Toon posts:

Hoe AVI videobestanden comprimeren? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb vandaag een simpel tv kaartje gekocht. nu kan ik ook alles opnemen op mijn harddisk.
nu heb ik een vraag: weet een van jullie een programma om de grootte van de avi bestandjes kleiner te maken ? ik heb hier nog geen kaas van gegeten namelijk :(
12 sec opnemen, is al gauw 10 mb , vandaar.
hartelijk bedankt alvast!
Tom.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[search=avi comprimeren]
Je kunt AVI's verkleinen op verschillende manieren, in de search staan er een aantal genoemd. Misschien slim om dat even door te kijken, misschien dat er iets voor je tussenstaat. Het bekendste programma is VirtualDub :).

Ik zie sowieso niet in je topicstart dat je zelf wat hebt geprobeerd voordat je een topic opent. Indien je zelf wel een aantal dingen hebt geprobeerd, kun je dit dat voortaan aangeven in je openingspost? Bij voorbaat dank :).

edit:
Trouwens even je topictitel aangepast, "pinacle dv500" zegt niet veel over je probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Compubiter op 12-03-2003 19:09 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

edit:
Trouwens even je topictitel aangepast, "pinacle dv500" zegt niet veel over je probleem.

Kleine letters B) ik wilde net gaan vragen welke kaart ie had ;)

Maar als je gewoon de gebruiksaanwijzing komt moet het lukken,maar j kan beginnen met de uitvoer( die zal wel op 768X576 staan)te veranderen in 352x288.

Daarna kan je bij de kaart die ik heb de Config veranderen en ik begruik dan Xvid mpeg 4 codec met Mpeg layer3 geluid en de bitrate instellen

Opname resolutie instellen

Kwaliteit is wat minder,maar alleszins acceptabel.

Maar het is ook een persoonlijke kwestie( smaak en zo)

Of bedoelde je na het opnemen van je tv progje!?

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 12-03-2003 19:24 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Naast wat er is gezegd door Compubiter in "Hoe AVI videobestanden comprimeren? *" : Vergeet trouwens niet de diverse links en tips in de SA FAQ goed door te lezen :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 13-03-2003 11:16 . Reden: OMG dat is wel een stom foutje. Had ik het beter niet in de FAQ kunnen zetten als het niet gelezen hoefde te worden |:( Dus het woordje niet even toegevoegd :P ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel, ik ga ff virtual dub bekijken.... ik kan trouwens alleen kiezen uit mpeg 1 avi compressie of miro xl ? }:O

--------------------
(5mins later)

jammer. ik heb het geprobeerd, maar nu krijg ik dit weer.
dit bij het openen van een avi file die ik als mpeg1 compressie opgenomen heb
met het bij geleverde pctv vision programma.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zillion/blaat.jpg

hebben jullie ideeen ?
thanx!

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 22:49 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik denk dat je nu maar eens aan de beurt bent om zelf te gaan zoeken!

Enne heb je de links al doorgelezen?...gooi de kreet die je krijgt maar ff in Google.

FJK bedoeld natuurlijk:Vergeet trouwens NIET de diverse links en tips in de SA FAQ goed door te lezen. B)

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik denk dat ik een simpel progje heb gevonden....avi2mpeg ? van 6 mb maakt ie 1 mb, dus dat scheelt al veel, als ik met een guide met virutaldub een divx mpeg maak, scheelt het niets qua grootte met dat andere filmpje ...dusja ik kijk wel ffies , bedankt iig.
Pagina: 1