Toon posts:

[Alg] Command-line in DOS-box

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het maximum aantal karakters voor een command-line in een DOS-box?

Bijvoorbeeld:

c:\temp\h:\test-programma\test1\programma.exe g:\testpad\paramater1.txt y:\testpad\dit is een directorynaam\parameter2.txt

programma.exe is een console application geschreven in Borland Delphi 5.

Zit er ook nog een maximum per parameter?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 08:55
Ik zou het niet weten. Met de oude manier van uitpakken (.arj in DOS) was ik wel gewend erg lange regels te typen.

Wat betreft het maximum in parameters, weet ik wel dat je niet al te lange mapnamen e.d. kan gebruiken in "echte" DOS :P. (inmiddels niet meer in de dos die met windows xp wordt meegeleverd).

Dit is meer een benadering op jou vraag. Het directe antwoord zou ik niet weten. Hopelijk heb ik iets geholpen ;)

Maakt soms wel eens een foto ...

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Moet je even kijken in de documentatie van LoadLin, daar staat in hoelang een opdrachtregel mag zijn van dos6. Onder win2k/XP zal het wel anders zijn.

Quoten is geweldig... - boer Krelis

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het in een COMMAND-box maximaal 127 Karakters lang en in een CMD-box maximaal 255 karakters lang.

:?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik voeg even [Alg] in de topictitel toe als 'OS-versie'. Maar inderdaad scheelt het om welk OS het gaat.

Ontopic:
Maximum Line Length and Count (Q69563) voor DOS.
Any batch file line exceeding 127 bytes is truncated at 127 bytes before it is processed.

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 12-03-2003 21:12 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)