[Morrowind] Lage Framerate

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:30
kheb hier een tbird 140, 512 mb ddr en een club3d 9700, en de framerate ligt als ik buiten loop rond de 10/15 :?
Dat in een resolutie van 1200 bij 960, zou toch gemakkelijk moeten gaan dacht ik zo. Ik heb FSAA uitgezet, dus wat kan het eigenlijk zijn?

Owja, in de binnenlocaties is de framerate rond de 40/50, nog niet echt hoog, maar wel te doen.

Verwijderd

misschien veel achtergrond programma's zoals virusscanner draaien enzo...?

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2025
volgens mij is dat normaal hoor
morrowind moet het ook hebben van je processor en je grafische kaart

zo draait hij bij mij ook

[ Voor 13% gewijzigd door joostve op 12-03-2003 18:49 ]

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:01
joostve schreef op 12 March 2003 @ 18:48:
volgens mij is dat normaal hoor
morrowind moet het ook hebben van je processor en je grafische kaart
Waaruit maak je op dat het normaal is? Zijn videokaart is meer dan snel genoeg en 1400 Mhz is ook redelijk snel hoor.
Zet anders eens een paar instellingen wat lager, speel eens met schaduwen enzo. Of probeer eens een lagere resolutie, 1280x960 is aardig hoog :)

The devil is in the details.

Verwijderd

-off topic-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 19:23 ]

• joostve
omdat hij bij mij ook zo draait
ik speel hem in 1024x768 en dan alleen shaduwen uit.
vooral in balmora mag ik blij zijn met 15 fps
in de buitenwereld haal ik 15/20 fps
en binnen minimaal 30

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-02 16:13

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Lees eens het grote morrowind topic door, daar is dit ook in besproken. En ook uitgelegd.
In topic staan wel een aantal tips om het te verbeteren, oa een iets lagere reso.

Tis idd jammer dat Morrowind hier last van heeft, desondanks een zeer goeie game.

• joostve
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 18:51:
[...]

ok draai morrowind dan maar eens met p4 3ghz en een fx ultra 5800 of weet ik veel wat en 32mb ram.. praten we dan verder..
ik bedoel dat het normaal loopt voor zijn systeem

Verwijderd

joostve schreef op 12 March 2003 @ 18:55:
[...]

ik bedoel dat het normaal loopt voor zijn systeem
maar dat is het dus niet! |:(
zet alle achtergrondprogramma's es uit..
of schoon je harde schijf op en gooi alle troep ervan af, defragmenteer de schijf ook eens.

ik kon laatst UT2003 net op 800x600@16bit@very low graphics, omdat me harde schijf een puinhoop was. ik heb toen backupje gemaakt, geformateerd, alles weer geinstalleerd, en geen rotzooi geinstalleerd (!!!) , gedrefragmenteerd en nu kan ik 1152x864@32@het highest spelen! >:)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaRc0 schreef op 12 March 2003 @ 18:50:
[...]

Waaruit maak je op dat het normaal is? Zijn videokaart is meer dan snel genoeg en 1400 Mhz is ook redelijk snel hoor.
Zet anders eens een paar instellingen wat lager, speel eens met schaduwen enzo. Of probeer eens een lagere resolutie, 1280x960 is aardig hoog :)
Hmmm, met de Morrowind engine maakt het niet denderend veel uit welke resolutie je gebruikt. It's all about CPU&GPU.

Topicstarter, gebruik je al Morrowind FPS Optimizer? Helpt een stuk, geloof me!

Verwijderd

-off topic-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 19:22 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:05:
[...]

dus jij beweerd dat je op 640x480 evenveel frames per seconde hebt als op 2080x1800 of iets in die buurt? :D

als dat zo was hadden ze dat ook wel bij games als ut 2003 enzo toegepast hoor whahaha... sorry maar dit slaat nergens op!
2080*1800 kan volgens mij niet eens met de Morrowind engine.

Maar goed, als jij me niet gelooft, speel Morrowind eerst eens met 640*480 en dan op 1024*768. En dan kom je hier terug met de resultaten en je excuses.

De UT2003 engine en de Morrowind engine verschillen zijn zo groot als Pim Fortuyn en Paul Rosenmuller, dus ga daar niet je conclusies uit trekken. Tenminste, als je weet wie dat zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Genghis Khan op 12-03-2003 19:10 ]

Verwijderd

-off topic-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 19:22 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:12:
[...]

2080*1800 gaf ik als VOORBEELD.
Zet dat er dan ook bij, dat zou al wat schelen.
En ik heb het spel zelf niet maar ik geloof niet dat als je een spel op een hogere resolutie draait (=mooier) dat dat evenveel cpu&gpu&mem kracht kost.
Morrowind wordt er echt niet denderend mooier op bij een hogere res, het hele spel is IMO lelijk en heeft dikke performance problemen, maar dat zal wel aan mij liggen. Ga eerst eens Morrowind in de winkel halen, en ga dan pas hier replies voor onzin lopen verklaren, want dit slaat natuurlijk nergens op.
En ik vergelijk pim en paul ook niet met elkaar, maar dingen als amd en intel , en dat is heus wel vergelijkbaar! :Z
Oh, dus twee game engines, van TOTAAL verschillende game-developers en twee totaal verschillende games zijn te vergelijken? Goh, dat is nieuw voor me. Ook fijn dat je post goed onderbouwd is, klasse! Die slaap-smiley geeft ook een extra dimensie aan je post. FalloX, ik heb nog veel van je te leren!

Verwijderd

[quote]KaAzKoP schreef op 12 March 2003 @ 19:16:onzin
quote]

Ik reageer hier niet meer op want ik vind dit een beetje zonde om iemands topic zo te verkloten door iemand die nogeneens gelijk heeft.

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik reageer hier niet meer op want ik vind dit een beetje zonde om iemands topic zo te verkloten door iemand die nogeneens gelijk heeft.
Het niet reageren en inhoudelijk in willen gaan op iemand geeft alleen maar weer aan dat je deze discussie verloren hebt, dat je niemands topic wilt verkloten is natuurlijk gelul. Erg zwak van je maat, had beter van je verwacht.

Maargoed, jij beweert dat ik ongelijk heb, ik sta altijd open voor een discussie: dit keer MET een goede bron, of screens als je het spel zelf hebt.

Maar die heb je waarschijnlijk niet.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-02 16:13

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ontopic graag jongens, kibbelen doe je maar buiten forum om.

In geval van dit game maakt het idd weinig uit als je 640x480 speelt of 1024x768 beide heb je lage framerate.
Lees even de grote topic (eerste) van Morrowind door, staat het allemaal in.
Ligt aan de engine, is bekend, en geen reden om ruzie over te maken.

• Genghis Khan
  • Niet online
Vae Victis schreef op 12 March 2003 @ 19:30:
Ontopic graag jongens, kibbelen doe je maar buiten forum om.

In geval van dit game maakt het idd weinig uit als je 640x480 speelt of 1024x768 beide heb je lage framerate.
Lees even de grote topic (eerste) van Morrowind door, staat het allemaal in.
Ligt aan de engine, is bekend, en geen reden om ruzie over te maken.
Dus ik heb gelijk. Maar ff on-topic.

Topicstarter: Heb je Morrowind FPS Optimizer al geprobeert? Deze werkte zeer goed bij mij.

Verwijderd

KaAzKoP schreef op 12 maart 2003 @ 19:33:
[...]

Dus ik heb gelijk. Maar ff on-topic.

Topicstarter: Heb je Morrowind FPS Optimizer al geprobeert? Deze werkte zeer goed bij mij.
ok naja, ik geloof je nog steeds niet maar het zal dan wel zo zijn? friends again? :>

ontopic, jaja ook ik: defragmenteer de boel eens?

• Genghis Khan
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:40:
[...]

ok naja, ik geloof je nog steeds niet maar het zal dan wel zo zijn? friends again? :>

ontopic, jaja ook ik: defragmenteer de boel eens?
:>

• joostve
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:00:
[...]

maar dat is het dus niet! |:(
MMkay we zullen zien wie er gelijk heeft

je gaat mij niet vertellen dat je morrowind sneller krijgt met een Athlon 1400
al had je er en radeon 10000 in :? de bottleneck is gewoon de processor
mzzls

[ Voor 31% gewijzigd door joostve op 12-03-2003 22:42 ]

Verwijderd

joostve schreef op 12 March 2003 @ 22:39:
[...]

MMkay we zullen zien wie er gelijk heeft

je gaat mij niet vertellen dat je morrowind sneller krijgt met een Athlon 1400
al had je er en radeon 10000 in :? de bottleneck is gewoon de processor
mzzls
idd, de morrowind engine is best wel een pain-in-the-ass :P
een Athlon 1400 is gewoon best wel magertjes voor morrowind.
mijn athlon 2200+ overclocked naar bijna een 2400+ met radeon 970o pro draait in balmora zelfs ronduit klote. (naar wat ik gewend ben van andere spellen dan).

• DarkShadow
Ik heb later nog wat meerdere resoluties geprobeert en zelfs in 640 bij 480 bleef het 15 fps buiten, toen heb ik ai en drawdistance en real time shadows naar beneden gezet en toen ging de framerate naar de 30/40, nog niet echt veel, maar een stukspeelbaarder.
Toen ik toen de resolutie weer naar 1600 bij 1200 zette was het nog steeds hetzelfde, en toen ik toen weer alles op zn hoogst zette, ging de framerate nog steeds nauwelijks naar beneden, alleen wel zodra ik in de buurt van brandende fakkels enzo kom, dan gaat hij naar de 20.

best vreemd verhaaltje dus :?

Ik ga maar even wat van jullie adviesen proberen, meld wel hoe het gegaan is

• DarkShadow
hmm, linkje werkt niet, ik zal hem even proberen te vinden

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19

rajackar

Blood Minister

Ik ben bang dat je proc het niet trekt. Ik had em eerst draaien op een 1400 t-bird met gf4ti4200 en daqt draaide ook shit. Na een proc upgrade naar 2200+ draait ie op de zelfde vidkaart stukken beter

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Genghis Khan
  • Niet online
DarkShadow schreef op 13 March 2003 @ 10:03:
Ik heb later nog wat meerdere resoluties geprobeert en zelfs in 640 bij 480 bleef het 15 fps buiten, toen heb ik ai en drawdistance en real time shadows naar beneden gezet en toen ging de framerate naar de 30/40, nog niet echt veel, maar een stukspeelbaarder.
Toen ik toen de resolutie weer naar 1600 bij 1200 zette was het nog steeds hetzelfde, en toen ik toen weer alles op zn hoogst zette, ging de framerate nog steeds nauwelijks naar beneden, alleen wel zodra ik in de buurt van brandende fakkels enzo kom, dan gaat hij naar de 20.

best vreemd verhaaltje dus :?

Ik ga maar even wat van jullie adviesen proberen, meld wel hoe het gegaan is
Dat klopt, zoals ik al zei is dat de Morrowind engine. Normaal dus. Probeer FPS Optimizer, dat scheelt weer wat FPS.

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
DarkShadow schreef op 13 March 2003 @ 10:08:
[...]

hmm, linkje werkt niet, ik zal hem even proberen te vinden
code:
1
http://www.mwwf.netfirms.com/Morrowind%20FPS%20Optimizer.v1.8.zip

Wel even naar je adresbalk kopiëren, want zo krijg je een error... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marcj op 13-03-2003 10:13 ]

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ik draai em in 1600x1200 wel ietsjes slechter als in bijv 1024x768, maar het maakt lang niet zoveel uit als bij andere spellen, ik heb een GF4 ti4600 met een AMD 1800+ en 256 MB DDR. Het probleem dat ie niet zo geweldig draait ligt em denk ik in mn RAM, dat is voor de werelden in Morrowind niet al te hoog, af en toe blijft ie ff hangen als ie moet laden (NAAST de echte loading dingen)
Ik heb er echter niet zo'n last van dat ie niet constant vloeiend loopt. Na een half uur kon ik op 3 seconde nauwkeurig voorspellen wanneer ik weer zou gaan hangen :)

BTW, op hetzelfde resolutie onderwerp: Unreal 2 draait bij mij in 1600x1200 PRECIES even goed als 1280x960 (of wat de 1280 resolutie ook mag wezen) Vaag, maar het maakt echt geen enkel verschil in vloeiendheid.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Verwijderd

Bij mij draait ie ook niet geweldig, XP 1800+ GF4200@4600+ 512 Cas2, wat veel; heeft geholpen en een tip van Barthesda zelf was is de no-cd draaien, omdat de publisher er een CD check in heeft gebouwd die erg vaak kijkt of je er wel een CD in hebt zitten, deze hakt flink in de performance, de FPS optimizer heb ik nog niet geprobeerd maar die zal ik ook even checken vanavond

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 20:36
Zo bagger draait ie bij mij ook 10-15 fps buiten, met een TB 1100, GF3Ti200, 256 MB. Morrowind's engine is echt heel erg slecht... en haalt zo'n beetje elke pc onderuit. Bekijk de wereld maar es in wireframe mode, hij rendert alles, ook al ligt 't achter een muur :/

- Maar goed, FPS optimizer werkt aardig, resolutie kan je lekker hoog zetten (maakt toch niks uit)
- Gebruik niet al te veel plugins, dat vertraagt de boel ook nogal.
- DontThreadLoad=0 in morrowind.ini op 1 zetten wil ook nogal helpen, dan laadt ie namelijk niet constant maar om de zoveel meter, moet je zelf maar ff kijken wat je 't minst irritant vind :)
- noCD crack idd. die SecuRom (dacht ik) beveiliging helpt ook niet echt.
- Niks op de achtergrond draaien, defragmenteren enz. helpt natuurlijk altijd :p

[ Voor 3% gewijzigd door LiToKi op 14-03-2003 14:37 ]

Pagina: 1