Ik heb een computer met winXP, en een computer met windows 98.
Op de windows XP computer komt het internet binnen.
Ik gebruikt een krosslink cable tussen deze 2 pc's
Ik heb met de windows XP netwerk wizard, hem zo ingesteld dat de computer met XP als Host dient! En daarbij kon ik bijna op het einde van dat process een diskette aanmaken, Voor andere computers in het netwerk...(Mijn win98 computer dus) ok ik heb die diskette er dus in gedaan, en ik heb dat programma'tje uitgevoerd! hij vraagd daarna om de computer opnieuw op te starten...
ik klik op Ok en hij strat opnieuw op...
Als hij weer in windows is, kan ik dus op het internet enzo, maar daar kan ik dan maar voor ongeveer 10 minuten op, soms wat meer soms wat minder.
En daarna kan ik gewoon helemaal niet meer op het internet!
Pas als ik de windows 98 computer weer opnieuw opstart, kan die windows 98 computer weer op het internet.
ik heb het ook al een helemaal handmatig ingesteld maar dat helpt niks!
ook heb ik de windows xp firewall uit staan!
bij vrienden doet hij het in een keer met zo'n netwerk-diskette, maar hier niet!
wat kan ik doen? zou een router net probleem oplossen?
PS:
toen ik alleen die windows98 computer had deed het internet het wel altijd!
bedankt,
Op de windows XP computer komt het internet binnen.
Ik gebruikt een krosslink cable tussen deze 2 pc's
Ik heb met de windows XP netwerk wizard, hem zo ingesteld dat de computer met XP als Host dient! En daarbij kon ik bijna op het einde van dat process een diskette aanmaken, Voor andere computers in het netwerk...(Mijn win98 computer dus) ok ik heb die diskette er dus in gedaan, en ik heb dat programma'tje uitgevoerd! hij vraagd daarna om de computer opnieuw op te starten...
ik klik op Ok en hij strat opnieuw op...
Als hij weer in windows is, kan ik dus op het internet enzo, maar daar kan ik dan maar voor ongeveer 10 minuten op, soms wat meer soms wat minder.
En daarna kan ik gewoon helemaal niet meer op het internet!
Pas als ik de windows 98 computer weer opnieuw opstart, kan die windows 98 computer weer op het internet.
ik heb het ook al een helemaal handmatig ingesteld maar dat helpt niks!
ook heb ik de windows xp firewall uit staan!
bij vrienden doet hij het in een keer met zo'n netwerk-diskette, maar hier niet!
wat kan ik doen? zou een router net probleem oplossen?
PS:
toen ik alleen die windows98 computer had deed het internet het wel altijd!
bedankt,
[ Voor 3% gewijzigd door CoreTex op 12-03-2003 19:07 ]