• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zit hier met een probleem.
Ik wil graag een PDA kopen maar zit te twijfelen tussen 2.
Namelijk de DELL Axim X5 en de Sony Clie SJ 30

Dell

Kost 308 euro en een compact flash kaartje van 128mb 38 euro in het totaal kost dit 346

Sony

Kost 330 en een memory stick 128mb kost 73 euro in het totaal dus 403

Ik wil er graag internet sites offline mee kunnen kijken en af en toe een spelletje maar alle extra zijn mooi meegenomen

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bartjeee schreef op 12 maart 2003 @ 18:26:
Ik wil er graag internet sites offline mee kunnen kijken en af en toe een spelletje maar alle extra zijn mooi meegenomen
Als dat alles is waarvoor je een PDA koopt, kan je dan niet beter die sites gewoon uitprinten :?

• Bartjeee
  • Niet online
Nee, ik wil er ook agenda huiswerk en zo.
En het is dan zo dat je bijv. smorgens je pda in craddle zet en da allerei nieuws er in hebt

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24

Tsuranim

There is only one

Timmey schreef op 12 March 2003 @ 18:49:
[...]

Als dat alles is waarvoor je een PDA koopt, kan je dan niet beter die sites gewoon uitprinten :?
Het klinkt wel wat cru, maar je hebt wel gelijk. Op basis van deze vereisten is trouwens ook niet een keuze te maken tussen palm en pocketpc. Ik zou zeggen: kijk eens rond op www.palmclub.nl en www.pocketpcclub.nl
En bedenk wat je er meer wilt doen, want dit kan bijna elk pda.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Palm zire voor 100 euro kan ook agenda, offline web en spelletjes.

Maar waarom heb je dan 128 MB extra geheugen nodig :?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Johnny schreef op 12 March 2003 @ 19:18:
Palm zire voor 100 euro kan ook agenda, offline web en spelletjes.

Maar waarom heb je dan 128 MB extra geheugen nodig :?
Alleen als je er mp3 mee kan afspelen is dat handig, voor de overige zut heb je aan 8 MB meer dan genoeg :) (keb zelf een Palm IIIc van 120,-)

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Ten eerste: MP3 kan je niet afspelen op een SJ30, daar heb je een speciale audio accesoire voor nodig.

Ten tweede: Ik heb een SJ30 voor je in de aanbieding :). 2 1/2 maand oud, met DSI hardcover, innopocket stylus, 2x brando screenprotector, brando USB synch/charge cable EN een 64 MB MS. Hij gaat de deur uit wegens toekomstige aanschaf van een TG50 :). Mail me maar op roelrutgers_AT_eml.cc als je meer info wilt.

Ten derde: Meer als 64 MB heb je absoluut niet nodig, op een SJ30 tenminste. Ik heb 'm nu wel zo goed als vol staan, maar dat komt door het grote aantal foto's, spelletjes, apps en sites dat ik geïnstalleerd heb.

Ten vierde (phew! :P): IMHO werkt een Palm gewoon beter als een PPC. Hij is kleiner, scherm is beter (wel kleiner, maar kwalitatief beter en hogere resolutie), loopt minder vaak vast en werkt prettiger voor de apps waar je in mijn mening een PDA voor nodig hebt (PIM, maar ook websites werkt met iSilo perfect). Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :).

[ Voor 5% gewijzigd door zugzug op 13-03-2003 11:17 ]

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
--RoelZ-- schreef op 12 maart 2003 @ 20:14:

Ten vierde (phew! :P): IMHO werkt een Palm gewoon beter als een PPC. Hij is kleiner, scherm is beter (wel kleiner, maar kwalitatief beter en hogere resolutie), loopt minder vaak vast en werkt prettiger voor de apps waar je in mijn mening een PDA voor nodig hebt (PIM, maar ook websites werkt met iSilo perfect). Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :).
Dat is persoonlijk ik denk juist dat Ppc veel makkelijker werkt, maar da's persoonlijk! Ik heb nou een week of 2 mijn Dell Axim binnen, en als mp3 speler werkt het perfect, de volumeknop aan de zijkant is erg handig! Het enige nadeel is dat het scherm gevoelig is...dus als je op die fiets zit en je stoot per ongelijk tegen dat schermpje aan gaat hij op pauze...maar daar kun je een flipover voor kopen!

Ik zou dan ook zeggen neem een Dell _/-\o_ maar verwacht geen snelle levering :D !!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou zeggen: neem een Palm OS based PDA. Vanaf het begin af aan al stabieler, sneller en minder memory-hungry geweest dan PocketPC / WinCE. En vele duizenden programma's voor te krijgen, een aantal waar PocketPC gebruikers alleen maar van kunnen dromen!
Bovendien: betere synchronisatie met Office documenten (klinkt vreemd, maar waar. Betere bestandsuitwisseling dan MS eigen ActiveSync).

Maargoed, straks komt er weer iemand met een verhaal voor PocketPC. Maak je eigen keuze, maar doe wel even je research!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12
Boss schreef op 13 March 2003 @ 12:33:
Ik zou zeggen: neem een Palm OS based PDA. Vanaf het begin af aan al stabieler, sneller en minder memory-hungry geweest dan PocketPC / WinCE. En vele duizenden programma's voor te krijgen, een aantal waar PocketPC gebruikers alleen maar van kunnen dromen!
Bovendien: betere synchronisatie met Office documenten (klinkt vreemd, maar waar. Betere bestandsuitwisseling dan MS eigen ActiveSync).

Maargoed, straks komt er weer iemand met een verhaal voor PocketPC. Maak je eigen keuze, maar doe wel even je research!
Ik denk idd dat het ieder voor zich is, en ik denk dat je gewoon een winkel in moet lopen kijken wat je van PPC vind, en wat je van Palm OS vind en dan je conclusie trekken.

Eerlijk gezegd denk ik dat door de invloed van Microsoft, Palm er op de lange termijn toch aan onder door gaat.... :X

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

911GT2 schreef op 13 maart 2003 @ 12:36:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat door de invloed van Microsoft, Palm er op de lange termijn toch aan onder door gaat.... :X
[what if]
Tenzij Sony toch PalmSource koopt :)~ , ik bedoel, Sony maakt toch echt de beste plam based devices. Ik heb altijd Palm gehad maar nu met een Clie....onvoorstelbaar gewoon.
[/what if]

Mja, hele pda kwestie is gewoon een keuze die je zelf moet maken. Veel research en schrijf op wat je wilt.
Persoonlijk zeg ik, voor basic pda+internet, ga voor de Sony. Wil je mp3 spelen, wacht dan ff op de Sj33 of neem een 2ehands N770C ( of T665).

...gamen blijft leuk...

• Bartjeee
  • Niet online
Waneer komt die SJ 33

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Zelf zou k wachten op een PDA met de nieuwe CPU van Intel met verhoogde bussnelheid. De effectieve snelheid is dan bijna 2 keer zo hoog geloof ik :D

Maar zelf heb k al bijna 3 jaar een Casio E-125 en die speelt MP3 en WMA prima af :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op 12 March 2003 @ 19:32:
[...]

Alleen als je er mp3 mee kan afspelen is dat handig, voor de overige zut heb je aan 8 MB meer dan genoeg :) (keb zelf een Palm IIIc van 120,-)
Yup 8mb is meer dan genoeg. Heb zelf een Visor Platinum 8MB echt een top apparaat. Helaas draait ie wel op batterijen :( maar ja

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12
Mijn PDA-zoektocht lijkt heel erg op die van jou, maar dan meer up-to-date:
- als PalmOS-PDA denk ik over een Sony SJ33 (waarom lopen de Nederlands Clié-modellen toch altijd maanden achter bij wat geleverd wordt in Azie en de USA!?). Wil je toch echt een SJ30? Wacht dan even op de SJ22. Die is hetzelfde alleen dan met een ander stickertje en een stuk goedkoper.
- als PocketPC-PDA denk ik over een Toshiba E350 (ook binnenkort leverbaar). Het schijnt dat deze laatste voor 199 dollar aangeboden gaat worden. Reken dus maar op 249 tot 299 euro.

EDIT: op http://www.brighthand.com/article/More_Info_on_Toshiba_e350 staat veel meer info over de E350. Twee grote minpunten: d'r zit slechts 16MB ROM in en de prijs is 365 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door digilb op 14-03-2003 23:19 ]

Pagina: 1