Draytek Vigor 2600 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 20:20
Situatie:

- XS4ALL fast adsl met een getweakte alcatel speedtouch (10.0.0.254/24)
- 24 poort switch
- 1x W2K AS met active directory, DNS, SMTP, POP3, HTTP, HTTPS, RDP, DHCP
- variabel aantal XP clients via DHCP

Op de alcatel heb ik een aantal poortmappings aangemaakt naar de W2K server. De W2K server is ingesteld als DNS server voor het netwerk. Dit werkt al een jaar naar alle tevredenheid. Echter nu wil ik met VPN gaan hobbyen, dus een Draytek 2600 aangeschaft. De Vigor zo ingesteld dat deze exact dezelfde ip en poortmappings heeft als de speedtouch. Speedtouch uit, stekkers omgeplugged... Vigor modem maakt verbinding met XS4All.. en vervolgens aan het surfen... niet dus :( 404, DNS timeout, geen verbinding meer als iemand van buiten mijn machines benaderd...
Speedtouch weer terug gezet, alles werkt weer...
Vigor lijkt om de een of andere reden problemen te hebben met DNS requests die van mijn W2K server afkomen. Ik heb al geprobeerd de MTU van het modem te verlagen... geen resultaat... Nieuwe firmware ... geen resultaat... Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

- Speedtouch doet het prima
- exact dezelfde ip nummers en poortmappings
- DNS naar buiten doet raar
- Verkeer naar binnen heeft problemen

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt je 2600 wel een correcte verbinding? Ofwel zie je bij de status je snelheid en het ip adres dat je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
De verbinding komt tot stand. Ik kan zelfs browsen (met een hoog aantal 404's)... Het lijkt erg veel op random packetloss...

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 09:58
vandijk schreef op 12 March 2003 @ 19:53:
De verbinding komt tot stand. Ik kan zelfs browsen (met een hoog aantal 404's)... Het lijkt erg veel op random packetloss...
Doe eens een ping of trace naar buiten...kijk hoeveel packetloss je hebt.
Als je veel dropped packets hebt.....ga met je MTU size spelen. (in je router).
succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Ik heb geprobeerd met een mtu van 300 tot en met 1500 ... soms geen packetloss, maar dan nog heeft het resolven van hostnames problemen en kunnen mensen mijn server van buitenaf nog steeds niet goed benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
Oplossing:

Ik gebruikte een Linkpro switch die een getrunkte verbinding had naar mijn W2K server. Nadat ik trunking gedisabled had werkte alles ineens. Blijkbaar kan de Draytek router niet goed overweg met een getrunkte verbinding op een switch waar hij aan geuplinkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Hier stond foutje...

niet goed gelezen, sorry

[ Voor 72% gewijzigd door GrittyKitty op 05-06-2003 20:38 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Pagina: 1