Toon posts:

killpart. ongedaan maken ? :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van me heeft zojuist een schijf in een novell server proberen leeg te maken met killpart. helaas heeft dit programma de mbr van de C schijf (ide 0) gekilled in plaats van de 1e scsi schijf >:)

op die ide 0 was dus lekker de schijf waar novell op geinstalleerd stond |:(

is dit nog , eeeehm, ongedaan te maken? O-) op google kan ik hier niet veel over vinden , sowieso niks zinnigs over dat programma op google.

(is een handig dos-tooltje waarmee je de mbr van je harddisk kan verwijderen, maar helaas pakt ie standaard de 1e schijf. dus zo handig is het blijkbaar ook weer niet)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien met Undelete onder et oude DOS6? (zolang er nix overheen is gekomen, kan dat nog werken)
norton had ook een Undelete bij Norton Commander zitten, die nog iets krachtiger was dan die van DOS.

edit: gaat natuurlijk helemaal niet werken, werkt alleen op een partitie die intact is.
maybe ff kijken op Download.com naar een restore proggie ofzow.

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 12-03-2003 17:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je de partitie(s) weer aanmaakt, met precies de juiste grootte heb je in ieder geval je data terug. Dan zou je daarna kunnen kijken hoe je die Novell bootsector moet herstellen.
Als je de partitiegrootte niet meer weet zou je alle bestanden naar een andere disk kunnen schrijven met een recovery-programma als Lost & Found van PowerQuest, maar dat is alleen je tijd waard voor gegevens (de mapstructuur kan vaak niet of niet volledig worden meegenomen). Houd er rekening mee dat dit meerdere uren in beslag gaat nemen.
Bovendien heb je een uurloon en zijn die programma's ook niet gratis. Als er geen bedrijfskritische gegevens op de partitie staan, zou ik de data op de schijf (*zeker* in een bedrijfsomgeving) als verloren beschouwen. Jammer, Novell opnieuw erop.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
nou, m'n baas was niet echt blij (maar dat kwam omdat dat z'n mp3 server was ;) ). maar het was dus niet zo heel belangrijk achteraf, maar het lijkt me wel handig om te weten omdat dit soort geouwehoer vaker kan voorkomen.

kheb ondertussen best veel met google kunnen vinden over data recovery, maar dan vooral voor linux of fat systemen en niet over het filesystem van novell. Ik zou bij GoT niet weten of dat gaat werken, maar morgen maar eens proberen. in elk geval bedankt voor de reacties!

btw.
Is norton disk doctor trouwens wat? heb daar zojuist wel wat goede verhaaltjes over gelezen. en ik kan er wat mensen mee blij maken als ik het zo kan fixen daarmee. :)