Toon posts:

Donker beeld in games bij zowel TNT2 als GF2MX400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha.

Ik heb een ASUS P4 BMX mobo, met 384 MB SDRAM, met een Geforce 2 MX400 64 MB videokaart, 40 Gb 7200 rpm harde schijf. Het geheel is een HP Vectra 420.
Pentium 4, 1,5 GhZ.

Probleem doet zich voor bij spellen zoals Quake III en Wolfenstein. Spellen zijn bijzonder donker en alleen speelbaar met maximale brightness.
Eerst had ik een andere kaart, een 32Mb Viper, maar na upgraden naar de 64 Mb kaart blijft het probleem zich voordoen.

What to do?

8) :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 21:54 . Reden: probleem is opgelost ]

Verwijderd

Had ik ook, download nieuwe drivers op Guru3D

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft niks met de mobo te maken :z

Processors, Mobo's & Geheugen > Videoplanken & Beeldkanonnen :)

Inkoppertjes: Heb je al verschillende drivers geprobeerd? Al met de Gamma settings gespeeld? Powerstrip? etc..

Verder heb ik de titel ook aangepast naar gelang het exacte probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Uh...bedankt voor de correctie.

Ik ben nu de laatste Nvidia drivers aan het pakken van de GURU3D site.

Ik dacht eerst om de bios te flashen (of zo'n soortgelijke peppie term).

Verwijderd

Topicstarter
Jongens het licht inderdaad aan de gamma maar om nou 10 verschillende settings te maken,,, hoe gaat dat automatisch?????????????????

Verwijderd

Topicstarter
die nieuwe driver van GURU werkt wel maar ook donkere spellen hoor HELP

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Ik heb hetzelfde probleem ook een keer gehad, maar dat lag aan de monitor, heb ik toen opengeschroefd en een stelknop gezocht. en ja hoor hij werd een stuk lichter.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de monitor van m'n buurman, er ook al op gehad,maar precies het zelfde probleem, doet zich voor,maar badankt

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Quake 3 En Wolf3D draaien op de zelfde Engine.

Dat is het probleem.

Oplossing:

Tik in console:

/r_ignorehwgamma 0
/r_overbrightbits 0
/vid_restart

edit:

Om het even af te maken:
Q. Quake 3 Arena looks very dark in Windows 2000. How can I fix it?
Type the following command at the console:

/r_ignorehwgamma 1
/vid_restart
and see if it helps.

You can also try the following:

/r_ignorehwgamma 0
/r_overbrightbits 0
/vid_restart
This should mean that the brightness slider works as usual.

If that doesn't help, try typing the following commands at the console:

/r_mapoverbrightbits x
/vid_restart
where x is a value from 2 to 3.
;)

[ Voor 63% gewijzigd door DeMoN op 13-03-2003 10:08 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Heel er bedankt voor de tip,maar waar moet ik dat in tikken, ben niet echt handig hier in?

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 10:08:
Heel er bedankt voor de tip,maar waar moet ik dat in tikken, ben niet echt handig hier in?
Als je in Quake of Wolf3D zit...

Druk dan op de toets onder de ESC toets (dus boven de TAB).

Ik heb het hier over de tilde: ~ of `

Dan zie je de console verschijnen.

Ok?

Tik dan die commando's in ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 13-03-2003 10:09 ]

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou,Heeel erg bedankt joh,het is nu echt goed nogmaals erg bedankt,maar hoe kan dat nou,mijn maten hadden hier geen last van en ik wel,ze vertelde mij dat het aan mijn pc lag (kut ding) maar het is een HP vectra van echt veel geld??????? waar ligt het nou aan.
PS
het is nu echt heel mooi hoor erg bedankt,was hier al 6 maanden mee aan het tobben Thanks Aad

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 10:26:
Nou nou,Heeel erg bedankt joh,het is nu echt goed nogmaals erg bedankt,maar hoe kan dat nou,mijn maten hadden hier geen last van en ik wel,ze vertelde mij dat het aan mijn pc lag (kut ding) maar het is een HP vectra van echt veel geld??????? waar ligt het nou aan.
PS
het is nu echt heel mooi hoor erg bedankt,was hier al 6 maanden mee aan het tobben Thanks Aad
np ;)

Omdat je maten misschien Windows 98 of ME gebruiken en jij Windows 2000 of XP?

Het is een bug in de GL driver van XP en 2000 daarom moet je die handmatig correcten met de settings van Quake enzo. Beetje vreemd.

Ik heb een keer een dualboot gehad met Windows 98, 2000 en XP. Alleen in Windows 98 had ik het probleem niet. Nu ik al een tijdje linux als desktop draai heb ik het probleem ook nooit gehad. Ik denk dus dat het aan NT ligt. ;)

OF je hebt wel 98 en je hebt per ongeluk zelf die settings veranderd :)

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb xp maar m'n maten ook maar wat het is maakt ook niet uit,het is nu echt heel gaaf erg bedankt joh groetjes

Verwijderd

Topicstarter
is er voor unreal ook een code ofzo deze is alleen in het intro donker en hapert soms in het spel

Verwijderd

Topicstarter
unreal tournament bedoel ik hoor

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
er is ook iets als een editknop... Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

In unreal kan je gewoon zelf in de instellingen brightness omhoog schroeven. werkt bij mij TNT2 onder win2k goed genoeg

[ Voor 28% gewijzigd door Fludizz op 13-03-2003 12:05 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Nogmaals hoi,

Over UT weet ik niks.. dit omdat dit het tegen overgestelde is van Quake en ik dat NOOIT van mijn leven ga aanraken. Quake rules (ok, dit is niet bedoeld om flames uit te lokken :P ).

Maar wat ik wilde vragen is of je wat vaker dit: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje wilt gebruiken omdat veel replies van de zelfde user binnen 24 uur valt onder het onnodig snel kicken volgens de FAQ, het forum er onoverzichtelijker van wordt en je daardoor juist minder snel wordt geholpen :)

Dus ik zeg dit niet om je te narren maar om je het hier meer naar je zin te laten krijgen op GoT. Ik zie namelijk dat je net nieuw bent.

Welkom trouwens ;)

Pagina: 1