Hoi mensjes,
Dit zal waarschijnlijk al eens de revue hebben gepasseerd, maar sinds de clean up van GoT krijg ik werkelijk helemaal nix bij search results.
Dus vandaar dat ik hem post.
Ik wil bij een inschrijf- formuliertje op mijn website een controle maken of niemand gebruik maakt van de naam twarres. (zorrie voor de liefhebbers, maar ik kan niet goed tegen de band.)
Hiervoor maak ik gebruik van de volgende code:
dat vangt de bandnaam af.
Vervolgens wilde ik hem ook beschermen tegen mensen die een getallenreeks ervoor of erna zetten. Maar hier kwam ik niet verder.
In eerste instantie gebruikte ik:
De * gebruiken als wildcard werkte helaas niet, dus ben ik 'LEFT' gaan gebruiken:
Weet iemand misschien wat ik fout doe, of hebben jullie suggesties?????
Dit zal waarschijnlijk al eens de revue hebben gepasseerd, maar sinds de clean up van GoT krijg ik werkelijk helemaal nix bij search results.
Dus vandaar dat ik hem post.
Ik wil bij een inschrijf- formuliertje op mijn website een controle maken of niemand gebruik maakt van de naam twarres. (zorrie voor de liefhebbers, maar ik kan niet goed tegen de band.)
Hiervoor maak ik gebruik van de volgende code:
code:
1
2
3
4
| 'validate if username is not the band
If sUsername = "twarres" Then
sUsernameMSG = MSG_USERNAMEINVALID
End If |
dat vangt de bandnaam af.
Vervolgens wilde ik hem ook beschermen tegen mensen die een getallenreeks ervoor of erna zetten. Maar hier kwam ik niet verder.
In eerste instantie gebruikte ik:
code:
1
2
3
4
| 'validate if username is not the band
If sUsername = "*twarres*" Then
End If |
De * gebruiken als wildcard werkte helaas niet, dus ben ik 'LEFT' gaan gebruiken:
code:
1
2
3
4
| 'validate if username is not a brand
If Left(sUsername,1) = "twarres" Then
End If |
Weet iemand misschien wat ik fout doe, of hebben jullie suggesties?????