Toon posts:

welk geheugen te kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
zoals iedereen zo onderhand wel weet is geheugen lekker goedkoop, maar is dat geheugen voor pakweg zo'n 175 gulden wel goed geheugen?

als bijv. hyundai-siemens geheugen voor zo'n 225,- koop, is dat niet beter?

of maakt het geen hol uit?

thnx!

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

het is een beetje raar maar geheugen komt meestal allemaal uit dezelfde fabriek alleen dan met andere text op de chips
alleen als je een bekend merk neemt heb je betere garantie

Spelfouten voorbehouden.

• raptile

raptile

Op zaterdag 18 november 2000 15:19 schreef raptile het volgende:
het is een beetje raar maar geheugen komt meestal allemaal uit dezelfde fabriek alleen dan met andere text op de chips
alleen als je een bekend merk neemt heb je betere garantie
ik heb eergisteren dat bord gekocht en daar kan ik al uit kiezen dan hoef ik hem toch niet te flashen?

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

Topicstarter
|:( uhmm jaja, zal wel, maar is dat hyundai-siemens spulletje goed, of niet?

en het komt dus echt niet allemaal uit de zelfde fabriek ofzow heh, misschien alleen alle standaard merken ofzow, maar viking of whatever komt heus wel erug anders vandaan ofzow hoor...

• raptile

raptile

nope das niet waar SIEMENS is en HYUNDAI COMPAQ zijn de enige die het zelf maken en dan nog hebben ze voor de ideeen betaald

ik zou voor HYUNDI gaan heb ik zelf ook en heb nog nooit problemen gehad

Spelfouten voorbehouden.

Verwijderd

LOL, heeft iemand überhaupt wel eens problemen gehad met geheugen? Ik heb al 3 hd's naar de klote geholpen, maar m'n simmetjes van 6 jaar oud doen het nog steeds (het 486 boordje z'n simholders echter niet....ik heb de simms 3x laten testen in verschillende winkels en ze zijn nog steeds goed)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:26

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Geheugen = geheugen ;)
Onder standaard omstandigheden maakt het niks,nada,noppes uit. Hooguit bij overklokken kan je merken dat de kwaliteit wat "slechter" is. Dan komt het merkgeheugen wat hoger qua bus ofzo. Maar nogmaals, als je dit niet doet zou ik gewoon het standaard geheugen nemen...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

tnx, dat wou ik nou ff horen, aangezien overklokken via FSB bijna elk component in je comp stresst doe ik dit liever niet.
Niet AL te hoog althans >:)

Verwijderd

Topicstarter
das mooi, dat scheelt me weer een hoop knaken dan...
gewoon 2 x 175 piekjes...
:)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Niet elk goedkoop CAS3 geheugen wil op CAS2 lopen.. Niet elk goedkoop PC100 geheugen loopt op PC133...

Er is dus WEL verschil.

En dat alles uit 1 fabriek komt, is ook niet waar.. er zijn nogal wat diverse fabrikanten op deze aardkloot. Ook Niet alle ICtjes komen immers uit de zelfde fabriek..

Het is wel zo dat sommige 'grote' chipbakkers ook chippies voor andere maken.. (goedkopere merken) alleen deze worden wel op een aparte productie lijn gemaakt waar goedkopere grondstoffen of wellicht minder kwalitietscontrole gebruikt worden.

langs de weg, Compaq maakt niets zelf, ze laten alles maken. Er bestaat niet iets als "Compaq" geheugen in zoverre dat Compaq dit ZELF maakt. Compaq geheugen kan wel ANDERS zijn om dat deze door anderen (ik meen Texas Instruments) *voor* Compaq gemaakt worden maar wel naar de specificaties van Compaq zelf.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
wat nou eigenlijk cas3 en cas2 geheugen??
en waar staat bijv. 2-2-2 of 3-3-3 geheugen voor? :?
Pagina: 1