Toon posts:

Verzenden naar in Word + Groupwise 5.5

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net al anderhalf uur het GoT af zitten turen. Ik heb al wel wat informatie gevonden. Ik zal eerst het probleem even geven en dan de informatie die ik momenteel al onder handen heb

Probleem:
Gebruikers willen vanuit Word via verzend naar- Mail gebruik maken van Groupwise. Nu snap ik dat de veiligste manier is om het eerst op te slaan en daarna via groupwise te verzenden. Maar de gebruikers kunnen nogal drammen. Word blijft Exchange starten

Gevonden:
Aangezien ik al een tijdje heb zitten turen op het GoT en bij Novell heb ik al het een en ander kunnen vinden:
- MLTOINS.EXE werkt wel, je kan groupwise selecteren bij IE bij Mailto. Echter start hij steeds Exchange
- Mapi's vervangen mocht ook niet baten
- Extra C3p0 gaf geen mogelijkheden
- als je voor het eerst dat verzenden naar uitvoert dan kiezen wij voor het eerst voor de standaard novell instellingen. Mogelijk dat dit het probleem overruled.

We draaien hier uiteraard met een Novell Netwerk, ik ben echt het spoor bijster hoe dit opgelost moet worden.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:46
C3PO installeren en in internet explorer de default email cient op groupwise zette.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, dat MLTOINS.EXE is een C3P0 proggy, tevens heb ik in Internet Explorer de email client op groupwise gezet. Had ik waarschijnlijk boven een beetje krom vermeld.

Zelf zit ik misschien te denken aan een instelling om de standaard novell instellingen te wijzingen ofzo, maar ik weet echter niet echt hoe.

• Domino
Volgen deze link (http://www.novell.com/coo..._email_in_browser_gw.html) moet dat werken.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Of je maakt in de %WINDIR%\SEND TO map een snelkoppeling naar:
Pad: C:\WINDOWS\SYSTEM\Gwshlsnd.exe
Beginnen in: C:\NOVELL\Groupwise

Althans zo werkt dat met Groupwise 5.2.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je beginnen in: C:\Novell\groupwise??? die regel snap ik niet helemaal

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 21:19

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 16:00:
hoe bedoel je beginnen in: C:\Novell\groupwise??? die regel snap ik niet helemaal
in de eigenschappen van de snelkoppeling staat ook een invoer veld "Beginnen in".
Die snelkoppeling heet bij ons "Groupwise recipient"

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Domino
CAP-Team, dat lukt alleen als je vanuit een filemanager stuurt a la windows verkenner.
Vauit word heb je daar niets aan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat stond inderdaad niet goed, na het aanpassen heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Als ik dus het document open, dan kies ik voor standaard novell instellingen en ik start dan. Dan krijg ik wel de vraag voor mijn groupwise wachtwoord, maar daarna start hij alsnog Microsoft Exchange. Heel vreemd. alsof het in de instellingen zit van de de standaard novell instellingen, ik weet echter niet waar ik deze moet wijzigen.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:34

Kappie

Tell me your secrets...

Waarom prog je zelf zo'n verzenden naar functie in VBA. De Novell MAPI is nml gratis te downloaden (ergens op novell.com weet niet meer precies waar).

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan helaas niets bij www.novell.com vinden als ik op Mapi zoek :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog even aan het koekeloeren geweest op het internet, ik heb het volgende gevonden/gedaan:
- alle mapi's van een collega waar het wel werkt naar mijn computer gekopieert
- frmcache.dat uit de forms directory gedelete, groupwise opnieuw opgestart, verzenden naar gedaan
- frmcache.dat van een collega naar mijn computer gekopieert.

na het uitvoeren van de eerste actie start hij wel eindelijk groupwise, het zat hem dus in de Mapi's. Echter krijg ik nu de volgende foutmeldingen:

1. The form required to view this message cannot be displayed. Contact your administrator

daarna

2. Er kan geen e-mail worden verzonden ten gevolge van een mapi-storing "onbekende fout"

over de laatste opmerking kan ik niets op het GoT vinden. Na het deleten van de frmcache.dat en het opnieuw uitvoeren van "verzenden naar" blijf ik dezelfde foutmelding krijgen.

P.S. ik heb ook in de volgende registry-sleutel gekeken, maar die was goed:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\CLSID\{00020D31-0000-0000-C000-000000000046}\LocalServer32

In most cases it shows either exchng32.exe or Outlook.exe. Change it to read the full path to your grpwise.exe, with parameters /mf /cm. So for me it reads: "c:\novell\groupwise\grpwise\grpwise.exe /mf /cm"

ik zit dus helaas weer vast

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 18:59:
ik kan helaas niets bij www.novell.com vinden als ik op Mapi zoek :(
Kijk eens op http://developer.novell.com/groupwise/ of http://developer.novell.com/ndk/gwmapi.htm

[ Voor 9% gewijzigd door Kappie op 14-03-2003 12:17 ]

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

Topicstarter
Daar zie ik alleen groupwise zelf en de Mapi Documentatie, maar er is niet echt een link waar ik de Mapi kan downloaden.

• Kappie

Kappie

Tell me your secrets...

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 12:01:
Daar zie ik alleen groupwise zelf en de Mapi Documentatie, maar er is niet echt een link waar ik de Mapi kan downloaden.
Naar mijn weten (maar ik ben geen Novell/Groupwise Xpert) worden de mapi dll's met de mapi api automatisch geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even de groupwise mapi test gedraaid, dan start ik dus de Mapiapp.exe, dan geeft hij echter aan dat hij succesvol is, heel vreemd. Tevens heten de mapibestanden die hij onder sample zet gwmapi en niet meer gewoon mapi, dus ik denk dat ik deze niet zomaar naar een directory kan plaatsen en dan kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is eindelijk opgelost, bedankt voor jullie hulp, ik zal even toelichten hoe uiteindelijk Send to Perfect geconfigureerd moet worden. Dit is mede handig voor de personen die na mij hetzelfde probleem krijgen.

1. Installeer mltoins.exe
2. Selecteer groupwise onder IE\extra\opties\programma's\mail
3. Kopieer van een werkende computer alle mapi bestanden en copieer deze naar C:\windows\system.
4. Kopieer mapi32.dll onder DOS naar C:\windows\system. Onde mapi32.dll bedoel ik die van een werkende computer
5. Verwijder frmcache onder C:\windows\forms
6. Start Groupwise
7. Start Word en voer Send to uit.

Mocht je dan een foutmelding krijgen met betrekking tot een onbekende fout dan moet je het volgende uitvoeren.
- Stop de office97 cd-rom in de cd-rom en kopieer alle mapi bestanden naar C:\windows\system
- Mocht dit dan nog niet werken dan zal je even de registry-settings na moeten lopen. Deze staan op www.novell.com als je zoekt onder groupwise en dan send to

Je moet in ieder geval geen mlset32.exe uitvoeren, dan is namelijk de frmcache.dat weer in de oude staat en krijg je wederom dezelfde problemen, ik ben hier nu uiteindelijk 9 uur mee aan het uitzoeken geweest. Het is een lastige klus maar ik hoop dat de toekomstige mensen hier wat aan hebben.
Pagina: 1