Misschien een stomme vraag maar ik zat bij de pricewatch te kijken en vroeg me af of alle CRT monitoren wel een platte beeldbuis hebben?
En wat is flatron dan? Of flatscreen?
Verwijderd
Nee, dat verschilt. Aan de prijs is het altijd goed te zien. Philips bijvoorbeeld had 3 types 19" in het assortiment S, B en P. S (of B, weet niet zeker) is bol (duidelijk te zien), B heeft een plat scherm, maar is aan de binnenkant bol (lijkt plat, maar als er licht invalt dan kun je mogelijk 2 schaduwen zien) en P wat echt een plat scherm heeft.verytallman schreef op 12 March 2003 @ 18:09:
Misschien een stomme vraag maar ik zat bij de pricewatch te kijken en vroeg me af of alle CRT monitoren wel een platte beeldbuis hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2003 18:13 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 18:14 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
[ Voor 10% gewijzigd door Marcj op 12-03-2003 18:15 ]
Klopt. En dit is trouwens ook redelijk eenvoudig via de search te vinden, probeer dat de volgende keer eerst voordat je een topic opent ajbVerwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:12:
CRT monitoren hebben niet per definitie een vlakke beeldbuis. Die schermen met een platte beeldbuis, heten vaak Trinitron, Flatron, Diamondtron of nog weer anders, het zijn verschillende technieken, die elke fabrikant weer anders noemt.
Flatron is de techniek van LG, Trinitron van Sony, en Diamondtron van Iiyama, als ik me niet vergis. Maar nee, niet alle CRT schermen zijn plat
Dit topic is gesloten.
![]()