• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Heb net een rondje stad achter de rug op jacht naar goede batterijen voor m'n digicam. Op inet had ik de Power Bank gevonden. 1800 of 2000 mAh. Prima lijkt me. Maar bij veel hoorde ik dat Power Bank's batterijen minder Ampere leveren dan aangegeven. Een ander merk zou een stuk beter zijn. Wel een stuk duurder uiteraard, 4 stuks met oplader voor €35 !
Geloof dat PB goedkoper is.
Klopt het wat ik hoor en loont het echt om die van €35 te kopen?
Of voldoen de PB prima, zijn geloof ik €25 voor 4 st. + lader.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GB powerbank zijn goede batterijen.
Alleen diegen die jij wilt kopen voor 25 euro laadt zeer langzaam op. Doet er nl 18h over

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Powerbank is prima. Alle batterijen hebben de capaciteit van de aanduiding, behalve de 2000 serie. Die zijn 1920mAH.

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-03 15:38
Die GB Powerbank batterijen zijn prima. Er staan volgens mij wel meerdere berichten op het forum hierover. Ff zoeken dus. Er zijn namelijk verschillende versies van de GP Powerbank en verschillende batterijen van GP (verschil in laadtijd en/of mAh). Kijk eens op hun site (via google) zou ik zeggen. Maar mij bevallen ze prima.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf de Powerbank Smart (de snellader die 1800mAh batterijen in een uurtje oplaadt) en die bevalt me heel goed. Ik had al 6 1600mAh batterijen en heb er meteen 8 1800mAh batterijen bijgekocht. De 1600's zitten in de flitser (al 3 maanden :o) en de 1800's gaan in de cam :)

De GP's zijn zeker geen slechte batterijen, wie je dat wijs wil maken weet ik niet. 't Is wel zo dat andere (goedkopere) batterijen best even goed kunnen zijn, als het maar NiMH's zijn :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Die Smart oplader heb ik ook en werkt als een trein. Het grote voordeel met deze lader is dat ie gigantisch snel oplaad. Daar zitten waarschijnlijk al 4 batterijen bij als je hem koopt. Ik gebruik hem voor mijn toetsenbord, muis, digicam, en nog 8 andere electronische apparaten waar penlites in moeten.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

GP liegt niet over de mah's... op de 1800 mah batterijen staat "minimaal 1750 mah", de 2000 serie zegt nergens dat ze 2000 mah leveren, net als een AMD Athlon XP 2000+ processor ook geen 2000 megahertz heeft.

Helaas zijn veel winkels niet zo oplettend en zien ze alleen het getal "2000" staan en zetten dan maar 2000 mah neer terwijl de batterijen in werkelijkheid 1920 mah zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb 2000mAh batterijen van GP met een wat oudere lader; ik heb niet het idee dat GP je voor staat te liegen over het aantal mAh. Als je wilt, kan ik een volle batterij doormeten (als ik mijn meet-kastje kan vinden).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• sjroorda
  • Laatst online: 10:46
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met de wat tragere GP-laders; heb pas geleden ook een Powerbank III gekocht, idd 18 uur per setje batterijen, maar wel overlaadbeveiliging e.d., dus je kan ze met een gerust hart laten zitten.

Ik heb er drie setjes GP1800 bij (waar trouwens heel erg duidelijk 1800 mAh opstaat!), en als er eentje leeg is, zo eens in de 1-2 weken (ik weet het, maak veel te weinig foto's :D), leg ik die in de oplader en teer ik op mijn andere twee setjes.

Volgens mij is de enige reden waarom je sneller wil laden als je bijvoorbeeld op vakantie bent en op een camping je batterijen in een badhok wil opladen: een uurtje erbij zitten is wel te doen, 18 uur niet :). Of zie ik redenen over het hoofd?

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Een batterijentest:
http://www.imaging-resource.com/ACCS/BATTS/BATTS.HTM

Je kunt ook een lader nemen die niet zo duur en snel is als de smart lader maar wel sneller dan de 18uurs lader. De fastlader doet er 4 uur over om 4 1800MaH batterijen op te laden.

[ Voor 56% gewijzigd door dArtagnan op 12-03-2003 20:12 ]

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:19
Ik ben ook in het bezit van een GP Smart lader.
Het is misschien niet altijd nodig om binnen een uurtje nieuwe accu's te hebben maar je zult zien dat als je een normale lader hebt dat je dan om volle accu's zit te springen.
Tweede reden dat ik voor een Smart lader heb gekozen is dat je de Smart lader aan kunt sluiten in je auto. Toch ook soms wel handig. (Vakantie, dagtrippie , enz enz)

• Johnny
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

pven schreef op 12 March 2003 @ 19:44:
Ik heb 2000mAh batterijen van GP met een wat oudere lader; ik heb niet het idee dat GP je voor staat te liegen over het aantal mAh. Als je wilt, kan ik een volle batterij doormeten (als ik mijn meet-kastje kan vinden).
LOL

GP heeft helemaal geen 2000 mAh batterijen! Lees het topic, lees hun website, lees wat er op de batterijen staat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb die USb lader :)
Die kwam met 4 1800mAh batterijen, en doet er zo'n 8 uur over om ze op te laden. Dat USB gedeelte is wel handig, kun je hem overal in de wereld meenemen :) bovendien goedkoop :P €25, samen met die batterijen..

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Aha, duidelijk. Ben vanmiddag bij 3 zaken foto zaken geweest en allemaal vertelden ze dat die andere beter waren. Waarschijnlijk zit er een grotere marge voor hun op want heb nergens een lader van GP aangetroffen.
Denk dat ik ook maar voor de smart lader ga en er een extra setje van 4 bijkoop. Zal morgen eens kijken. Die smart laad in 1 uur, dat is dan zeker ook direct het duurste setje?
Wel prima optie trouwens dat er een autolader bij te kopen is.

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06:46
Bij Office Center hadden ze een snellader (6uur) voor onder de €20,= en 4 x 1800 ma voor €11,95 (alles excl. BTW)

Het merk was overigens Duracell :)

La dolce vita - non farmi ridere

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Johnny schreef op 12 maart 2003 @ 21:12:
[...]

LOL

GP heeft helemaal geen 2000 mAh batterijen! Lees het topic, lees hun website, lees wat er op de batterijen staat.
Dit topic heb ik gelezen, maar daar staan alleen vage beweringen in zonder 'hard' bewijs; op hun website (die overigens http://www.gppowerbank.nl is) heb ik er nog niets over kunnen vinden. Heb je iets concreets waar ik uit af kan leiden dat het geen 2000mAh is?

Ik ben al overtuigd; een snapshot van hun site:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/2927/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 12-03-2003 21:39 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

gp powerbank baterijen zijn prima hoor houden
me digicam zonder moeite uren achter elkaar aan

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goed plan van je om die smart te halen, als je niet veel fotografeert kun je met een GP Powerbank 3 prima uit de voeten, maar ik wil graag even tussendoor in een hotel ofzo de batterijen opladen, terwijl ik ff douche of aan het eten ben. Dan wil je echt niet 18 uur wachten tot je 1e setje klaar is (ik heb 3 setjes, dus dat duurt 54 uur = ruim 2 dagen voor die vol zitten :X

Met de smart is dat maar 3 uur. Het fijne is ook dat ik ze oplaad dan mijn cam ze kan ontladen (ja, of ik moet 200 foto's in een uur schieten met flits, dan zijn ze leeg :P) :D

[ Voor 13% gewijzigd door Grrrrrene op 13-03-2003 00:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Cool, die Sanyo 1850 batterijen komen als beste uit de test, en ze zijn een stuk goedkoper als die GP's. :)
Ik heb zelf 4 GP's en 8 Sanyo's, en het verschil is duidelijk merkbaar.
Maar zoals het hier meestal gaat: 1 persoon zegt dat GP geweldig is, dus zegt de rest dat ook maar...

Die Sanyo's zijn volgens mij alleen te koop bij www.electronicaonline.nl

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 01:41 ]

Pagina: 1