CRT platte beeldbuis ??

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-06 16:34
Misschien een stomme vraag maar ik zat bij de pricewatch te kijken en vroeg me af of alle CRT monitoren wel een platte beeldbuis hebben?
En wat is flatron dan? Of flatscreen?

Verwijderd

Alle CRT monitoren zijn niet plat. Flatron volgens mij wel maar dat weet ik niet zeker. Flatscreen zeker wel, die heb ik hier ook staan.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05
verytallman schreef op 12 March 2003 @ 18:09:
Misschien een stomme vraag maar ik zat bij de pricewatch te kijken en vroeg me af of alle CRT monitoren wel een platte beeldbuis hebben?
En wat is flatron dan? Of flatscreen?
Nee, dat verschilt. Aan de prijs is het altijd goed te zien. Philips bijvoorbeeld had 3 types 19" in het assortiment S, B en P. S (of B, weet niet zeker) is bol (duidelijk te zien), B heeft een plat scherm, maar is aan de binnenkant bol (lijkt plat, maar als er licht invalt dan kun je mogelijk 2 schaduwen zien) en P wat echt een plat scherm heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2003 18:13 ]

Verwijderd

CRT monitoren hebben niet per definitie een vlakke beeldbuis. Die schermen met een platte beeldbuis, heten vaak Trinitron, Flatron, Diamondtron of nog weer anders, het zijn verschillende technieken, die elke fabrikant weer anders noemt.

Flatron is de techniek van LG, Trinitron van Sony, en Diamondtron van Iiyama, als ik me niet vergis. Maar nee, niet alle CRT schermen zijn plat :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een CRT is niet per defenitie met een ronde beeldbuis hoor.

Flatron, Flatron == Flatscreen :z

/edit lol cheetah, je eerste zin is bijna gelijk aan de mijne :D

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 12-03-2003 18:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:24
CRT betekend gewoon dat hij werkt met een elektronenkanon (herkenbaar aan de grote bak ;))
Deze kunnen een vlakke beeldbuis hebben. Daar zijn verschillende namen voor: Flatron (van LG dacht ik?) of DiamondTron etc..
flatscreen zegt me zo niets, maar LCD of TFT zijn ook helemaal plat. Maar dit zijn compleet andere monitoren. Deze zijn maar een paar cm dik. Het is wel makkelijk aan de prijs te zien. Een 15" TFT begin bij de 350 euro, terwijl een vlakke 17'" CRT al te krijgen is voor een 180 euro (??).

edit: wat is iedereen weer snel vandaag :z

[ Voor 10% gewijzigd door Marcj op 12-03-2003 18:15 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:12:
CRT monitoren hebben niet per definitie een vlakke beeldbuis. Die schermen met een platte beeldbuis, heten vaak Trinitron, Flatron, Diamondtron of nog weer anders, het zijn verschillende technieken, die elke fabrikant weer anders noemt.

Flatron is de techniek van LG, Trinitron van Sony, en Diamondtron van Iiyama, als ik me niet vergis. Maar nee, niet alle CRT schermen zijn plat :)
Klopt. En dit is trouwens ook redelijk eenvoudig via de search te vinden, probeer dat de volgende keer eerst voordat je een topic opent ajb :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.