[KT7A] SBlive! en D-link FW kaart werken niet samen

Pagina: 1
Acties:

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:18
Mijn PC werkte gewoon, maar ik heb laatst een D-link FireWire kaart gekocht omdat ik net een Ipod heb ( :) ). Ik stop dus die kaart erin en elke keer als ik windows XP opstart dan loopt het systeem vast tijdens het herkennen van het nieuwe hardware.

Nou heb ik al mijn PCI kaarten eruit gehaald
3com Netwerk kaart,
SBlive! player,
Haupauge tv kaart
en mijn D-link Firewire kaart

Ik heb deze allemaal 1 voor 1 ingeplugd en ben ik het volgende tegen gekomen,
Mijn PC loopt dus vast als ik mijn geluidskaart en Firewire kaart erin zitten. Dus mijn pc loopt prima als ik de SB erin heb OF de firewire kaart erin heb. Maar zodra je de andere erbij toevoegd (dus allebei in je moederbord) loopt Windows vast met het herkennen van het nieuwe hardware. Ik gok dus dat het iets te maken heeft met mijn moederbord. Is deze stuk denken jullie????

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Irq aansturing ff handmatig instellen.. Andere pci slot volgorde proberen, het ligt niet aan je mobo denk ik. (je ziet laatste tijd best veel kt7a probleempjes weer langskomen valt me op ;))

[ Voor 31% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-03-2003 19:12 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Nee, of die firewire kaart is gaar, of je kan in je bios PnP os op NO zetten en er dan zelf op toezien dat je instelt dat iedere pci kaart een eigen irq krijgt. Als dit niet werkt , firewire kaart eruit, heeft denk ik weinig met je mobo te maken.

je was me net voor :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 19:11 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lijkt me sterk dat het aan de moederbord ligt :+

Heb je al verschillende PCI slots geprobeerd? Al een beetje met ACPI en IRQ's gespeeld?

Verder heb ik de titel gewijzigd.. Het was zo weinigzeggend :/

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Sommige hardware vreten elkaar gewoon niet...

Kijk eerst eens hoe het zit met de IRQ's en basis adressen...
Heb je de conflicten wel uitgesloten?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Chillmeister
ik heb in ieder geval wel elke verschillende slot volgorde geprobeerd en dat werkte niet.
PnP OS had ik dus op YES staan dus dat ga ik in ieder geval wel proberen.

Ik kan niet conficten niet eens bekijken in windows want hij loopt al vast voordat je dat kan doen

• Chillmeister
Heb de PnP OS op NO gezet,
daarna heb ik dus de SB gedisabled in Windows, pc uitgezet FW kaart erin gestopt en werkte, toen weer de SB geenabled in Windows en tot nu werkt het. alleen geen idee waarom, als het maar blijft werken!!
Pagina: 1