Toon posts:

Van RedHat 6.1 naar 7.3/8.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Landgenoten,

ik zit momenteel op stage ergens ver hier vandaan. En nu wil het feit zo dat ik hiero RedHat 6.1 heb. Alleen is het nu ook zo dat de helft van internet plug-ins, applicaties etc niet ondersteund worden. Dus wilde ik upgraden naar 7.3 of 8.0 ofzo.... MAAR het is essenstieel dat ik mijn netwerkinstellingen behoud. Anders duurt het weer een week voordat die spanjolen hier mij op het netwerk hebben gehangen. Dus als ik alleen 'upgrade' doe raak ik dan mijn instellingen en geinstalleerde proggies kwijt? Of kan ik gewoon upgraden via een bootnet.img disk en dan via FTP ofzo?

Anders wil ik ook wel een kale install doen, maar er is mij verteld zodra ik ga formateren en herinstalleren dat ik mijn ip, etc kwijtraak :s, hmm dat is voor het eerst dat ik dat hoorde. Kan ook helemaal niet volgens mij want dat zou betekenen dat ik als ik mijn pc uitzet ook geen ip meer zou hebben als ik de machine opnieuw zou opstarten.... Bull of niet?? Maar nu heb ik voor de zekerheid toch even de volgende dingen genoteerd:
hostname
manual ip, ook het ip zelf, subnet en netdev
Default domain en 3 nameservers, search domain
De routing gateway config
Hostname searchpath
NIS Domain
IPX config

dit zou wel alles moeten zijn niet om te zorgen dat ik na de install weer fijntjes kan inetten toch? Ondervorbehoud dat deze gegevens ook nog gelden na de installatie van redhat....

Wie o wie kan mij helpen/adviseren?

Verwijderd

Rechtstreeks upgraden vanaf RedHat 6.1 lijkt niet mogelijk, daarvoor heb je minimaal 6.2 nodig volgens deze pagina .
Upgraden naar 7.3 moet wel kunnen volgens deze pagina.
Volgens de site wordt dat gedaan met behoud van 'existing data' . Een volledige backup maken voordat je er aan begint lijkt me een goede.
Maar of na een upgrade alles gelijk weer 100% werkt is moeilijk te zeggen, dat zul je toch zelf moeten uitvinden.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou nu in principe meteen naar 7.3 kunnen upgraden en dan naar 8.0 kunnen upgraden? Just asking, maar ik denk dat ik het maar bij 7.3 houd dan...

Maar zou je me ook kunnen vertellen waarom ik wel van 6.1 naar 7.3 kan maar niet naar 8.0?

En en denk je dat die netwerkinstellingen genoeg zijn om mij op internet te krijgen ik denk zelf vanwel, maar ja het wordt mij eerste echte linux installatie... En dat IP kwijtraken na een format is toch echt bull?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 16:45 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
In je Linux opstart CD zit er een mogelijkheid tot UPGRADE. Geen probleem, die RPM's worden allemaal upgegrade en de mogelijke dependencies correct gemaakt. Wel eerst backup maken (altijd, overal)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Je kunt toch je netwerkinstellingen uit /etc/sysconfig/ opslaan op diskette of anderzijds backup maken en deze in RH7.3/RH8.0 weer terugzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb dus geen cd-rom drive hiero... wel een inet verbinding, dus vandaar de keuze via FTP..... En ik zit in spanien, dus even bestellen bij munniks.nl ofzo zit er ook niet in... dat duurt te lang.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:49:
Je kunt toch je netwerkinstellingen uit /etc/sysconfig/ opslaan op diskette of anderzijds backup maken en deze in RH7.3/RH8.0 weer terugzetten?
En sla ik dan de hele directory op met sub dirs? Want in het bestand network staat niet zo bar veel.... alleen het volgende:

NETWORKCONFIG=yes
FORWARD_IPV4=false
HOSTNAME= ****
GATEWAY=***
NISDOMAIN=***
Pagina: 1