Toon posts:

[inbouwen in auto] Magnat icm Sony

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een autoradio CD-speler en versterker 2e hands gekocht, maar nu zitten er (uiteraard) geen inbouwschema's en handleidingen bij.

[CD-speler: Sony CDX-3250]

Probleem: ik weet niet welke draden wat zijn, van de speakers kom ik er zo achter alleen er zitten nog een paar draadjes waarvan ik niet weet hoe ik ze aan (iso-stekker) moet sluiten:

ROOD: zal wel plus zijn, maar is dit constant of via contact?
ZWART: zal wel massa zijn
GEEL: ????? zie rood
D-BLAUW: ??????
D-BLAUW-WIT: ???????
L-BLAUW: staat ATT op, geen idee wat het betekend, mischien switch voor versterker???

Wie kan me hier meer over vertellen?

[Versterker: Magnat Gladiator Classic 360 2/3/4/ kanaals]

Probleem hiervan is dat ik niet weer waar bepaalde knopjes voor zijn:

Draaiknoppen:

LEVEL: zal wel soort volume zijn
HPF: ????????
LPF: Zullen ze Pim niet mee bedoelen, maar wat wel?

Schuifknoppen:

X-OVER: keus tussen FULL / LPF / HPF
BASS BOOST: ON / OFF (zal wel voor een basskist zijn, maar wat doet het precies?)

Hoop dat iemad uitkomt kan bieden, met name wbt de radiostekker

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:18:
ROOD: zal wel plus zijn, maar is dit constant of via contact? een multimeter maakt je wijzer
ZWART: zal wel massa zijn dat zit er dik in, wederom, meten is weten
GEEL: ????? zie rood het kan best zijn dat dit de 'schakeldraad' is via het contact. Even proberen met een multimeter
L-BLAUW: staat ATT op, geen idee wat het betekend, mischien switch voor versterker??? Antenna? Die kan je gebruiken om een elektrische antenne aan te sturen, of een versterker aan te laten gaan op het moment dat de radio aangaat.

LEVEL: zal wel soort volume zijn Dat denken velen, onterecht. Met deze knop stel je de ingangsgevoeligheid in van de ingang in de versterker. Hoe hoger het voltage van het ingangssignaal, hoe minder de versterker het 'erbij' hoeft te werken met dito minder ruis.
HPF: ???????? High Pass Filter. Alleen hoge tonen gaan door, lage tonen worden weggefilterd.
LPF: Zullen ze Pim niet mee bedoelen, maar wat wel? Low Pass Filter. Laat alleen lage tonen door. De stand voor een subwoofertje dus.

X-OVER: keus tussen FULL / LPF / HPF filter aan of uit, High pass of low pass naar keuze.
BASS BOOST: ON / OFF (zal wel voor een basskist zijn, maar wat doet het precies?) de Bass Boosten, denk ik?
Ik denk dat http://www.12vhifi.nl een mooi inlezertje voor je is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx! goeie tip van die multimeter, maarreh dan moet je wel weten hoe je er mee om moet gaan he? dat is bij mij helaas niet het geval!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:18:
Ik heb zojuist een autoradio CD-speler en versterker 2e hands gekocht, maar nu zitten er (uiteraard) geen inbouwschema's en handleidingen bij.

[CD-speler: Sony CDX-3250]

Probleem: ik weet niet welke draden wat zijn, van de speakers kom ik er zo achter alleen er zitten nog een paar draadjes waarvan ik niet weet hoe ik ze aan (iso-stekker) moet sluiten:

ROOD: zal wel plus zijn, maar is dit constant of via contact?
ZWART: zal wel massa zijn
GEEL: ????? zie rood
L-BLAUW: staat ATT op, geen idee wat het betekend, mischien switch voor versterker???

Wie kan me hier meer over vertellen?

[Versterker: Magnat Gladiator Classic 360 2/3/4/ kanaals]

Probleem hiervan is dat ik niet weer waar bepaalde knopjes voor zijn:

Draaiknoppen:

LEVEL: zal wel soort volume zijn
HPF: ????????
LPF: Zullen ze Pim niet mee bedoelen, maar wat wel?

Schuifknoppen:

X-OVER: keus tussen FULL / LPF / HPF
BASS BOOST: ON / OFF (zal wel voor een basskist zijn, maar wat doet het precies?)

Hoop dat iemad uitkomt kan bieden, met name wbt de radiostekker
Voor alle sony modellen geld dat de gele draad je 12V+ is, en de rode is je schakeldraad als ie via je contact slot moet lopen, geen sleutel = geen radio
Donkerblauw is de pulsedraad voor je versterker (anders blijft ie uit)
En lichtblauw is je geluidsdemp draad voor een evt. carkit
Blauw/wit weet ik zo gauw niet, sony is voor mij alweer een tijdje terug

Wat bertreft je versterker: Level is je volume knop
HPF: high frequency, dan geeft ie alleen hoog en middentonen
LPF: zijn alle klappen onder de 200hz (leuk als je er een kist aan knikkert)

Suc6

Edit:

Bass boost moet je niet gebruiken, die verkracht je bass, en x over is je wisselfilter waarmee je je hoge en middentonen van je bass kan scheiden voor als je een woofer aan gaat sturen

[ Voor 6% gewijzigd door Banshee op 12-03-2003 20:04 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Wekkel schreef op 12 maart 2003 @ 19:46:
[...]

Ik denk dat http://www.12vhifi.nl een mooi inlezertje voor je is ;)
Sorry Wekkel, had je reply niet gezien |:(

Verwijderd

Topicstarter
Gaaf!! Dat gaat me nou wel lukken, dat inbouwen! www.12vhifi.nl is een erg goeie tip trouwens!
Pagina: 1