Toon posts:

Tijd screensaver slecht leesbaar op de Nokia 6100

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week een 6100 gekocht, maar wat mij opviel was, dat als de screensaver in werking treed de tijd slecht leesbaar is, heb dit inmiddels gemeld in de winkel waar ik hem gekocht had, maar bij het testen van hun drie toestellen, die zei op nog op voorraad hadden bleken zij het zelfde euvel te hebben.

Nu beweren zei dat dit zo hoort bij de 6100 :?

Bij de 6610 is de tijd wel duidelijk zichtbaar in screensaver mode, waarom de 6100 niet ?
Zijn er misschien meer mensen die dit hebben, mijn software versie is

V 04.01...12-12-02...np1-2...(c) nmp

*#0000# intikken voor die gene die dit niet wisten ;)

Verwijderd

zou je er misschien even een foto van kunnen maken? dan weten we wat je precies bedoelt, hoe slecht de letters er uitzien bedoel ik dan... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 20:47 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 17:05

Sick Nick

Drop the top!

Komt omdat het een passive matrix lcdtje is, als de backlight uit staat is het gewoon bagger lezen op zo'n ding.

• Xandrios
  • Laatst online: 26-02 01:35
Sick Nick schreef op 12 March 2003 @ 20:47:
Komt omdat het een passive matrix lcdtje is, als de backlight uit staat is het gewoon bagger lezen op zo'n ding.

Maar heeft de 6610 een ander display dan :?
Ik meende dat de 6610 & 6100 eigenlijk qua hardware hetzelfde waren :?

Verwijderd

Sick Nick bedoelt dat de screensaver slecht te lezen is als de backlight uit is, maar dat is bij de 6610/7210 ook zo... ik denk dat M_G_ bedoelt dat die letters niet goed zijn ofzo.. vandaar dat ik ook even aan hem vroeg of hij een foto wilde maken! we wachten af..... :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 27-02 17:05

Sick Nick

Drop the top!

De hardware is van de 6610 en 6100 (en ook de 7210) ook hetzelfde dus daar heb je helemaal gelijk in :)
En op al deze toestellen is het bagger lezen als de backlight uit staat.

Heb zelf een 7650 met een active matrix, daar is alles prima op te lezen zonder backlight.
Zit echter wel te denken om er een 6100 bij te nemen als kleine telefoon en de 7650 als pda maar da's een heel andere onderwerp dus dat boeit nu niet :)

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

De hardware van de telefoons is hetzelfde maar de instellingen van het scherm bij bijvoorbeeld de Nokia 7250 schijnen anders te zijn waardoor het scherm een geheel andere aanblik heeft. Misschien dat dit bij deze telefoon ook zo is.

Wat ik van de 6100 ook weet is dat deze een net iets ander menu heeft. Veel verschillen zitten er niet in maar het is weer iets dat ook met de screensaver te maken zou kunnen hebben.
Kan je anders de screensaer niet uit zetten?

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 20:45:
zou je er misschien even een foto van kunnen maken? dan weten we wat je precies bedoelt, hoe slecht de letters er uitzien bedoel ik dan... ;)
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 22:05:
Sick Nick bedoelt dat de screensaver slecht te lezen is als de backlight uit is, maar dat is bij de 6610/7210 ook zo... ik denk dat M_G_ bedoelt dat die letters niet goed zijn ofzo.. vandaar dat ik ook even aan hem vroeg of hij een foto wilde maken! we wachten af..... :)
Een maat van me heeft z'n 6610, als deze in de screensaver schiet zie je het zwarte blok met daar boven de tijd in het zelfde zwarte contrast, dit verspringt om de zoveel minuten enz.
Dit is dus zeer goed te lezen zelfs als er weinig licht in de omgeving is.

Zal mijn chef vandaag eens vragen of ik een pic mag schieten, alleen kan ik hem nergens hosten, misschien dat èèn van jullie hier dit voor mij wilt doen ;)
ederooij schreef op 12 March 2003 @ 23:00:
Wat ik van de 6100 ook weet is dat deze een net iets ander menu heeft. Veel verschillen zitten er niet in maar het is weer iets dat ook met de screensaver te maken zou kunnen hebben.
Kan je anders de screensaer niet uit zetten?
Nee, dit is niet mogelijk, ze hebben die screensaver speciaal ingebouwt om langer met je batterij te doen.

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 07:11:
alleen kan ik hem nergens hosten, misschien dat èèn van jullie hier dit voor mij wilt doen ;)
Ik ben wel benieuwd hoe jij nou precies bedoelt, dan kan ik het namelijk zelf eens zien. Als je iets beschrijft is dat veel moeilijker, mocht je geen hosting hebben mail hem maar even dan zet ik hem op mijn tweakers foto album. :)

• Ook
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

In grote 6610/7210 topic wordt (vooral op het end) ook vaak geklaagt over de duidelijkheid van de screensaver.. Ik denk zelf (6610) ook dat het zo hoort gewoon omdat je zo het meeste power uitspaart.
Je kan die screensaver idd niet helemaal uitzetten maar als jet het echt iri vindt dan kan je de delay natuurlijk gewoon op 99 mins zetten..

Nokia 6610 vs. 7210 deel II

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels al een plekkie gevonden ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/peetski/phone.jpg

Zoals je ziet is de foto iets overbelicht, maar wat het belangrijkste is dat je nu duidelijk kan zien dat het blok wel zwart is en de tijd niet.

De tijd is alleen een beetje leesbaar als je het toestel in een bepaalde hoek houd, maar dat lukte niet met foto's nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag ook ff diverse Nokia stores opgebeld, en het verhaal uitgelegd.
Ze hebben toen een nieuwe uit de doos gehaald en getest, en bij hun was de tijd in het display wel duidelijk zichtbaar.
Dit betekent dus dat er een partij defecte toestellen op de markt zijn gebracht.

Ik ben benieuwt of er nog meer gedupeerde Nokia fans zijn ?

In ieder geval ga ik maar weer terug naar de winkel om hem naar Nokia te laten sturen, waar ze er dan een nieuw display in mogen zetten oid.

• Ook

Ook

Yes I can!

Als je DEZE WEEK een toestel hebt gekocht waarvan ze zelf al aangeven dat er in de productie iets is misgegaan lijkt het me dat ze je gewoon een nieuw toestel moeten geven ipv weer de hele riedel van terug sturen te kiezen!!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 21:44
Is het mogelijk om de screensaver aan te passen naar iets anders dan de default tijd?

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele woordewisseling gehad te hebben in de TEL-ME winkel, over het wel en niet gelijk hebben dat de tijd duidelijk zichtbaar hoort te zijn 8)7

Toen vroeg ik of zei het toestel ter reparatie naar Nokia wilde sturen, deden ze weer moeilijk, omdat hun niet voor de kosten op wilde draaien van het vervoer naar Nokia.

Toen werd ik nog bozer en heb toen gezegt de koop ongeaan te willen maken, hier waren ze helemaal niet blij mee :7

Heb toen een ander toestel uitgezocht en de Nokia 6610 gekozen.
Die verkoper wilde me afkopen door 40 euro terug te geven als verschil in prijs, hier nam ik geen genoegen mee omdat het prijs verschil 150 euro was, dit stond duidelijk op die kaartjes bij de demo's.
Uiteindelijk heb ik die 150 euro toch terug gekregen.

Wat een K*T winkel, zo dat moest ik ff kwijt.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01-2025
Hmm, ik heb 8 februari ook een 6100 gekocht en ik vind het scherm idd wel onduidelijk als t licht uit is, maar de tijd is prima te lezen vind ik. Heb dezelfde software versie als topicstarter (is volgens mij de nieuwste) :)

Verwijderd

mijn 661 0 is ook geen hol van te zien alleen bij een hoek groter dan ongeveer 45 graden. kamaraad heeft dezelfde telefoon en die is gewoon veel duidelijker

Verwijderd

misschien kunnen er nog wat recente pics komen ter vergelijking

Verwijderd

Dat heb ik dus ook! Dacht dat het normaal was...

Heb dezelfde software versie en heb me 6100 net 3 dagen ofzo... :/

Even voor de duidelijkheid, het effect van de tijd is hetzelfde als dat je een rekenmachine of horloge hebt waarvan de batterij bijna op is. Het heeft niets met de backlight te maken omdat de rest van het scherm wel duidelijk zwart is:

Afbeeldingslocatie: http://www.f2s.nl/nokia6100.jpg
Beetje brakke foto maar het lijkt me duidelijk wat ik bedoel.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 21:52 ]

• Smirnoff
  • Laatst online: 08-02 15:23
Ik heb zelf ook sinds 2 weken de 6100, op mijn eerste toestel was hij totaal niet leesbaar (zie foto van M_G_), je moest hem onder de raarste hoeken houden wilde je de tijd kunnen zien. In de winkel hebben ze toen deze omgeruild, en op deze 6100 was hij beter leesbaar.
Echter is hij nu steeds lichter aan het worden :? hij word steeds minder duidelijk.
Wat mij overigens opvalt is zodra hij van positie verspringt hij voor 1sec wel duidelijk is (echt zwart ook).

ps. beide hebben de V 4.01 firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Smirnoff op 21-04-2003 21:52 ]

Verwijderd

ik heb een nokia 5100 en dus ook dezelfde screensaver

af en toe moet ik hem wel in het licht houden maar dat is normaal.

maar verder is het vrij goed te lezen.

ik heb v3.02 13-12-02

npm-6 ?

Verwijderd

In de 6610 is het precies het zelfde zeer slecht te lezen. Een andere screensaver mag van mij ook wel hoor.

Verwijderd

kan je die dan niet veranderen toch door gedowloade screens??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 22:31:
kan je die dan niet veranderen toch door gedowloade screens??
Volgens mij is dat bij de 6100, 6610 en 7210 allemaal niet mogelijk.

Als ze nou gewoon de tijd ook in zwart laten weergeven ipv grijs lijkt mij het probleem opgelost... Ik heb het ook wel met mijn 6100, maar het ziet er minder slecht uit dan op de foto's hier, maar misschien ligt dat aan de fotokwaliteit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 22:59:
[...]
Ik heb het ook wel met mijn 6100, maar het ziet er minder slecht uit dan op de foto's hier, maar misschien ligt dat aan de fotokwaliteit?
Nee, de foto is zelfs duidelijker dan als je gewoon kijkt... :)

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 23:31
ik heb een 6610 en heb precies t zelfde... vond t ook al beetje jammer...
mischien in de komende software updates ofzo??

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 10:35
Heb hier alleen last van als die in mn zak gezeten heeft, ligt aan de temperatuur van je telefoon, in de koelkast is hij wel heel goed te lezen, echt waar.

no comment

• Smirnoff
Martinus schreef op 21 April 2003 @ 23:35:
Heb hier alleen last van als die in mn zak gezeten heeft, ligt aan de temperatuur van je telefoon, in de koelkast is hij wel heel goed te lezen, echt waar.
Dat zou kunenn verklaren waarom hij van mij steeds minder leesbaar word inderdaad.

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 14:10

Akerboom

Codito, ergo sum

ik vind hem ook slecht leesbaar, snap niet dat ze z'n lompe screensaver erin gemaakt hebben.

Beter helemaal zwart beeld met de tijd in wit, die dan verspringt

Verwijderd

Martinus schreef op 21 april 2003 @ 23:35:
Nah das niet zo, mijne leg meestal op tafel en niet in de zon ofzo, en toch is het niet leesbaar...

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:57

rik

Wat raar, mijn 6100 4.01 12-12-02 heeft er geen last van, de klok is hier gewoon zwart op een witte balk!
Raar, mijne is NPL-2 (of bedoel je dat ook? die L is een hoofdletter hier).

Gekocht in februari trouwens.

[ Voor 53% gewijzigd door rik op 23-04-2003 02:13 ]

• Da_Hardest
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-08-2025

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Ik heb dus hetzelfde probleem met de 6610, ik d8 dat kan tog niet normaal zijn.... en ga eens op GoT zoeken, en ja hoor, er blijken meerdere dit probleem te hebben, ik kom tot de conclusie dat dit dus niet normaal is...... na dit alles gelezen te hebben... ik ben dus nu terug naar de winkel, ik vertel jullie de afloop :)

Verwijderd

Cutebritney schreef op 12 March 2003 @ 21:26:

[...]

Maar heeft de 6610 een ander display dan :?
Ik meende dat de 6610 & 6100 eigenlijk qua hardware hetzelfde waren :?
jah... dat klopt volgens mij ook wel..

offtopic:
ik ben nog steeds opzoek naar een goeie review van de 6100, met mooie foto's enzo waar kan ik die vinden :? thx alvast :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 17:49 ]

• Da_Hardest

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

hier nog een pic van mijn gsm... ik ben ermee langs gegaan bij media markt, de verkoper had ook ene waar het kwaaltje bij was... weer een andere verkoper hadeen goeie telefoon, maar wat bleek nu dat de oudste software het wel goed deed en de nieuwere versie niet.... ze zijn toen gaan bellen naar the nokia store in maastricht, en ja hoor er was een nieuwe software update uit om dit probleem te verhelpen, dit was tot nu toe de enige klacht die steeds maar binnenkwam over deze softwareversie... mij is dus aangeraden om zelf naar maastricht te gaan om even in die winkel de gsm te laten flashen met deze update... dit alles zou binnen 2 uur gefixt moeten zijn... ik kon hem ook laten opsturen maar dan gingen er 3 weken overheen, en dat vind ik minder, nadat ik net de gsm 1 dag heb...
Maarja ik zal nog even een picture posten van mijn gsm... als de screensaver actief is...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dahardest/images/gsm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dahardest/images/gsm2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Da_Hardest op 06-05-2003 21:45 ]

• Smirnoff
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 17:47:
[...]

offtopic:
ik ben nog steeds opzoek naar een goeie review van de 6100, met mooie foto's enzo waar kan ik die vinden :? thx alvast :P
Het is dan wel een franse site, maar de pics zijn overduidelijk.

http://www.planete-nokia.net/tests/test6100.html

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:50

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

@ Da_Hardest: zou je misschien even je softwareversienummer (scrabble!) willen posten?

Ik heb namelijk sinds een paar weken ook een 6610 en ook ik kan nauwelijks de tijd lezen en vind dat gruwelijk irritant.

Als het met een softwareupdate verholpen is, kan ik er nog een retourtje Nokia service centre aan wagen...

Mijn huidige softwareversie is: 4.18

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• Da_Hardest

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Pazzi schreef op 06 May 2003 @ 22:58:
@ Da_Hardest: zou je misschien even je softwareversienummer (scrabble!) willen posten?

Ik heb namelijk sinds een paar weken ook een 6610 en ook ik kan nauwelijks de tijd lezen en vind dat gruwelijk irritant.

Als het met een softwareupdate verholpen is, kan ik er nog een retourtje Nokia service centre aan wagen...

Mijn huidige softwareversie is: 4.18
Ik heb versie:
4.18
7-12-02
NHL-4U
(c)NMP

de klacht is dus bekend bij nokia en voor de 6610 is de update al uit... mij is verteld dat er voor de 6100 nog geen update is...

[ Voor 12% gewijzigd door Da_Hardest op 07-05-2003 01:08 ]

Verwijderd

Smirnoff schreef op 06 mei 2003 @ 22:48:
[...]

Het is dan wel een franse site, maar de pics zijn overduidelijk.

http://www.planete-nokia.net/tests/test6100.html
das een mooie review met die plaatjes...bedankt :)

ik heb ook nog bij die review een plaatje gevonden voor dit topic

Afbeeldingslocatie: http://www.planete-nokia.net/tests/images/phototest8910i/Photo002.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 08:55 . Reden: plaatje ge-add ]

• rb338
Effe wat anders over de 6100...

Hebben jullie er ook wel eens last van dat het scherm ineens lijkt te trillen? Heel af en toe krijg ik gewoon allemaal trillingen in m'n scherm. Als ik 'm dan uit/aan doe is het weer weg...

Ik vind het maar vreemd :/

• Smirnoff
Je bedoeld die verticale strepen? die je soms ziet in je menu en achtergrond?

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:57

rik

Dat trillen heb ik inderdaad ook. En dat af en toe het scherm verschuift als een flits.

Als ik een operatorlogo gebruik, en van het menu naar "standby" ga, dan verschijnt de batterij-status rechts maar zie je bij het 100%-streepje (bovenste dus) heel snel de linker pixelkolom verdwijnen. Dat blokje is dan dus even breed als die eronder en dat hoort niet. Als ik het operator-logo uit zet gebeurt dit niet en is het gewoon zoals het hoort :)

Was iemand dit al opgevallen? ;) Ik gebruik overigens een 100% transparant logo dus het is geen overlapping ofzo.

Verwijderd

ik heb een 3510i
ik heb gemerkt dat de screensaver niet kan uitgezet worden; is dat normaal? of heb ik het mis?
je kan hem maximaal 'uitstellen' tot 60 min.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:40
Ik heb een 6610, en bij mij is de tijd buiten ook erg moeilijk te lezen. ik zet de screensaver gewoon op 60 minuten wachten, want bij het 'normale' beeld is de tijd wel goed te lezen.

Verwijderd

heeee lees ik hier zo even de 2 "vagigheidjes" van mijn 6610...
Die screensaver vind ik echt bout, waarom hebben ze niet dezelfde genomen als op een t68i, dikke vette grijze tijd op een zwarte achtergrond (dus kleur van de balk) dat is echt super duidelijk

En ik heb ook soms "trillingen" in mijn beeld, echt wazig vind ik dat. Het duurt de ene keer langer als de andere maar het gaat vanzelf weer weg... weet iemand waar het aan ligt?

Hoe kan je trouwens je software versie ophalen?

• rb338
Wat zou Nokia zeggen als je gaat klagen over dat trillende scherm?
Ik vind 't namelijk niet kunnen bij een telefoon van een rooitje :/

• Da_Hardest

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

vandaag brak me dus echt de klomp, ik ben naar the nokia store gegaan in maastricht, kreeg ik ineens te horen dat het geen software probleem was... terwijl de dag ervoor het wel het geval was :S nou ik werd dus weer gewoon truggestuurd met de boodschap dat ze niks voor mij konden doen... ik weer terug naar media markt, dat verteld, wilden ze hem meteen omruilen... ik zo ja is goed, kom ik zo trug... opeens zegt ie.. w8 ff, je hebt een gelockte he?!?!?! IK.. JA! HIJ: ja dan moet je het via de klantenservice van t-mobile regelen... ik hun meteen opgebeld, na lang ijlen, met een vrouw bij de reparatie die beweerde dat het display zo hoorde dat het niet zo duidelijk was, want ze had het zelf ook ... NOU 1 ding: het hoort niet zo want ik heb vandaag bij een klasgenoot een wel goed werkende 6610 gezien met een zeer goeie screensaver!(ook 4.18 software) IK dat gezegd... uiteindelijk laten ze een koerier vrijdag langskomen met een nieuw toestel en wordt het ingewisseld... IK HOOP DAT HET DAN WEL EEN GOED TOESTEL IS... :|

Ik vertel jullie de afloop.....

En ja effe op die trillingen trug te komen in het scherm, dat was mij ook al opgevallen, mij viel het vooral op nadat ik de FM radio heb gebruikt dat ik die trillingen zie.... dacht dat het storing zou zijn ofzo, maar dat irriteert me minder dan de screensaver...

Wie weet is dit euvel ook wel verholpen met de nieuwe gsm :D

Hoe dan ook jullie horen van me ;)

MZZL voor nu haha :)

• rb338
In de 6100 zit geen radio, dus dat is het iig niet :+
Maar ik ga dus eerdaags ook terug met mijn toestel, want ik irriteer me aan dat getril en ik pik 't gewoon niet. Als het bij de volgende 6100 ook zo is eis ik een 7250 ;)

[ Voor 62% gewijzigd door rb338 op 07-05-2003 19:18 ]

• Da_Hardest

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

rb338 schreef op 07 May 2003 @ 19:17:
Maar ik ga dus eerdaags ook terug met mijn toestel, want ik irriteer me aan dat getril en ik pik 't gewoon niet. Als het bij de volgende 6100 ook zo is eis ik een 7250 ;)
valt te proberen :) :Y) zeg me ff als het je is gelukt haha, mag je mij ook ene regelen ;) >:)

Verwijderd

rb338 schreef op 07 mei 2003 @ 19:17:
Ik geef je weinig kans, want dit is gewoon nou eenmaal zo bij alle series 40 telefoons van Nokia.. ik had het bij mijn 7210 en nu bij mijn 6100 weer.. mijn broertje heeft een 6610 en een vriend van mij een 7250 en ze hebben het allemaal.. het ligt een beetje aan de wallpaper die je gebruikt, bij de ene zie je het absoluut niet, en bij de andere weer heel erg.. ik vind het iig niet zo storend hoor..

• Da_Hardest

Da_Hardest

-= BrainB0ne =-

Ik heb mijn nieuwe GSM gekregen, het probleem is verholpen, prima service van T-Mobile :) Alleen weer dezelfde software 4.18 erin! dus daar kon het dus niet aan liggen zal je gaan denken :?

Verwijderd

Da_Hardest schreef op 16 May 2003 @ 13:39:
Ik heb mijn nieuwe GSM gekregen, het probleem is verholpen, prima service van T-Mobile :) Alleen weer dezelfde software 4.18 erin! dus daar kon het dus niet aan liggen zal je gaan denken :?
Ik heb het zelfde probleem met mijn 6610, ik zie mijn screensaver klok ook heel erg vaagjes. Je zou dus gauw denken dat er een heleboel nokia's niet goed werken (screensaver klok) als ik deze topic lees. Zou nokia dat allemaal kunnen ruilen / repareren ook al heb ik mijn nokia nu al 2 maanden?!

• Byzanthy
  • Laatst online: 05-05-2025
als ik de tijd wil weten kijk ik altijd op m'n horloge :P

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 15:24:
[...]

Ik heb het zelfde probleem met mijn 6610, ik zie mijn screensaver klok ook heel erg vaagjes. Je zou dus gauw denken dat er een heleboel nokia's niet goed werken (screensaver klok) als ik deze topic lees. Zou nokia dat allemaal kunnen ruilen / repareren ook al heb ik mijn nokia nu al 2 maanden?!
Ik denk dat veel mensen het helemaal niet belangrijk vinden. De klok van mijn 6100 is ook nauwelijks leesbaar. Maar die screensaver interesseert mij helemaal niet, en voor de tijd heb ik mijn horloge.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ga morgen eens effe informeren bij Nokia Store in Rotterdam, ik post mijn ervaring...

• Smirnoff
Ik werd vandaag gebeld door het nokia service point uit Schiedam.
Ze hadden vandaag de nieuwe firmware versie binnengekregen voor de 6100, deze versie moest ook het probleem met de tijd screensaver verhelpen.

Het probleem is ook daadwerkelijk met deze versie verholpen, hij is vanuit alle hoeken goed te zien.

De versie is:
v. 04.70
23-04-03

Verwijderd

Vraagje over het updaten van je firmware:
Als je je firmware laat updaten, ben je daarna dan alles kwijt? Ik bedoel: telefoon nummer lijst, smsjes, afspraken, enz. enz.
Is er BTW ook een pogramma dat alle dingen van je nokia 6100 kan back-uppen zodat je ze terug kan zetten als je alles kwijtraakt (na bijvoorbeeld een software crash)?

Alvast bedankt!

• Smirnoff
Ja je bent practisch alles kwijt, je ringtones, je afbeeldingen, je spellen die je er zelf hebt opgezet, je programma's die je er zelf hebt opgezet, je afspraken, je smsjes etc. hij wordt gereset naar fabrieksinstellingen met een firmware update.

Via pc suite van nokia even met 'content copier' alles backuppen via een infrarood poort.

Verwijderd

Smirnoff schreef op 02 June 2003 @ 18:13:
Ik werd vandaag gebeld door het nokia service point uit Schiedam.
Ze hadden vandaag de nieuwe firmware versie binnengekregen voor de 6100, deze versie moest ook het probleem met de tijd screensaver verhelpen.

Het probleem is ook daadwerkelijk met deze versie verholpen, hij is vanuit alle hoeken goed te zien.

De versie is:
v. 04.70
23-04-03
komt er ook nog een nieuwe firmware versie voor de nokia 6610?!

• Smirnoff
Ik heb geen idee, ik heb er niet naar gevraagd.
Als je misschien even belt met die nokia service lijn dat ze je meer kunnen vertellen.
dat 0800 nummer

• JustSomeone
  • Laatst online: 00:06
Heeft dit misschien te maken met het contrast?? :?

De tijd van mijn 6610 is wel heel duidelijk (in december gekocht, V3.09)
maar ik heb mijn contrast iets donkerder.

Maar goed als ik hoor hoeveel er last van hebben, zal dat het niet zijn denk ik....

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Dat klok probleem heb ik hier ook :|
Erg lastig maar ik zet die f*cking klok gewoon liever helemaal uit ..

Hoe zit dat met zo'n update? Doen ze dat gewoon gratis in die Nokia winkels?
En nog een vraag over mijn 6100. Ik kan geen games downloaden. Krijg iedere keer de melding : "onbekend bestandsformaat"?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Smirnoff
Ja, bij mij in ieder geval wel.
Het is een softwarefout in het toestel, ze moeten dat kostenloos verhelpen zolang je in de garantie zit.

• Flaterik
Smirnoff schreef op 04 juni 2003 @ 11:35:
Ja, bij mij in ieder geval wel.
Het is een softwarefout in het toestel, ze moeten dat kostenloos verhelpen zolang je in de garantie zit.
Heb het toestel pas 2 dagen :/
Maaruh doen ze dat gelijk in die N shop of sturen z hem op?

• Smirnoff
Toen ik met mijn probleem naar de nokia store in Den Haag ging was hij ook 2 dagen oud.
Ze wilde hem daar niet omruilen omdat hij niet bij Bel Compagny of direct via nokia was gekocht (nokia store dh. is bel compagny).

Ze konden hem er wel voor opsturen.

Omdat ik daar geen genoege mee nam ben ik gaan bellen naar nokia zelf, zij verwezen mij naar Ricom in Schiedam (Weller repairs). Deze gasten helpen je perfect en je kan erop wachten.

• Flaterik
Smirnoff schreef op 04 juni 2003 @ 15:35:
Toen ik met mijn probleem naar de nokia store in Den Haag ging was hij ook 2 dagen oud.
Ze wilde hem daar niet omruilen omdat hij niet bij Bel Compagny of direct via nokia was gekocht (nokia store dh. is bel compagny).

Ze konden hem er wel voor opsturen.

Omdat ik daar geen genoege mee nam ben ik gaan bellen naar nokia zelf, zij verwezen mij naar Ricom in Schiedam (Weller repairs). Deze gasten helpen je perfect en je kan erop wachten.
Tja misschien ook iets dichters bij huis? :)
Enne welk telefoon nummer is dat?

• Flaterik
Iemand trouwens nog leuke games voor de 6100

• Ook

Ook

Yes I can!

Flat_erik schreef op 05 juni 2003 @ 15:28:
Iemand trouwens nog leuke games voor de 6100
Hmm, die games zijn meestal niet gratis dus dat is gewoon zoeken en betalen.. Verder zijn er ook een hoop gratis grapjes te verkrijgen, veel van die lnkjes staan hierin vermeld:

post hier de kewlste mobiele java midlets (succes met spitten)

PS: Dit bericht je wel handig, Verwijderd in "post hier de kewlste mobiele java midlet"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 17:42:
Heb van de week een 6100 gekocht, maar wat mij opviel was, dat als de screensaver in werking treed de tijd slecht leesbaar is, heb dit inmiddels gemeld in de winkel waar ik hem gekocht had, maar bij het testen van hun drie toestellen, die zei op nog op voorraad hadden bleken zij het zelfde euvel te hebben.

Nu beweren zei dat dit zo hoort bij de 6100 :?

Bij de 6610 is de tijd wel duidelijk zichtbaar in screensaver mode, waarom de 6100 niet ?
Zijn er misschien meer mensen die dit hebben, mijn software versie is

*#0000# intikken voor die gene die dit niet wisten ;)
u kunt ook naar de nokia store gaan en een update te vragen het is een bekend probleem bij nokia
in rotterdam moet je wel even de tijd hebben om geholpen te worden :r

• Smirnoff
In Rotterdam hebben ze alle smoezen klaar liggen.
- Computerstoring,
- Geen TD aanwezig,
- Personeel is ziek,
- We kunnen hem opsturen.

Verwijderd

is er al inmiddels een firmware van 6600 /6100 om die tijdsscreen saver beter leesbaar te maken?!

• Smirnoff
uh zie post "Smirnoff - Monday 02 June 2003 18:13"

Voor de 6610 zou ik het niet weten

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 14:10

Akerboom

Codito, ergo sum

Ik ging laatst bij de Orange shop langs in Breda om mij te beklagen over de slecht te lezen screensaver. Natuurlijk geloven die verkopers je niet direct, maargoed het was toch wel erg slecht leesbaar. Ik zei dat ik (hier) op internet gelezen had dat ik een software-update nodig had. Dat konden ze daar niet direct doen en omdat ik geen zin had om m'n telefoon X-dagen kwijt te zijn hebben ze een direct-swap geregeld. Vanochtend kwam er dan ook een persoon van Dynafix "after sales service" langs met mijn nieuwe Nokia 6100 (batt. + sim van m'n oude tel. moest ik behouden)

Eerst had ik ook de oude software versie van de TS, maar nu heb ik ook de nieuwe:
V 04.70
24-04-03
NPL-2
(c) NMP.
(en een nieuwe tel. dus geen krasjes meer :9)

Dus iedereen met een slecht te lezen screensaver: "Ga naar de shop waar je hem kocht en regel een nieuwe/software-update voordat je garantie om is :P

En Orange nog bedankt voor de goede service! :*)

[ Voor 2% gewijzigd door Akerboom op 04-08-2003 11:04 . Reden: typo ]

Pagina: 1