ABIT-KT7 mobo + Duron

Pagina: 1
Acties:

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
Hallo,

Sinds kort heb ik een Abit moederbord met Duron 650. De proc. heb ik ge-unlocked en hij draait nu op 800 Mhz (30 graden Celsius)

Het probleem is nu echter dat wanneerik de stroom uitzet (dus ECHT uit niet alleen de uitknop) ik de computer 2 x moet opstarten. De eerste keer start hij gewoon niet door..dus power knop 6 sec. inhouden...wachten...en weer opnieuw starten, dan doet hij het perfect..zolang de computer maar een software matige reset krijgt werkt alles. Wordt hij uitgezet dan is het dus afgelopen.

Ik heb de bios al geflashed en de nieuwste VIA drivers geinstalleerd maar niks werkt.

er zitten 2 Quantum schijven in (2.1 en 3.2 gb)

verder een geluidskaart (ISA), kabelmodem (PCI), netwerkkaart (PCI), grafische kaart (PCI), en Windows ME als OS..

Kan iemand me helpen???

Alvast bedankt.

what is your major malfunction???

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
je voeding is te zwak een duron heeft een hoge startspanning en die kan je voeding niet leveren
oplossing 300 wat voeding erin

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
ps dat nlocken met potloot is dat een beetje tedoen wil ik nl ook gaan doen

• It-er
'k heb een Aopen HX45 met 235 Watt..

trekt hij dat dan niet?

Moet dus persee 300 Watt zijn..

och 50 gulden meer of minder maakt ook niet zoveel uit.

• It-er
pardon..excusez moi

Model: HX45
Board Size: ATX/microATX
Drive Bays: 5.25"x3/0, 3.5"x2/1 (external/internal)
Power Supply: 250W/235W ATX, UL/CSA/CE/VDE/S/ D/N/FI/FCC/DoC Certified

zow...anybody?

Verwijderd

Krijg je dan zo'n mooie kleurenbalk bovenin het beeld met als achtergrond wel je desktop ?

Want daar heb ik last van :(

• It-er
kleurenbalk?

:?

eh..ik denk niet dat het iets met de voeding te maken heeft want 900 Mhz trekt hij, alleen na een 2e keer opstarten.

Maar met 300 Watt zou dat verholpen zijn?

Verwijderd

Nee,

ik werkt in compu winkel en daar hebben we van die vage kastjes 235 watt. En wat ze mij hebben geleerd is dat (en dat zegt asus ook) dat je minimaal een voding moet hebben van 200Watt (afhangkelijk van wat er in je kast zit) met minimaal 20 ampere op de +5 volt en dat is heel belangrijk !!! die 20 Ampere.
Nu heb je een HC kastje en die levert als het goed is meer als 20 ampere !
Deze kast is zelfs al gecertificeerd voor de p4 en dat is zelfs (atx 2.02) een stroomvreter.

Misschien dat je voeding defect is :?
Greetz M

Verwijderd

Nou ja, kan natuurlijk ook de instabiliteit van je bord zijn, je wilt niet weten hoeveel we er terug krijgen. Maar kan ook ME zijn, zelf hele slechte ervaring mee (en op het werk veel problemen, klant dan he :) )

PS wat voor voltage heb je ingesteld ?
Kan ook te weinig zijn ?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Ik denk niet dat het de voeding is. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Met Aopen HQ8 met 300W. Verder Abit KT7Raid en Duron 600@850.
Wat ik me afvraag is of het iets met het niet goed kleuren van je l1 brugeen te maken kan hebben?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

ik denk niet dat het de voeding is. Ik heb namelijk precies dezelfde kast (hx-45) met 235 watt voeding en heb geen problemen met een kt7 en een duron 700@1000.

Als je windows 98 SE draait moet je in het bios eens assign irq to vga ofzo enablen.
Misschien dat dit helpt

• It-er
Unlocken heb ik goed gedaan...want na 2e keer power-knop indouwe doet hij het gewoon met de nieuw ingestelde klok-snelh.

Core : 1.600 V
I/O volt. : 3.30V
Multipl. : x6.5
CPU : 650 Mhz
temp. 35 graad celcius

dus win98 SE is beter?

thanx...

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Hmmm, zo'n configuratie ga ik vrijdag ook kopen, heb inmiddels de A-open HQ45 (250Watt) :)

Correct me if i am wrong maar moet hij (de CPU) niet minimaal 1,7 volt hebben, of benik in de war met een athlon :?

Ik zou hem toch is een wat hoger voltage geven, is ook goed voor hem :7

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• It-er
Heeft iemand misschien het verlossende woord?

:Z

Verwijderd

Heb een KT7-RAID, een Duron 600@900 én een 300W voeding, maar...

Als ik de stekker uit het stopcontact haal, start 'ie soms pas na 7 of 8 (!) keer pas op, een erg vaaag probleem...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:48

Wimo.

Shake and Bake!

Dat van die strepen is zo op te lossen:

Tape detection seems to cause this problem. Removing MSBackup will not solve this problem in itself, and so it is necessary to remove, or preferably rename, the following files.

[C:\windows\inf ]
pnpwfdc.inf
pnpwide.inf
pnpwtape.inf
pnpwppt.inf

[C:\windows\system\iosubsys ]
drvwq117.vxd
drvwppqt.vxd
drvwcdb.vxd

You can rename these files to anything you like (I recommend appending .old to the filename) - you're just stopping Windows from find them. See also "Windows 98 hangs or reboots during startup or at desktop!" below.

(bron: Go.to/kt7faq

ff over die voeding.. ik draai hier een abit kt7 (non raid) met een duron 700@1050 icm 1 writer 1 cdrom speler 2 hd's en een berg case fans.. op een 250W voeding

• It-er
Dus ik moet OF het core Volt. opkrikken OF....? ander OS?

heb nu dus WinMe...maar heb al van verschillende mensen gehoord dat dat OS aardig ZUIGT... :r

Zijn er nog andere opties?

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:40
Ik snap er niks van, ik zie steeds meer postings verschijnen van mensen met een soortgelijk probleem. Heeft er niemand een idee waar het nou echt door komt?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• It-er
Abit zou eens met een bios-update moeten komen die al die fouten eruit haalt...

maar ik heb nog geen antwoord gekreeg...

:?

Verwijderd

Na waarschijnlijk komt het gewoon doordat je core spanning aande lage kant is, of het komt doordat je power supply een tijdje nodig heeft om zijn uitgangs spanning te stabiliseren. Het gebeurd wel eens dat je een wat "slechtere"voeding krijgt deze hebben meer tijd nodig om de rimpel die verkregen wordt op de spanning te egaliseren. Deze rimpel ontstaat doordat de spanning wordt opgewekt via een geschakelde voeding op een hoge frequentie.

De afgegeven spanning wordt aanhet eind afgevlakt door een condensatortje als deze niet helemaal goed is is de stabiliteits tijd langer, je zou dus kunnen proberen om een condensatortje van 10uF/10V en een keramische condensator van 10nF over je 5volt uitgang te plaatsen. Meestal is het dan verholpen.
Tenminste zo heb ik het gedaan.

Psyonite,

AMD Duron 700@935Mhz FSB@110MHz multiplier 8.5 core voltage 1.85V

• QuarkuS
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-09 11:04
Ik had hetzelfde probleem met m'n KT7 + Duron650. Ik had me proc op 750 of zo lopen, en ik kon alleen opstarten na een keer rebooten. Nadat ik de corespanning verhoogd had (750 was nog op 1,5 V) naar 1,85 V liep hij direkt perfect. Maar als ik hem te hoog (10,5x100) had, dan ging hij weer (spontaan) rebooten tijdens het booten van Win98. De tweede keer bootte Win98 dan wel. Ik heb hem dus maar teruggezet naar 963 (9x106) en dat loopt perfect stabiel. Alleen wel wat warm (53'C), daar moet ik nog eens wat aan doen.

Ik heb trouwens een standaard kast van Powerline, ze zeggen dat daar een 350 Watt voeding in zit. Dat heb ik niet gecontroleerd, maar het werkt wel.

Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75

• It-er
kortom iedereen die geen problemen heeft, zijn diegenen met een 300+ Watt voeding.

het stomme is dat ik bij een snelheid van 650 Mhz en met een corespanning van 1.6 NIET 2 x hoef te booten.

JA, ik heb de "hold on speed" lock eraf en JA ik heb de L1 bruggen goed getekend...maar hij vertikt het om op 750 Mhz met 1 keer booten te draaien...

*ik heb hem op 950 Mhz getest en draaide stabiel...maar dat booten vind m'n compoeter niet zo lekker denk ik*

thanks

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:08
http://go.to/kt7faq :

Why does my system switch on and off before booting properly, or fail to display the BIOS screen or crash when I try to enter the BIOS health section?

This has been reported as being caused by the CPU cooler fans crashing the BIOS.
Some fans generate spikes on the rising edge of the tacho signal and this generates unusual RPM values, which the bios does not seem to like. To see if this is the cause of your problem, stop the fans from spinning by blocking them with your fingers before switching on - if the problem goes away this is the cause of your problem.

The solution is either to plug the fan into a different fan header (preferably one that doesn't report the speed, FAN3 or FAN4) or to remove Pin 3 from the Molex connectors of the fan to disconnect the tachometer signal to the board. The fan RPM will now be reported as 0. One user emailed me to say he has fixed this problem on other motherboards by doing one or both of the following:

"Add a 12V supply decoupling capacitor in the wiring preferrably at the fan rather than the connector, it is a little more work that way, but it keeps the interconnect wiring quieter. I think I used a 10-22uF 35V electrolytic for that job.
Add an edge speed reducing capacitor from the RPM line to GND, so that the overshoots and rings do not get into the MB. I added that at the connector. I think I used a 10nF ceramic capacitor for that, but it may have been a 47nF."

Misschien helpt dit???

• It-er
Ik zal m'n finger eens in de Coolermaster DP5-6H51, Intel AMD K6 t/m 1,2Gh duwen...eens kieken wat hij doet...

Nog andere mensen die deze koele koeler hebben? Hij werkt P E R F E C T en dat voor nog geen 45 piek. :)

• It-er
ok update:

koeler gestopt : no effect

koeler in 3 verschillende stopcontacten gestopt : no effect

mobo koeler eruit : no effect
cd-rom eruit : no effect

en een samenhang van deze dingen deden het ook allemaal niet......AAAAAAAAAAAAAAAARGH
|:(

telkens als de power eraf is geweest start hij braaf met 650 en na 2e boot, hoppa 900 mhz...is die overgang niet ontzettend slecht voor de pc?

Pagina: 1