Toon posts:

[Windows NT4] File sharing op de netwerkkaart aangeven!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows NT server met 2 netwerkkaarten. Aan de interne kant wil ik file/printer-deling aan hebben staan en aan de externe kaart wil ik dit uitzetten. In Windows 2000 kan ik dit eenvoudig aangeven met "vinkjes" maar hoe doe ik dit in Windows NT4, heb hier weinig ervaring mee.

BVD Wouter

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 16:09:
Ik heb een Windows NT server met 2 netwerkkaarten. Aan de interne kant wil ik file/printer-deling aan hebben staan en aan de externe kaart wil ik dit uitzetten. In Windows 2000 kan ik dit eenvoudig aangeven met "vinkjes" maar hoe doe ik dit in Windows NT4, heb hier weinig ervaring mee.

BVD Wouter
Geef eens aan welke 'vinkjes' dit zijn ? File en printer sharing ? Moet NT 4 ook hebben.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Vinkjes :?

Dit doe je door middel van de 'bindings', zie het 'bindings' tabje bij je netwerk properties. Je kan op deze wijze een bepaals protocol/service binden aan een netwerkadapter.

Verwijderd

Topicstarter
In Windows 2000 zijn het vinkjes......

Verwijderd

/offtopic: in plaats van vinkjes kan je ook roodborstjes of spreeuwen nemen >:)

/ontopic: Weet het antwoord niet uit mijn hoofd. Een workaround kan natuurlijk zijn om het protocol voor file en printersharing voor die ene adapter uit te zetten (desnoods blokkeren met personal firewall SW)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
maar goed.... leuk die vinkjes - lukt het nu ? kan je het vinden in NT 4 ?

Verwijderd

In nt4 niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee...kan het nog niet vinden in NT4

• [ash]

[ash]

Lees mijn post dan eens 8)7

en dan dien je 'workstation' en 'server' te disablen.....

[ Voor 53% gewijzigd door [ash] op 12-03-2003 16:29 ]

Verwijderd

Je kan per netwerkkaart gewoon aanvinken of je file printer share aan wilt hebben op die NIC. Gewoon eigenschappen van je netwerkverbinding...
en dan bij de ene file en printer sharing aanzetten en bij de andere voor extern gebruik uitzetten... Als het er niet bijstaan dan moet je die er ff bij installeren...

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja gelukt! okay thx!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:15
workstation service disablen?? Dat zou ik toch maar niet doen.. kun je het netwerk niet meer op omdat je redirector niet meer werkt..

Server service wel disablen..
Met een beetje googlen was je er ook achter gekomen:
http://www.uwgb.edu/compserv/student/disableshareNT4.pdf

Pvouput live

• [ash]

[ash]

Krypt schreef op 12 March 2003 @ 16:40:
workstation service disablen?? Dat zou ik toch maar niet doen.. kun je het netwerk niet meer op omdat je redirector niet meer werkt..

Server service wel disablen..
Met een beetje googlen was je er ook achter gekomen:
http://www.uwgb.edu/compserv/student/disableshareNT4.pdf
We hebben het hier over het 'un-binden' van een bepaalde service van een bepaalde netwerk-adapter. Als je bijv. de workstation service op de 1e netwerk-adapter disabled, draait deze nog steeds op de 2e netwerk-adapter. En kan je nog steeds shares via de 2e netwerk-adapter benaderen.
Pagina: 1