x[proftpd] Harddisk limieten opstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik heb hier en met goegel ;) al wat zoekpogingen gedaan maar helaas zonder resultaat.

Ik heb op mijn server een forum draaien. Dat draait allemaal prima (nu wel weer >:)) maar als gebruikers plaatjes willen gebruiken moeten ze die zelf hosten. Ik wil dus een FTP server maken waarop elke gebruiker bijvoorbeeld 1 MB aan opslag heeft. Ook zou het handig zijn als dit automatisch bij de registratie op het forum gebeurd (phpbb). Zijn hier mogelijkheden voor? Zoja, hoe kan ik de FTP server zo instellen dat iedere forumganger 1 MB ruimte heeft op zijn account?

tnx

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Quota's onder andere per user. Dan in je PHP code een scriptje laten starten dat per gebruiker die in het PHPbb gemaakt wordt er een echte user aangemaakt wordt ook met FTP toegang

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-
Je post voldoet niet aan de criteria die gelden om hier een succesvol topic te openen. Ik mis bijvoorbeeld je distro informatie, versienummers van je ftp server etcetc... Wat heb je zelf zoal geprobeerd? Heb je al naar de docs van proftpd gekeken? Dit topic gaat dus ook op slot. Succes :)

Dit topic is gesloten.