Toon posts:

Internet via kabel in amerika

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
18 April ga ik voor 3,5 week naar Amerika, Mijn vriendin loopt daar namelijk 5 maanden stage. Ze zit daar met 3 andere in een appartement. 1tje heeft heel veel geld en heeft daar een laptop gekocht. Nu hebben ze daar kabel internet en zo kan ik dus af en toe lekker met haar mailen en of MSN'en. Het probleem is dus dat diegene die die laptop heeft gekocht deze nogal claimt. (niet geheel onbegrijpelijk) en ze het daarbuiten ook nog eens met zijn drieën moeten delen.

Ik neem dus mijn laptop mee als ik daar naartoe ga en laat die dan de laatste 1,5 maand bij haar. Nu weten ze alleen alle 4 practisch niks van computers, Het enige wat ze me wel wisten te vertellen was dat het niet lukt met een gewone netwerkkaart.......... :?

Wie weet wat voor netwerkkaart ik dan moet hebben? bij Mycom en Computerland konden ze me niet helpen, dus heb ik mijn hoop "Weer" op jullie gevestigd. :P

- Compaq Armada M700
- Pentium 3 1000Mhz
- 2 netwerkkaarten
- Intel(r) PRO/100 + Mini PCI
- Madge Smart 16/4 PCMCIA Ringnode Mk2
- Windows XP prof.

Hoop zo genoeg info, en dat jullie me kunnen helpen!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

De reden dat het niet met een andere netwerkkaart zal 2 oorzaken kunnen hebben:
(1) De kabelboer verleent authorisatie op basis van de naam van de computer. Een andere netwerkkaart betekent misschien dat er een andere pc gebruikt is, die een andere naam heeft. Oplossing: de naam van de computer precies zo maken als de laptop die nu op de kabel zit.
(2) De kabelboer verleent authorisatie op basis van het MAC-adres van de netwerkkaart. Andere kaart = ander adres. Oplossing: neem contact op met de kabelboer om hem het adres te laten wijzigen naar de andere kaart. Nadeel: onbruikbaar als je regelmatig wisselt van pc (zoals in de gemelde situatie). Makkelijkste oplossing is een routertje kopen en daar het mac-adres van doorgeven aan de kabelboer. Vervolgens kan je zelf bepalen hoeveel en welke pc's je aan de router hangt en kan iedereen nog tegelijk internetten ook :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Topicstarter
Er zit dus al standaard een router op, ze hebben al met twee amerikaanse laptops geïnternet. En ze mogen blijkbaar gewoon met 4 pc's tegelijk internetten. Daarom snap ik er ook niks van. Zover ik hun lekentaal kan ontcijferen word er dus geen authorisatie gegeven op basis van het MAC-adres ven de netwerkkaart.

Ze blijven me echter mededelen dat een gewone netwerkkaart niet werkt. :?

Verwijderd

jongen, neem gewoon je lappie en een netwerkkable mee. Want dit heb ik nog nooit gehoord! (8>

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm, zal inderdaad wel zo zijn, alleen wel klote als je in het meest achterlijke land van de wereld voor rotproblemen komt te staan. Maar ja, je bent een tweaker of niet hè! ;)

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 18:39
zullen ze daar dan geen winkel hebben waar ze je zouden kunnen helpen als het met het gewone** spul niet lukt.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Desnoods koop je daar een nieuwe NIC die wel werkt ?
PCMCIA kaartjes kostten daar echt geen drol :)

Weet je mischien welke ISP ze hebben? Of noem anders de eerste paar cijfers van d'r IP :)
Dan kunnen we mischien uitvinden wat het probleem kan zijn enzo..

Verwijderd

Topicstarter
Kost pc apperatuur daar echt zo weinig? dus geen rekening houden met de leuke dollarkoers......?

Zal vanavond even kijken wat haar ip is, ze is nu werken.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zo'n achterlijk land is het ook weer niet, anders had je geweigerd er heen te gaan. Vriendin of geen vriendin daar.... kom nou... principes heeee! :D

Het zal waarschijnlijk gewoon werken door je Ethernet kabel in de router te frotten. Een router heeft over het algemeen 4 poortjes. Voila :)

If all else fails: bij www.netzero.com kun je voor $9.95 een dial-up account aanvragen.... geef een van de 3 een tientje en laat hen ff een account aanvragen middels een credit card. Kun je in ieder geval inbellen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag Amerikanen gewoon niet, dat is inderdaad een vooroordeel. En als ik er eenmaal 3,5 week zit zie ik het vanzelf. Zal waarschijnlijk wel meevallen...... toch :)

Ik ga er gewoon heen en dan zie ik vanzelf wel of het werkt, anders zullen ze me inderdaad wel kunnen helpen in een computerstore.

--------- Off- topic ---------

Maarten, weet jij een goede site om binnenlandse vluchten te boeken.
Ik vlieg op New-York (blijf daar 5 nachten in 5 sterren hotel, erg makkelijk als je vriendin bij grote hotelketen stage loopt! ;-) )

Daarna naar Washington, zitten nog te kijken of we dit met de trein gaan doen of met een binnenlandse vlucht. (greyhound, busmaatschappij is me ten sterkste afgeraden)

en dan willen we nog ergens een weekje naar toe...... misschien iddeeën?

Ik vlieg wel terug via Washington dus moet wel in een van de omliggende staten zijn, denk ik.

Je kan me altijd mailen op flooooflo@hotmail.com (mail die in mijn profile staat is een beetje erg verlopen!)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 18:48:
Ik mag Amerikanen gewoon niet,
Wat een leipe/stomme opmerking. Ken je ze soms alle 300 miljoen?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 20:32:
[...]

Idd. Net alsof wij Nederlanders ook allemaal kaaskoppen zouden zijn... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Wildfire schreef op 12 maart 2003 @ 20:37:
[...]

Idd. Net alsof wij Nederlanders ook allemaal kaaskoppen zouden zijn... :)
Ja toch :7

Verwijderd

Nee, dat denk ik niet. Woonwagenkampbewoners (hoe politiek correct ;)) worden over het algemeen ook niet erg hoog ingeschat. Ken jij die ook allemaal ? En alle Marokkanen ? Enz. enz. Hij geeft zelf ook al aan dat het gewoon een bevooroordeelde terzijdse opmerking is.. En zeg nou zelf - vind jij het meerendeel van de Amerikanen zo intelligent ? :7

Ontopic:
Maar wat is "hij doet het niet" ? Hebben ze die kaart bijvoorbeeld wel geinstalleerd ?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 20:44:
[...]
Nee, dat denk ik niet. Woonwagenkampbewoners (hoe politiek correct ;)) worden over het algemeen ook niet erg hoog ingeschat. Ken jij die ook allemaal ? En alle Marokkanen ? Enz. enz. Hij geeft zelf ook al aan dat het gewoon een bevooroordeelde terzijdse opmerking is.. En zeg nou zelf - vind jij het meerendeel van de Amerikanen zo intelligent ? :7
geinstalleerd ?
Statistisch gezien is er geen verschil in de inteligentie van een gemiddelde Amerikaan vergeleken met de gemiddelde Europeaan. Alsof je in de Jordaan in Amsterdam veel intelligente wonders hebt rondlopen ;)

Ze mogen er andere ideeen op nahouden, maar dat maakt ze niet meer of minder dom. Als je dat denkt heb je denk ik oogkleppen op en haal je je gegevens van de Jenny Jones en Jerry Springer gasten ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 20:06
Beetje ontopic houden aub :)

Verwijderd

wat voor modems gebruik die kabelboer dan :? kan je ook veel aan uitlezen :)

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:54

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 18:48:
--------- Off- topic ---------

Maarten, weet jij een goede site om binnenlandse vluchten te boeken.
Ik vlieg op New-York (blijf daar 5 nachten in 5 sterren hotel, erg makkelijk als je vriendin bij grote hotelketen stage loopt! ;-) )

Daarna naar Washington, zitten nog te kijken of we dit met de trein gaan doen of met een binnenlandse vlucht. (greyhound, busmaatschappij is me ten sterkste afgeraden)

en dan willen we nog ergens een weekje naar toe...... misschien iddeeën?

Ik vlieg wel terug via Washington dus moet wel in een van de omliggende staten zijn, denk ik.
Offtopic-reactie: als je van NY naar Washington wil (ik neem aan D.C., niet de staat), dan zou ik een auto huren. Je rijdt er hooguit een paar uurtjes op en een auto huren is in de V.S. geen probleem. Maar als je hier verder over wilt discussieren kan je beter even naar het TF:Vakantie gaan :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

www.orbitz.com, mijn vader boekt vaakt via deze site de binnenlandse vluchten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 20:44:
[...]

Ontopic:
Maar wat is "hij doet het niet" ? Hebben ze die kaart bijvoorbeeld wel geinstalleerd ?
Ja natuurlijk ze zijn allemaal ontzettend dom, daarom zijn ze ook het rijkste land ter wereld!

Ps er zijn ook een heleboel armen, maar als je een beetje hard werkt in Amerika kun je daar goed verdienen.

Maar ja iedereen schopt graag tegen de rijkste aan, en dat is nu eenmaal Amerika.

Verwijderd

breng je me geen powerbookje meer? met de euro tov dollar lekker goedkoop
Pagina: 1