[vb.net - dx7 ddraw] windowed probleem

Pagina: 1
Acties:

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ik ben bezig met een windowed directdraw progje te maken maar stuit nu wat problemen. Alles wordt geblit vanuit punt 0,0 van het scherm en niet vanuit de hoek van de window. Het wordt dus wel geblit maar niet in de window om zo maar te zeggen. Ik heb hiervoor alleen met fullscreen gewerkt en heb hier dus nog geen ervaringen mee. Ik maak alleen gebruik van een primary surface.

**

[ Voor 57% gewijzigd door Michali op 12-03-2003 17:24 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Hier is de initialisatie code...
Mjah.... en wat is het probleem nu precies, wat heb je al geprobeerd, wat lukt er niet, etc....
Kortom:
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

https://fgheysels.github.io/

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Als ik het programma opstart komt de window gewoon netjes in beeld. Daarin zou een mooie gele achtergrond moeten komen van zeg 100 bij 100. Die komt nu dus niet in de window maar links boven in beeld. Ook wat test tekst die ik blit komt daar te staan.

Ik zie al wat ik eerst fout deed. Ik maakte een rect met left en top 0. Nu haal ik eerst de WindowRect op en die gebruik ik als positie. Ik wist dit niet dus daarom.

Nu heb ik alleen een probleem met het refreshen van de window. Als ik bv. even een andere window erover heen zet en hem weer terug haal is de inhoud leeg. Dan moet ik hem eerst resizen wil hij gerefreshed worden. Ik heb nu alleen een Form_Paint event waarin ik alles dus refresh maar dat is dus kennelijk niet genoeg. Welk event moet ik gebruiken om dit goed te doen? een eeuwige loop in de Form_Load werkt niet want dan komt de window nooit tevoor schijn. Een timer wilde ook niet echt lukken.

[ Voor 58% gewijzigd door Michali op 12-03-2003 17:43 ]

Noushka's Magnificent Dream | Unity