald artikelnummer. Ik denk dat je deze functie zoekt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange