Situatie:
- XS4ALL fast adsl met een getweakte alcatel speedtouch (10.0.0.254/24)
- 24 poort switch
- 1x W2K AS met active directory, DNS, SMTP, POP3, HTTP, HTTPS, RDP, DHCP
- variabel aantal XP clients via DHCP
Op de alcatel heb ik een aantal poortmappings aangemaakt naar de W2K server. De W2K server is ingesteld als DNS server voor het netwerk. Dit werkt al een jaar naar alle tevredenheid. Echter nu wil ik met VPN gaan hobbyen, dus een Draytek 2600 aangeschaft. De Vigor zo ingesteld dat deze exact dezelfde ip en poortmappings heeft als de speedtouch. Speedtouch uit, stekkers omgeplugged... Vigor modem maakt verbinding met XS4All.. en vervolgens aan het surfen... niet dus
404, DNS timeout, geen verbinding meer als iemand van buiten mijn machines benaderd...
Speedtouch weer terug gezet, alles werkt weer...
Vigor lijkt om de een of andere reden problemen te hebben met DNS requests die van mijn W2K server afkomen. Ik heb al geprobeerd de MTU van het modem te verlagen... geen resultaat... Nieuwe firmware ... geen resultaat... Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
- Speedtouch doet het prima
- exact dezelfde ip nummers en poortmappings
- DNS naar buiten doet raar
- Verkeer naar binnen heeft problemen
- XS4ALL fast adsl met een getweakte alcatel speedtouch (10.0.0.254/24)
- 24 poort switch
- 1x W2K AS met active directory, DNS, SMTP, POP3, HTTP, HTTPS, RDP, DHCP
- variabel aantal XP clients via DHCP
Op de alcatel heb ik een aantal poortmappings aangemaakt naar de W2K server. De W2K server is ingesteld als DNS server voor het netwerk. Dit werkt al een jaar naar alle tevredenheid. Echter nu wil ik met VPN gaan hobbyen, dus een Draytek 2600 aangeschaft. De Vigor zo ingesteld dat deze exact dezelfde ip en poortmappings heeft als de speedtouch. Speedtouch uit, stekkers omgeplugged... Vigor modem maakt verbinding met XS4All.. en vervolgens aan het surfen... niet dus
Speedtouch weer terug gezet, alles werkt weer...
Vigor lijkt om de een of andere reden problemen te hebben met DNS requests die van mijn W2K server afkomen. Ik heb al geprobeerd de MTU van het modem te verlagen... geen resultaat... Nieuwe firmware ... geen resultaat... Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
- Speedtouch doet het prima
- exact dezelfde ip nummers en poortmappings
- DNS naar buiten doet raar
- Verkeer naar binnen heeft problemen
Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2