[CD-RW] Lite-on 48x12x48 kaduuk?

Pagina: 1
Acties:

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022
Ik heb op de HCC een Lite-On 48x12x48 gekocht en nog nooit geen probs mee gehad tot gisteravond. wou ff een cd'tje bakken, MAAR TOEN: na 3% branden ofzo toen kreeg ik ineens een blauw scherm :/ .
Ik steeds op Enter drukken en kom even later in Windows met alleen een muis zichtbaar. de brander is duidelijk enorm bezig, dus ik dacht ik laat em ff nog een paar minuutjes aan staan... kijk wat er gebeurd.
nou er was dus nix aan veranderd, dus: RESET :( . maar sindsdien lukt het branden niet meer |:( . elke keer als ik een cd'tje wil bakken, dan spint ie wel, alleen loopt ie daarnaa vast (spint wel door) nix reageert meer iig ;( .

Dus heeft iemand nog een oplossing of moet ik gelijk met garantie gaan gooien?

plz help me out!

BTW, ik hep Win98SE en brand altijd met NERO :) EN nieuwe Firmware er al op gezzet (geen effect)

[ Voor 4% gewijzigd door SLipEdd op 12-03-2003 15:42 ]

edwindijkstra.nl

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Wildfire

Joy to the world!

Heb je Nero al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd om problemen met de brandsoftware uit te sluiten?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SLipEdd
Wildfire schreef op 12 March 2003 @ 15:42:
Heb je Nero al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd om problemen met de brandsoftware uit te sluiten?
ben het nu ff aant proberen..

[edit]
ok NERO opnieuw geinstalled en cd'tje gebrand op 24x (uit veiligheid). EN HIJ DOET HET hulde :P , maar die Recorder Buffer Level was in het begin 21 % en later iets van 98% maakt dat wat uit?. kga strax ff proberen op 48x...

[ Voor 34% gewijzigd door SLipEdd op 12-03-2003 16:01 ]

edwindijkstra.nl

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:28
DMA staat nog aan?
(ff checken in device manager onder windows, en in je bios)

• SLipEdd
Crash-Override schreef op 12 maart 2003 @ 16:51:
DMA staat nog aan?
(ff checken in device manager onder windows, en in je bios)
yep, maar hep ut net ff uit gezet.
maar wat betekend DMA precies dan eigelijkz?
dat is voor mij nog een raadsel, nooit de tijd en zin gehad om het op te zoeken ;)

edwindijkstra.nl

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Lijkt me meer ook een OS probleem. Pas iets soortgelijks gehad met mn Asus 48x. Windows opnieuw erop en Nero en toen vlamde die weer. ;)

• Crash
TïáR_PíTä87 schreef op 12 maart 2003 @ 16:59:
[...]

dat is voor mij nog een raadsel, nooit de tijd en zin gehad om het op te zoeken ;)
ehm, dat moet juist aanstaan >:)

je kunt namelijk kiezen tussen PIO of DMA
DMA is sneller/beter als PIO
uit de faq:
DMA
Is DMA enabled? Zowel op de drive (m.b.v. BIOS en evt. tooltjes van de fabrikant) als in windows? Zonder DMA gaat de data via de CPU naar het geheugen met als gevolg een hoge CPU load, vertragingen en buffer underruns tijdens het branden. Sommige ATA100 schijven worden fabriek af geleverd met UDMA mode gefixt op 4 (ATA66)! Tooltjes om dit aan te passen kun je elders op de site van de fabrikant vinden. Ook hebben sommige CD/DVD drives een DMA jumpertje (zoals AOpen), om DMA in te schakelen moet je dit jumpertje eruit halen. Check de handleiding voor details.
nog een quote-je over dma:
DMA
direct memory access

Hardware devices attached to PCs (ranging from keyboards to sound cards) can be designed to send their instructions to and from main memory in one of two ways. The default is to ask the CPU to do the work. The more efficient way is to allocate one of the PC's DMA channels to send instructions directly to memory. This leaves the CPU free to do more important things. Like IRQs, DMA channels are limited in number, and you can't allocate one channel to more than one device (unless you want to grind your system to a halt). Most users come in contact with DMA when they install a sound card that--if they're lucky--picks the right channel during setup.
:)

[ Voor 30% gewijzigd door Crash op 12-03-2003 17:06 ]

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 03:10
TïáR_PíTä87 schreef op 12 March 2003 @ 16:59:
[...]

DMA kan je dus beter niet uitzetten! :D
DMA zorgt voor veel snellere dataoverdracht tussen je IDE apparaten....

Edit: damn, instaposted... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Exar op 12-03-2003 17:06 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DMA: Direct memory acces

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• SLipEdd
Crash-Override schreef op 12 March 2003 @ 17:04:
[...]

ehm, dat moet juist aanstaan >:)

je kunt namelijk kiezen tussen PIO of DMA
DMA is sneller/beter als PIO

[...]

nog een quote-je over dma:

[...]

:)
ok hep em weer aan staan :>
maar ik hep eigelijkz liever dat windows erop blijft staan wat Stinger666 had gedaan :)
alleen hoe kan het nou dat ie ineens niet meer goed werkt?

edwindijkstra.nl

• Crash
heb je wel de nieuwste versie van Nero geprobeerd?
en anders een oudere versie?

probeer eens een ander brandprogramma en kijk eens of je dan nog dat buffer probleem hebt

• SLipEdd
Easy CD Creator 5 stond er al op, maar die herkent me brander niet meer :?

edwindijkstra.nl

• SLipEdd
vaag maar waar:
alles doet het weer goed! Zonet ff op 48x gebrand en Recorder Buffer Level is stabiel. alles is weer zoals het het was. :*)
best wel vaag dat alles NU wel goed gaat, misschien had ie wat tijd nodig om weer bij bewustzijn te komen :D
bedankt voor jullie reacties :)

deze pot kan dicht ;)

edwindijkstra.nl

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Wildfire

Joy to the world!

TïáR_PíTä87 schreef op 12 maart 2003 @ 18:44:
vaag maar waar:
alles doet het weer goed! Zonet ff op 48x gebrand en Recorder Buffer Level is stabiel. alles is weer zoals het het was. :*)
best wel vaag dat alles NU wel goed gaat, misschien had ie wat tijd nodig om weer bij bewustzijn te komen :D

deze pot kan dicht ;)
Tsja, gewoon een software-probleem. Je had gewoon de pech dat tijdens een brandsessie Windows er even geen zin meer in had en op z'n bek ging. En toen trok 'ie blijkbaar wat Nero-bestanden met zich mee waardoor Nero niet goed meer werkte...

Afijn, fik maar weer lekker verder nu! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

TïáR_PíTä87 schreef op 12 March 2003 @ 18:44:
vaag maar waar:

deze pot kan dicht ;)
Recorder buffer level hoef je niet op te letten met die brander. Buffer underun beveiliging. Is het je nooit opgevallen dat als een CD op het punt staat te mislukken de buffer gelijk weer wordt opgevuld? :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• SLipEdd
dual-zip schreef op 12 maart 2003 @ 22:52:
[...]

Recorder buffer level hoef je niet op te letten met die brander. Buffer underun beveiliging. Is het je nooit opgevallen dat als een CD op het punt staat te mislukken de buffer gelijk weer wordt opgevuld? :)
ja het wordt mij nu een stuk duidelijker :)
toen die buffer ineens werd opgevuld was net na ie iets van 10 sec vastliep... :r
tnx 4 de info B)

edwindijkstra.nl

Pagina: 1