P4 OC??

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• The_Thijs©
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-02 15:27
hey

ik ben van plan mijn Pentium 4 1,5 Ghz te gaan overclocken.(ja ik heb de FAQ op hier doorgelezen) Alleen als ik in mijn bios ben zie ik wel mijn proccesor snelheid staan maar kan ik er nix aan wijzigen (hij lijkt beveiligd :/ ).

Hoe kan ik dat wel wijzigen???

moederbord : Aopen MX4B
BIOS type : Award Modular BIOS V6.00PG

thx

daag

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Blijkbaar heb je niet goed gelezen,

de Intel P4 is een multiplier gelockte processor :), deze zal je eerst moeten unlocken, vervolgens je kan overclocken :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
De snelheid wordt bepaald door twee dingen, de multiplier en de FSB. Multiplier is bijv. 10, FSB = 133, dan draait je processor op 1333 mhz. Maar dat had je al gelezen neem ik aan ;) Op een P4 is de multiplier gelockt, die kun je dus niet veranderen, je kunt alleen de FSB opschroeven, dus daar moet je naar zoeken. Ik heb geen sjoege van P4's en eerlijk gezegd weet ik niet eens op wat voo FSB zo'n 1.5 Ghz P4 draait dus kan ik de multiplier ook niet uitrekenen. Wat ik wel weet is dat je geen spectaculaire dingen moet verwachten, misschien een dikke 1600 mhz maar dat was het wel.

Maar je ziet dus wel je FSB staan, maar die is greyed out (grijs, dus onwijzigbaar)? Kun je dan niet ergens bovenaan instellen "custom", zodat die opties wel te voorschijn komen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03
AMD_er schreef op 12 March 2003 @ 16:22:

de Intel P4 is een multiplier gelockte processor :), deze zal je eerst moeten unlocken, vervolgens je kan overclocken :)
Een P4 kun je toch niet unlocken. Dat kun je met een AMD.
Je zou moeten overclocken met de FSB.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:24
AMD_er schreef op 12 maart 2003 @ 16:22:

Over niet goed lezen gesproken haha, knap als jij een p4 multiplier geunlocked krijgt.

Probeer een bios update, wellicht kan je hierna de fsb aanpassen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
:X weer niet goed gelezen, ik bemoei me ook overal mee :X

ik dacht dat het over een AMD ging (dat is mijn specialiteit ;) AMD_er :P)

Verwijderd

Jahoor, als je dacht dat het over een Athlon ging, waarom zei je dan zelfs in je antwoord P4 :X Het staat ook in de topictitel :X

Maar goed, over naar de orde van de dag, je zal een BIOS update moeten doen, die kun je vinden op de site van je fabrikant.
Of je zal jumpers op je mobo moeten gaan omzetten, maar die zitter er waarschijnlijk niet, maar dat weet ik niet zeker.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

je 1.5 processor is een williamette, die kunnen veel minder goed overklokken dan een northwood. verwacht er dus niet teveel van.

(tenminste een 1.5 northwood bestaat toch niet??)

[ Voor 18% gewijzigd door job op 12-03-2003 16:46 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
neej, er bestaat geen 1,5GHz Northwood. jij heb een willamette CPU.
Jouw bios kan misschien niet overklokken, sommige borden hebben overklok opties niet (zoals: FSB, AGP/PCI, MEMfreq enz).
Als je wilt overklokken (goed overklokken :) ) zal je ten eerste een andere CPU, MOBO nemen. (bv. P4 northwood met 845PE mobo
Je kan je 1,5GHz met geluk tot 1.8GHz krijgen...een vriend van me heeft nl ook een willamette.

[ Voor 8% gewijzigd door Kakaroto op 12-03-2003 16:50 ]

• The_Thijs©
OK thx jongens maar kan iemand me ook vertellen waar ik een update voor mijn BIOS kan vinden?? (voor BIOS versie zie eerste post)

daag

• The_Thijs©
srry weer niet goed gelezen |:( ZUCHT....

daag

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 07:58

icecoolsniper

never run from a sniper!

op de aopen site neem ik aan

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Heb je wel al goed gekeken of je nergens een FSB speed zag staan? Denk niet dat ze dat bij een nieuwe bios "ineens" hebben toegevoegd.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
toch ff goed de faq's lezen :) staat meer dan voldoende in
er bestaat verder nog iets als softfsb om eerst eens mee te spelen

Verwijderd

Lees nou gewoon de: Frequently Asked Questions voor (Die-hard) Overclocking Staat echt alles in hoor.

BIOS vindt je bij de fabrikant van je moederbord. :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 16:36:
Jahoor, als je dacht dat het over een Athlon ging, waarom zei je dan zelfs in je antwoord P4 :X Het staat ook in de topictitel :X

Maar goed, over naar de orde van de dag, je zal een BIOS update moeten doen, die kun je vinden op de site van je fabrikant.
Of je zal jumpers op je mobo moeten gaan omzetten, maar die zitter er waarschijnlijk niet, maar dat weet ik niet zeker.
Hij zegt dat een P4 een gelockte proccesor is.
Hij zegt ook dat hij dacht dat hier hier om een Athlon ging.
Hier komt het dus op neer:

- De P4 is gelockt en is niet te unlocken
- Met "deze" bedoelt ie een Athlon, hij dacht immers dat het om een Athlon ging.

:7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Dit schiet niet echt op zo :) Misschien eerst idd maar even wat lezen/downloaden/flashen en dan ff verder proberen. Ik kan nu nog wel een heel verhaal schrijven over wat je moet doen, maar dat is al gezegd. Volgens mij kom je er wel uit ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.