[Outl. Expr] Berichtregels instellen

Pagina: 1
Acties:

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:42
Mijn "probleem" is dat ik nu Demon ADSL heb en mijn mailadres dus : "naam"word.

Dit is allemaal prima, maar als ik de instellingen in Outlook Express heb gedaan om mail op te kunnen halen en te kunnen versturen, haalt OE alle mail op, van alle mailadressen.

Nu kan je dit regelen in OE met berichtregels, maar nu vroeg ik me af welke regels ik dan precies moet gebruiken.
Ik heb dus bijv. mijn PC waarop ik alleen alle mail van wil ontvangen, hoe zou ik dit in moeten stellen precies ?

Wat ik al bedacht heb:

Als regel "Aan" bevat dan ........

Ik heb bijbehorende "actie" dus nog niet kunnen vinden.

Andere mogelijkheid is, alle mailadressen op elke computer blokkeren behalve het ene wat je wilt hebben (alles blocken behalve in dit geval), dit is alleen veeeel meer werk aangezien er wel wat mailadressen zijn.
Deze zou ik dan bij elke computer afzonderlijk in moeten gaan stellen, dat moet sneller kunnen neem ik aan :Y) :)

[ Voor 5% gewijzigd door flipjevandejam op 30-10-2014 10:37 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

zoek ff in search, ik heb daar namelijk al in een topic antwoord op zo'n vraag gegeven. In search kun je op gebruikersnaam zoeken.

[This is what you get when you mess with us]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ruzor schreef op 12 March 2003 @ 15:41:
zoek ff in search, ik heb daar namelijk al in een topic antwoord op zo'n vraag gegeven. In search kun je op gebruikersnaam zoeken.
Wanneer je zo'n antwoord post, post dan meteen de URL erbij. Zo schiet de TS er nog niks mee op. Dit is gewoon een verkapte 'UTFS' reply. Meld het topic anders in Schop een Modje of post een topicreport....

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

ok dan. Ik kan het zelf ook niet meer vinden (kan niet naar de volgende pagina's), maar zo moet het [outlook express 6.0 engels]:
- Tools, accounts, betreffende account, "Include this account when receiving mail or synchronizing" afvinken (niet aanvinken).
Dus doen voor alle account behalve die van demon (en van de eventueele andere mail accounts die je wilt ontvangen).

Je hebt dus geen berichtregels nodig!

[ Voor 22% gewijzigd door Ruzor op 12-03-2003 15:57 ]

• flipjevandejam
Huh ? :? Volgens mij heb je mijn vraag niet helemaal goed begrepen, ik wil namelijk dat op iedere afzonderlijke pc (met ieder zijn afzonderlijke @flipjevandejam.demon.nl mailadres) alleen de mail ontvangt die bij die pc hoort.
Dus pc1 alleen van, hiervoor heb je volgens mij wel berichtregels nodig.

Wat jij volgens mij aanbeveelt, is dat ik alle accounts toevoeg die er zijn op het domein en ze allemaal afvink behalve degene die bij de pc hoort.
Dus bijv. pc1 tm pc20 allemaal (!) toevoegen op elke pc en dan bij pc1, pc 2 tm 20 afvinken en pc1 aangevinkt laten (wat ik in mijn openinspost ook ± beschreef)....

Dit moet toch sneller kunnen ?! :|

[ Voor 4% gewijzigd door flipjevandejam op 30-10-2014 10:38 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

oh ja, maar je hebt niet vermeld in het begin dat je verschillende PC's hebt (met elk hun eigen demon mailadres), ik dacht namelijk dat het om je eigen PC ging.
Maar hoezo werkt het niet als je gewoon op elke pc een eigen account hebt? Dus bij PC1 alleen de account pc1@flipje...nl, etc.?

• flipjevandejam
Dan haalt elke pc ALLE mail van alle subadressen binnen, dus pc1 krijgt ook de mail binnen van pc2 tm 20 zegmaar. Dit wil ik niet, omdat dit erg lastig is !

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is het niet makkelijker om een mailserver neer te zetten, die alle mail ophaalt van die ene account, en vervolgens de mail voor pc1@ naar interne account pc1 te sturen etc.

Anders komt het waarschijnlijk neer op leave mail on server, alle mail op elk werkstation binnen te halen en alle mail die niet voor pc1@ is weer te verwijderen met een regel :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• flipjevandejam
Ik werk hier thuis met een hardwarematige router en ik heb geen computer/server staan die 24/7 aanstaat, dus een mailserver zit er niet echt in.

Ik had gehoopt dat het of met een programmaatje of met die berichtregels dus wel zou kunnen, dat iemand al eerder een constructie daarvoor verzonnen had, jammergenoeg (nog) niet dus :/.
Pagina: 1