[XP]&[98] Internet Vliegt Er Steeds Af?

Pagina: 1
Acties:

• CoreTex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 07:46
Ik heb een computer met winXP, en een computer met windows 98.
Op de windows XP computer komt het internet binnen.
Ik gebruikt een krosslink cable tussen deze 2 pc's
Ik heb met de windows XP netwerk wizard, hem zo ingesteld dat de computer met XP als Host dient! En daarbij kon ik bijna op het einde van dat process een diskette aanmaken, Voor andere computers in het netwerk...(Mijn win98 computer dus) ok ik heb die diskette er dus in gedaan, en ik heb dat programma'tje uitgevoerd! hij vraagd daarna om de computer opnieuw op te starten...
ik klik op Ok en hij strat opnieuw op...
Als hij weer in windows is, kan ik dus op het internet enzo, maar daar kan ik dan maar voor ongeveer 10 minuten op, soms wat meer soms wat minder.
En daarna kan ik gewoon helemaal niet meer op het internet!
Pas als ik de windows 98 computer weer opnieuw opstart, kan die windows 98 computer weer op het internet.
ik heb het ook al een helemaal handmatig ingesteld maar dat helpt niks!
ook heb ik de windows xp firewall uit staan!
bij vrienden doet hij het in een keer met zo'n netwerk-diskette, maar hier niet!
wat kan ik doen? zou een router net probleem oplossen?

PS:
toen ik alleen die windows98 computer had deed het internet het wel altijd!

bedankt,

[ Voor 3% gewijzigd door CoreTex op 12-03-2003 19:07 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je hier al eens gekeken: Hoe deel ik Internet ?

misschien kun je gewoon eens een andere manier gebruiken om internet te delen dan wat je nu gebruikt.

Verwijderd

Niet met windows delen maar met een proxy server progje kun je zo gratis downloaden van tucows ofzo doe ik ook werkt perfect :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 21:45:
Niet met windows delen maar met een proxy server progje kun je zo gratis downloaden van tucows ofzo doe ik ook werkt perfect :*)
Beetje onzin he |:( Als hier geen oplossing voor te vinden zou zijn, zou half de wereld met dit probleem zitten :z

Allereerst: gebruik je DHCP of statische IP's? Het zou kunnen dat je lease om een of andere rede heel erg snel verloopt.
Ten tweede: Geef de volledige instellingen (bijv. ipconfig /a - winipcfg) van zowel server als client.

Verwijderd

misschien loos maar heb je al gekeken of je beide computers elkaar nog zien nadat je geen internet meer kan ontvangen op je win 98 pc. Misschien verliezen ze elkaar na 10 min.

• CoreTex
Ik heb nu Sygate home network er op, en nu kan ik vanaf de client computer wel op de host computer komen (wat eerst niet kon want dan vloog hij er naar 10 minuten af),en ik kan ook vanaf de host computer op de client computer komen (maar dat kon altijd al)
Ik kan dus al op de computers komen, maar nu heb ik nog geen internet, en ik heb het internet wel gedeelt, en de firewall staat oook uit!

Verwijderd

koop gewoon een kabel router, die werken als de beste en geen gezeik dat iedere keer beide systemen aan moeten staan.

• CoreTex
Ja, ik denk dat ik dat dan maar ga doen!
Sluit de topic maar!

[ Voor 22% gewijzigd door CoreTex op 15-03-2003 18:15 ]

Verwijderd

ff gateway invullen op de pc die niet kan inetten, dat sygatespul werkt prima.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 19:40:
koop gewoon een kabel router, die werken als de beste en geen gezeik dat iedere keer beide systemen aan moeten staan.
dan hoop ik wel dat TS geen @home heeft, want dat is dus echt brak gewon, zie ook het topic dat hierover gaat.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CoreTex
LoL!
Ik heb nu een broadband router gekocht! (zo'n Zweex met een 4 poorts switch er bij)
Het internet doet het zoals eerst gewoon op de host PC!
maar als ik op de client computer ga internetten, vliegt hij er weer af naar een paar minuten!
en zegt ie als ik een nieuwe pagina wil openen: kan zoekpagina niet openen, en kan ik op OK drukken!
ik vind dit gvd shitzooi!
weet iemand het probleem?

Verwijderd

wordt et niet eens tijd om windows dan opnieuwe te installeren ? aan hardware ligt het dus duidelijk niet als die met een router nog steeds dat probleem geeft

• CoreTex
Denk je dat het daar aan zou liggen?

Verwijderd

CoreTex schreef op 18 March 2003 @ 11:48:
Denk je dat het daar aan zou liggen?
Je kan het allicht proberen, als niks verder lukt, back gewoon even je files enzo op, zoveel werk is het installeren van windows niet, mischien kun je meteen xp erop zetten ofzo :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:02

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

CoreTex schreef op 18 March 2003 @ 11:31:
LoL!
Ik heb nu een broadband router gekocht! (zo'n Zweex met een 4 poorts switch er bij)
Het internet doet het zoals eerst gewoon op de host PC!
maar als ik op de client computer ga internetten, vliegt hij er weer af naar een paar minuten!
en zegt ie als ik een nieuwe pagina wil openen: kan zoekpagina niet openen, en kan ik op OK drukken!
ik vind dit gvd shitzooi!
weet iemand het probleem?
heb je nu nog steeds die client aan de host hangen?? het is met die router wel de bedoeling dat je alle pc's aan de router hangt (aan die switch dus.) (sorry als je dit al had gedaan, maar ik denk ik zeg et maar ff.)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CoreTex
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 11:50:
[...]

Je kan het allicht proberen, als niks verder lukt, back gewoon even je files enzo op, zoveel werk is het installeren van windows niet, mischien kun je meteen xp erop zetten ofzo :)
Nee man geen XP op een 200mhz mmx computer! 8)7

• CoreTex
Orion84 schreef op 18 March 2003 @ 11:57:
[...]

heb je nu nog steeds die client aan de host hangen?? het is met die router wel de bedoeling dat je alle pc's aan de router hangt (aan die switch dus.) (sorry als je dit al had gedaan, maar ik denk ik zeg et maar ff.)
ja ik heb me me 2e pc'tje natuurlijk in router met ingebouwde switch geplugd...
maar dan kan ik net als ik in het begin (met een peer to peer netwerk met een kosslink kable) maar 10 minuten internetten, en dan houd hij er mee op

[ Voor 3% gewijzigd door CoreTex op 18-03-2003 12:28 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
hmmz, dat ziet er of een netwerkkaartprobleem uit of een windooz probleem (waarschijnlijk het laatste) verwissel eens van netwerkkaart en zie of ie het nog doet. Wissel de 2 pc's om bijvoorbeeld en zie wat dat geeft. Geeft dat nog niets dan moet je W98 eens vervangen door Linux of zo en dan gaat dat zeker gaan.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

CoreTex schreef op 18 March 2003 @ 12:21:
[...]

Nee man geen XP op een 200mhz mmx computer! 8)7
oh ja hehehe, dat wist ik niet :P

Verwijderd

Check ff met WINIPCFG in een dosbox voor je win 9X machine en gebruik IPCONFIG voor 2000/XP. De pc's hebben neem ik aan wel allemaal een verschillend ip adres? ;)

Je kan ook ff proberen alle netwerkzooi te deinstaleren en opnieuw erop zetten. Voor win 9X is een VERSE!!! herinstal maar te vaak de enige oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 02:58 ]

Pagina: 1