Toon posts:

Nameservers & Zones

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een server met de naam sv02.vibehosting.com, 63.246.129.140 tot 63.246.129.149

Nu wil ik het domein amateursmasterbating.com toevoegen. Ik heb de nameserves bij de domein registratie service veranderd naar: ns1.amateursmasterbating.com en ns2.amateursmasterbating.com.

De zone heb ik als master zone toegevoegd (via Webmin control panel):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$ttl 38400
amateursmasterbating.com.   IN  SOA ns1.amateursmasterbating.com. webmaster@explorexxx.com. (
            1047435755
            10800
            3600
            604800
            38400 )
amateursmasterbating.com.   IN  NS  ns1.amateursmasterbating.com.
amateursmasterbating.com.   IN  NS  ns2.amateursmasterbating.com.
amateursmasterbating.com.   IN  A   63.246.129.140
amateursmasterbating.com.   IN  MX  0 amateursmasterbating.com.
ns1.amateursmasterbating.com.   IN  A   63.246.129.141
ns2.amateursmasterbating.com.   IN  A   63.246.129.142
www.amateursmasterbating.com.   IN  CNAME   amateursmasterbating.com.
ftp.amateursmasterbating.com.   IN  CNAME   amateursmasterbating.com.
mail.amateursmasterbating.com.  IN  CNAME   amateursmasterbating.com.

Maar is dit dus genoeg om de nameservers en het domein zelf te laten resolven naar mijn IPs? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:46 ]

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Zit wel een spelvaud in trouwens :X

Maar weet je zeker dat dat domein z'n eigen nameservers heeft??

Verwijderd

Topicstarter
De server heeft BIND, maar ik weet dus niet hoe of waar ik de nameservers instel, ik heb ze dus gewoon toegevoegd in de zone van amateursmasterbating.com zelf..

Verwijderd

code:
1
2
$ttl 38400
amateursmasterbating.com.   IN  SOA ns1.amateursmasterbating.com. webmaster@explorexxx.com. (
Mag die '@' daar wel? d8 dat het gewoon '.' moest zijn want '@' staat voor iets anders in bind. But then again, het is alweer een tijdje geleden dus misschien mag het tegenwoordig wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:45:
[...]

Mag die '@' daar wel? d8 dat het gewoon '.' moest zijn want '@' staat voor iets anders in bind. But then again, het is alweer een tijdje geleden dus misschien mag het tegenwoordig wel.
Je hebt gelijk, ik zal dat even veranderen.

• Sn3akz
  • Laatst online: 31-01 20:37
Waar heb je het domein geregistreerd?? Die hebben toch ook wel een adres van de nameservers waar ze het gedeponeerd hebben neem ik aan??

P.S. Zoals ik al zei: het is masturbating

Verwijderd

Ack. '0' voor je MX is ook niet echt netjes en handig. Maak er iets van 100 van. Dan kan er later altijd nog eenvoudig een MX host toegevoegd worden met een hogere prioriteit (lager getal dus). In plaats van die hele domeinen kun je ook gewoon iets doen van $ORIGIN domein.com. dan hoef je daar onder gewoon alleen IN NS ns1 neer te zetten bv. Ik zie ook 'mail.domein.nl' staan, maar die wordt niet gebruikt. Mocht je 'm ooit wel gaan gebruiken voor echte mail, dan mag het geen CNAME meer zijn, maar moet je er gewoon een A-record van maken. Verder zie ik zosnel geen ontbrekende dingen en zou het moeten werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sn3akz schreef op 12 maart 2003 @ 16:50:
Waar heb je het domein geregistreerd?? Die hebben toch ook wel een adres van de nameservers waar ze het gedeponeerd hebben neem ik aan??

P.S. Zoals ik al zei: het is masturbating
Godaddy, maar ik heb nog 7 andere domeinnamen en ik wil ze graag op mijn eigen server hosten. En ja, ik weet dat het fout is :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Paar opmerkingen:

1. een A-record is voor zover mijn (beperkte) kennis van DNS is altijd t.o.v. de domeinnaam.
www A [ip]
is dus www.domeinnaam.tld.

Een A-record kan voor zover ik weet geen volledige domeinnaam bevatten zoals jij hebt

2: Je draait DNSsen allemaal op 1 bak?? ZWAAR af te raden imho...
Zodra je bak down is, zijn ALLE dnssen onbereikbaar, en krijgen bv mensen die een mail sturen gewoon keihard "host unknown" retour, direct.

Als je 2 fysieke aparte DNSsen hebt heb je dit probleem niet. Zolang er maar minstens 1 DNS online blijft komt de mail niet direct aan, maar blijft ie bouncen. Wordt iig niet direct teruggestuurd.

Heeft je coloboer geen DNS mogelijkheden?

Waarom heb je trouwens aparte CNAMES voor www, ftp en mail?? Als je gewoon domeinnaam.com laat resolven naar het IP van de bak komt alles daar default al aan, dus zijn extra records niet nodig, tenzij een subdomein naar een ander IP moet.

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 12-03-2003 17:18 ]

Verwijderd

DJSmiley schreef op 12 maart 2003 @ 17:17:
Paar opmerkingen:

1. een A-record is voor zover mijn (beperkte) kennis van DNS is altijd t.o.v. de domeinnaam.
www A [ip]
is dus www.domeinnaam.tld.

Een A-record kan voor zover ik weet geen volledige domeinnaam bevatten zoals jij hebt
Onzin.
2: Je draait DNSsen allemaal op 1 bak?? ZWAAR af te raden imho...
Zodra je bak down is, zijn ALLE dnssen onbereikbaar, en krijgen bv mensen die een mail sturen gewoon keihard "host unknown" retour, direct.
Ik zag 2 verschillende ip's? Tuurlijk wil je het liefst 2 nameservers in compleet verschillende subnets. Maar over het algemeen is het wel voldoende. Meest shit wordt toch wel gecached.
Als je 2 fysieke aparte DNSsen hebt heb je dit probleem niet. Zolang er maar minstens 1 DNS online blijft komt de mail niet direct aan, maar blijft ie bouncen. Wordt iig niet direct teruggestuurd.
1 DNS online blijft, komt de mail niet direct aan maar blijf bouncen? 8)7
Als er 1 DNS online blijft waarom zou de mail dan niet aankomen?
Waarom heb je trouwens aparte CNAMES voor www, ftp en mail?? Als je gewoon domeinnaam.com laat resolven naar het IP van de bak komt alles daar default al aan, dus zijn extra records niet nodig, tenzij een subdomein naar een ander IP moet.
Omdat wildcards evil zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:29:
Ik zag 2 verschillende ip's? Tuurlijk wil je het liefst 2 nameservers in compleet verschillende subnets. Maar over het algemeen is het wel voldoende. Meest shit wordt toch wel gecached.
Zoals ik het kan zien heeft topicstarter 1 PC, met meerdere IP's... Dus dan blijft het probleem van beide DNSsen onbereikbaar als die bak fysiek vastloopt..
1 DNS online blijft, komt de mail niet direct aan maar blijf bouncen? 8)7
Als er 1 DNS online blijft waarom zou de mail dan niet aankomen?
Omdat de mailserver zelf dan down is.. dus komt het niet aan ;)

• jep
  • Laatst online: 23:04

jep

Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:29:
[...]
Omdat wildcards evil zijn.
Hoe had je dat bij virtualhosting anders in gedachten? Dan moet je wel met wildcards werken.
Pagina: 1