email lezen op verschillende computers

Pagina: 1
Acties:

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:29
k zit met het volgende probleem: ik gebruik een gewone computer en een laptopje. Op beiden heb ik winxp en linux. Hiermee ben ik aan het experimenteren.

Ik heb nog een 3e computer met winxp die internet verdeelt. Als ik email lees op winxp, en daarna linux gebruik, heb ik als resultaat mijn mail over deze systemen verspreid.

Is er een programma dat ik op mijn winxp computer zet, dat de mail ophaalt en in een map opslaat, waarna de andere computers hier de mail weer afhalen zodat op elke computer ongeacht welk os er gebruikt wordt ik alle emails heb ?

Ik heb met google en search wel iets gevonden over Imap en mailservers maar dat ios volgens mij in dit geval een beetje 'overdone' ???

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Mail ophalen doe je met ???

Laat kopie op mailserver achter aanzetten in Outlook Express helpt ook wel eens :D

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:32

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

pop3? stel dan onder xp in dat die het op de server laat staan. dan kan je linux bak het ook nog lezen. :)

in outlook express: "extra" "accounts" e-mail" "eigenschappen" "geavanceerd" een kopie op de server achterlaten, even aanvinken

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Is al wel vaker langsgekomen, maar probeer dit evt. eens:

http://www.uebimiau.sili.com.br/

No production networks were harmed during this posting

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Meerdere mogelijkheden:
- gebruik IMAP, werkt prima. Al je mail blijft dan gewoon op de server staan ipv lokaal
- POP3, met de optie 'leave a copy of messages on server'
- WebMail

Ik zou zelf voor IMAP gaan.

• jp73
ik geloof dat de optie 'leave messages on server' de makkelijkst is.

deze optie zit waarschijnlijk op de meeste email programma's ?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:57

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Het probleem met 'leave messages on server' is.. welke van de computers mag het permanent 'afhalen' (niets achterlaten)?
Of laat jij de email voor altijd op server? (volle email box)

Een van de redenen waarom ik (nog) niet zover ben om op al mijn computers een email client te installeren. :)

Een centrale computer die alle email ophaalt, en zelf voor een email-server kan spelen op een netwerk zou waarschijnlijk een oplossing zijn. Ik weet echter niet hoe en met welke software, sorry.

(P.S. wat is IMAP?)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 10:50
IMAP is een mail-systeem waarbij de mail in folders op de server blijft staan. Voor Linux zijn er verschillende servers die (i.c.m. bijv fetchmail) mail van je ISP kunnen ophalen en klaarzetten voor je eigen mail clients. Voor Windows zullen er ook wel freeware servers beschikbaar zijn.

• jp73
Dan is dat IMAP waarschijnlijk de beste oplossing

(ik krijg nogal wat spam de laatste tijd, als ik de mail op de server laat staan zit de box zo vol)

nu nog even zoeken naar een freeware imap programma onder windows.

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

Als je instelt dat mail op de server mag blijven staan dan is het mogelijk om daar een tijdslimiet aan mee te geven. Dit kan je bijvoorbeeld op een week zetten zodat alle berichten die ouder dan een week zijn automatisch verwijdert worden
Pagina: 1