Toon posts:

P4 2,4Ghz (533) en Thermaltake Spark 7 op stille mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gaat dit werken.. ?

Naja, werken zal het zowiezo wel, maar de vraag is of het koel genoeg blijft.

Ik wil namelijk deze cooler gaan kopen:
http://www.thermaltake.com/products/spark/spark7.htm
en dan wil ik hem dus op mijn P4 2.4Ghz (533bus) zetten en dan op de stille mode zeten. Dus 1300rpm en 17dba.
Alleen snap ik niet zo heel veel van die grafiekjes enzo op die site. Er staat wel, tot 3ghz, maarja, dat zal vast niet op de stille mode zijn.. :\

Ik heb al de search gebruikt maar daar werd ik niet echt veel wijzer van.

Dus kan iemand mij met zekerheid vertellen of dit gaat lukken of niet ?

En mocht dit eventueel niet lukken, welke andere stille (en niet al te dure) coolers zijn er nog? Ik heb al bij zalman gekeken, maar de 6500 vind ik erg onhandig met die cooler die je tussen je pci kaarten moet vast schroeven. Dus is de 5700 misschien wat ?
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps5700d.htm
Het gaat mij dus om zo min mogelijk geluid, overclocken doe ik toch niet echt.

Alvast bedankt!

Verwijderd

het ligt aan de warmte dat je prcessor gaat maken. Mijn P4 2,4 is idle 30-35 graden met 2500-2700rpm. Je krijgt hem echt nooit op de stilte stand als je gamed bijvoorbeeld, maybe kun je het proberen als je bijvoorbeeld aan het GOT'ten bent.

Verwijderd

Denk dat het wel gaat werken, de thermal resistance is in ieder geval goed. Als ik mijn Tt 7+ op silence mode zet dan wordt m'n proc ook maar iets van 55 graden en ik heb dus een Tbred AMD @ 2400+ (die zijn warmen dan P4's).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 18:00 ]

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:48
Mijn Pentium 4 1.6 @ 2.66 @ 1.80 volt draait prima @ the silent mode van een Volcano 7+.

Dus dat van jou moet lukken.

Verwijderd

Als de specs kloppen van thermaltake dan maakt die bij een cpu die 20C is +/- 17dB , hmmm ziet er erg krom uit , als ik de specs zo bekijk ga er dan maar vanuit dat die in jouw geval op minimaal halve kracht gaat draaien , dus als je een stille cpu cooler wil ga dan voor een andere oplossing zoals zalman of een thermalright heatsink met een papst of enermax fan, wel wat duurder maar lekker koel en erg stil. ;) , hierboven lees ik allemaal reactie's over de Volcano7+ op de laagste stand , de volcano 7+ op de laagste stand maakt nog te veel herrie voor de mensen die een stil systeem willen. :+
Om een lang verhaal kort te maken , als je een stille cooler zoekt is thermaltake niet jouw merk.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Vandaag de nieuwe Zalman geïnstalleerd (CNPS7000Cu)
P4 2,4 (533)
FSB 167 (3,0 GHz)
Vcore 1,475V
Memmspeed 2x209Mhz (418Mhz data rate , 2x 512 samsung PC2700 /2,5)
Zalman fanregelaar in midden stand (22 a 23 dB)

Temp stressed 54C (bij een T case van 35C)

misschien een idee om daar eens naar te kijken ?

[ Voor 3% gewijzigd door OldButNotSoWise op 13-03-2003 01:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm oke bedankt voor jullie reply's, al heb ik nogsteeds niet echt zekerheid.
Maar ik ga denk ik even verder zoeken naar een andere oplossing, dan maar wat meer geld.
Die CNPS7000 ziet er best bruut uit, alleen is die vrij duur (54euro in pricewatch) :(
Nouja ik zie wel :)

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Freakaz0id

RC Geek

Ik heb n P4 3Ghz die ruim 56'c wordt tijdens n spel.
Met boxed Fan.

Wat kan ik et beste doen om dit n beetje te dimmen?
Liefst geen watercooling, wat dat vind ik te moeilijk. :P
Pagina: 1